Kutseregister Kutseregister
Occupational Qualification Standards: Dance expert, level 8

Standard is not valid
General Data
Name in English: ET: Tantsuspetsialist, tase 8
EN: Dance expert, level 8
Specialisations:
  • Kaasaegse tantsu spetsialist, tase 8
  • Koreograaf-lavastaja, tase 8
  • Ladina ja standardtantsu spetsialist, tase 8
  • Rahvatantsuspetsialist, tase 8
Partial occupational qualifications:
Valid from: 20.11.2013
Valid to: 05.04.2015
Occupational qualification standard version no.: 1
Versions:
Awarding Bodies: Andmed puuduvad
A Description of work
A.1 Description of work
Tantsuspetsialistide töö on loominguline. Tantsuspetsialistid oskavad ise tantsida ning suudavad oma oskusi ka teistele edasi anda.

Tantsuspetsialisti kutsealal on neli kutset: tantsuspetsialist, tase 5; tantsuspetsialist, tase 6; tantsuspetsialist, tase 7 ja tantsuspetsialist, tase 8.

Tantsuv...
aldkond hõlmab järgnevaid spetsialiseerumisi:
1) rahvatantsuspetsialist;
2) kaasaegse tantsu spetsialist;
3) ladina ja standardtantsu spetsialist;
4) koreograaf-lavastaja.

8. taseme tantsuspetsialist on loovisik, kes on tantsijate ja/või tantsuvaldkonnas osalevate isikute juhendaja, mentor ja/või koolitaja. Juhib lavastusprotsessi, sh lavastus- ja tehnilise meeskonna tööd ning viib läbi lavastusproove. On valdkonnas tunnustatud spetsialist, ekspert ja arvamusliider. Ta kavandab tantsuvaldkonna arenguid, loob valdkonnavahelisi seoseid ja prognoosib nende mõju ning osaleb erialas(t)es töögruppides. Töö tulem on suurvorm ja erialane publikatsioon, artikkel või uurimistöö. Lähtub oma töös heast tavast. Tantsuspetsialist töötab nii iseseisvalt kui meeskonnas. Töö eeldab aktiivset suhtlust tantsijatega, kolleegidega, lavastusmeeskonnaga, tööandja(te)ga ja tantsu- ning teiste kultuuri valdkondade ekspertidega. Vastutab lavastusliku terviku kunstilise taseme, oma töö laiema mõju ja valdkonna järjepideva arendamise eest.

More
Hide
A.2 Work units
A.2.1 Repertuaari/koreograafia ettevalmistamine:
1) repertuaari valimine ja/või loomine;
2) repertuaari kohandamine.
A.2.2 Juhtimine:
1) trupi/ringi loominguline juhtimine;
2) trupi/ringi organisatoorne juhtimine;
3) koostöö osapooltega.
A.2.3 Valdkonna arendamine:
1) mentorlus;
2) koolit...
uste läbiviimine;
3) arendustegevuste kavandamine.

More
Hide
Specialised areas of work
Spetsialiseerumine toimub vastavalt tantsustiilile ning kõik tööosad on spetsialiseerumisega otseselt seotud.
– rahvatantsuspetsialist,
- kaasaegse tantsu spetsialist,
- ladina ja standardtantsu spetsialist,
- koreograaf-lavastaja.
Elective areas of work
A.2.4 Koreograafia loomine ja edastamine:
1) idee tutvustamine;
2) koreograafilise materjali loomine, edastamine ja arendamine;
3) repeteerimine.
A.2.5 Lavastamine:
1) visiooni loomine;
2) tegevusplaani koostamine;
3) liikumismaterjali loomine ja/või valimine;
4) proovide juhtimine;
5) lo...
omingulise tulemuse esitlemine ja analüüs.
A.2.6 Projektijuhtimine/produtseerimine:
1) töötamine projekti ideega;
2) projekti ettevalmistamine;
3) projekti juhtimine ja/või läbiviimine;
4) projekti analüüs.
A.2.7 Tantsukollektiivi loomine:
1) vajaduste ja/või võimaluste väljaselgitamine;
2) kollektiivi loomine.

More
Hide
A.3 Work environment and specific nature of work
Tööaeg on paindlik, võib sisaldada töötamist puhkepäevadel ja pühade ajal. Töö on vahelduvate tööülesannetega, füüsilist ja vaimset pingutust nõudev. Üldjuhul töötatakse sisetingimustes, riskiteguriteks tervisele võib olla tolm ja müra.
A.4 Tools
Üldjuhul on töövahenditeks sobiv rõivastus ja jalanõud, muusikainstrument, muusikat mängiv seade või muud tehnilised vahendid.
A.5 Personal qualities required for work: abilities and characteristics
1) loovus, loomingulisus;
2) valmisolek meeskonnatööks;
3) pinge- ja koormustaluvus;
4) enesedistsipliin ja orienteeritus tulemusele;
5) vastutustunne;
6) empaatiavõime;
7) analüüsivõime.
A.6 Professional preparation
8. taseme tantsuspetsialistil on üldjuhul doktorikraad või magistrikraad (või sellega võrdsustatud haridus antud valdkonnas), pikaajaline töökogemus ning läbitud erialane täienduskoolitus.
Kutse taotlemise eeldused on kirjas kutse andmise korras.
A.7 Most common occupational titles
Ringijuht, tantsuõpetaja, ballettmeister, kunstiline juht, loominguline juht, koreograaf, tantsuringi juhendaja, huviringi juht, liikumisjuht.
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements:
8. taseme tantsuspetsialisti kutse taotlemisel on nõutav vähemalt ühe spetsialiseerumise valimine ning kohustuslike kompetentside B.2.1 – B.2.3 ja läbiva kompetentsi B.2.12 tõendamine, lisaks kahe kompetentsi tõendamine valitavate kompetentside B.2.9 - B.2.11 hulgast.
Kutsesiseselt spetsialiseeruta...
kse vastavalt tantsustiilile:
-rahvatantsuspetsialist,
-kaasaegse tantsu spetsialist,
-ladina ja standardtantsu spetsialist,
-koreograaf-lavastaja.
Kompetentside hindamine toimub vastavalt spetsialiseerumisele tantsustiili põhiselt.

More
Hide
B.2 Competences
Mandatory competences
    Competence EstQF Level
B.2.1 Repertuaari/koreograafia ettevalmistamine 8

Tegevusnäitajad:
1) valib repertuaari või loob koreograafia, lähtudes tantsijate east võimetest, tantsustiilist ja seatud eesmärkidest;
2) kohandab repertuaari vastavalt tantsijate eale ja võimetele ning seatud eesmärgile.

Teadmised:
1) tantsuajalugu;
2) valdkonnaga seotud õigusaktid (sh autorõiguse seadus);
3) tantsustiilide eripärad;
4) kinesioloogia alused;
5) kultuuriajalugu;
6) tantsukompositsiooni alused;
7) spetsialiseerumisest tulenev valdkonna terminoloogia.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.2 Juhtimine 8

Tegevusnäitajad:
1) loob ja täiendab pidevalt trupi/ringi loomingulist arengukava, lähtudes trupi tegevuse eesmärkidest ja loomingulistest taotlustest;
2) koordineerib trupi/ringi organisatoorset tegevust, lähtudes püstitatud eesmärkidest;
3) analüüsib trupi juhtimist, lähtudes arengukavast ja/või tegevusplaanist;
4) koordineerib ja kavandab koostööd erinevate partnerite ja spetsialistidega, lähtudes seatud eesmärkidest.

Teadmised:
1) organisatsioonijuhtimise alused;
2) valdkonnaga seotud õigusaktid;
3) majandusarvestuse alused;
4) asjaajamise alused;
5) meeskonnatöö alused;
6) suhtlemise alused;
7) kaasaegsed üldpedagoogilised teadmised kooskõlas tantsueriala spetsiifikaga.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.3 Valdkonna arendamine 8

Tegevusnäitajad:
1) nõustab (tantsu)valdkonnas tegutsevaid juhendajaid vastavalt seatud eesmärgile;
2) korraldab tantsukoolitusi (töötoad, seminarid jne) vastavalt oma kompetentsile, eesmärkidele ning sihtgrupile;
3) kavandab tegevusi tantsuvaldkonna propageerimiseks, arendamiseks ja tutvustamiseks;
4) analüüsib tantsuvaldkonna uuringutest saadud informatsiooni, lähtudes tegevuse eesmärgist;
5) loob valdkonnavahelisi seoseid ja prognoosib nende mõju;
6) osaleb eksperdina erialastes töögruppides ja/või juhib neid, lähtudes valdkonna arengukavast;
7) levitab arendus-, uurimis- ja loometöö tulemusi, kirjutades artikleid, õppematerjale jms.

Teadmised:
1) tagasisidestamise meetodid ja eneseanalüüs;
2) suhtlemise alused (sh avalik esinemine);
3) esitlustehnikad;
4) andragoogika alused;
5) kultuuripoliitika (sh valdkonna arengusuunad);
6) juhtimise ja meeskonnatöö põhimõtted.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
Competences related to specialisations
Rahvatantsuspetsialist, tase 8
    Competence EstQF Level
B.2.1 Repertuaari/koreograafia ettevalmistamine 8

Tegevusnäitajad:
1) valib repertuaari või loob koreograafia, lähtudes tantsijate east võimetest, tantsustiilist ja seatud eesmärkidest;
2) kohandab repertuaari vastavalt tantsijate eale ja võimetele ning seatud eesmärgile.

Teadmised:
1) tantsuajalugu;
2) valdkonnaga seotud õigusaktid (sh autorõiguse seadus);
3) tantsustiilide eripärad;
4) kinesioloogia alused;
5) kultuuriajalugu;
6) tantsukompositsiooni alused;
7) spetsialiseerumisest tulenev valdkonna terminoloogia.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.2 Juhtimine 8

Tegevusnäitajad:
1) loob ja täiendab pidevalt trupi/ringi loomingulist arengukava, lähtudes trupi tegevuse eesmärkidest ja loomingulistest taotlustest;
2) koordineerib trupi/ringi organisatoorset tegevust, lähtudes püstitatud eesmärkidest;
3) analüüsib trupi juhtimist, lähtudes arengukavast ja/või tegevusplaanist;
4) koordineerib ja kavandab koostööd erinevate partnerite ja spetsialistidega, lähtudes seatud eesmärkidest.

Teadmised:
1) organisatsioonijuhtimise alused;
2) valdkonnaga seotud õigusaktid;
3) majandusarvestuse alused;
4) asjaajamise alused;
5) meeskonnatöö alused;
6) suhtlemise alused;
7) kaasaegsed üldpedagoogilised teadmised kooskõlas tantsueriala spetsiifikaga.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.3 Valdkonna arendamine 8

Tegevusnäitajad:
1) nõustab (tantsu)valdkonnas tegutsevaid juhendajaid vastavalt seatud eesmärgile;
2) korraldab tantsukoolitusi (töötoad, seminarid jne) vastavalt oma kompetentsile, eesmärkidele ning sihtgrupile;
3) kavandab tegevusi tantsuvaldkonna propageerimiseks, arendamiseks ja tutvustamiseks;
4) analüüsib tantsuvaldkonna uuringutest saadud informatsiooni, lähtudes tegevuse eesmärgist;
5) loob valdkonnavahelisi seoseid ja prognoosib nende mõju;
6) osaleb eksperdina erialastes töögruppides ja/või juhib neid, lähtudes valdkonna arengukavast;
7) levitab arendus-, uurimis- ja loometöö tulemusi, kirjutades artikleid, õppematerjale jms.

Teadmised:
1) tagasisidestamise meetodid ja eneseanalüüs;
2) suhtlemise alused (sh avalik esinemine);
3) esitlustehnikad;
4) andragoogika alused;
5) kultuuripoliitika (sh valdkonna arengusuunad);
6) juhtimise ja meeskonnatöö põhimõtted.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
 
Kaasaegse tantsu spetsialist, tase 8
    Competence EstQF Level
B.2.1 Repertuaari/koreograafia ettevalmistamine 8

Tegevusnäitajad:
1) valib repertuaari või loob koreograafia, lähtudes tantsijate east võimetest, tantsustiilist ja seatud eesmärkidest;
2) kohandab repertuaari vastavalt tantsijate eale ja võimetele ning seatud eesmärgile.

Teadmised:
1) tantsuajalugu;
2) valdkonnaga seotud õigusaktid (sh autorõiguse seadus);
3) tantsustiilide eripärad;
4) kinesioloogia alused;
5) kultuuriajalugu;
6) tantsukompositsiooni alused;
7) spetsialiseerumisest tulenev valdkonna terminoloogia.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.2 Juhtimine 8

Tegevusnäitajad:
1) loob ja täiendab pidevalt trupi/ringi loomingulist arengukava, lähtudes trupi tegevuse eesmärkidest ja loomingulistest taotlustest;
2) koordineerib trupi/ringi organisatoorset tegevust, lähtudes püstitatud eesmärkidest;
3) analüüsib trupi juhtimist, lähtudes arengukavast ja/või tegevusplaanist;
4) koordineerib ja kavandab koostööd erinevate partnerite ja spetsialistidega, lähtudes seatud eesmärkidest.

Teadmised:
1) organisatsioonijuhtimise alused;
2) valdkonnaga seotud õigusaktid;
3) majandusarvestuse alused;
4) asjaajamise alused;
5) meeskonnatöö alused;
6) suhtlemise alused;
7) kaasaegsed üldpedagoogilised teadmised kooskõlas tantsueriala spetsiifikaga.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.3 Valdkonna arendamine 8

Tegevusnäitajad:
1) nõustab (tantsu)valdkonnas tegutsevaid juhendajaid vastavalt seatud eesmärgile;
2) korraldab tantsukoolitusi (töötoad, seminarid jne) vastavalt oma kompetentsile, eesmärkidele ning sihtgrupile;
3) kavandab tegevusi tantsuvaldkonna propageerimiseks, arendamiseks ja tutvustamiseks;
4) analüüsib tantsuvaldkonna uuringutest saadud informatsiooni, lähtudes tegevuse eesmärgist;
5) loob valdkonnavahelisi seoseid ja prognoosib nende mõju;
6) osaleb eksperdina erialastes töögruppides ja/või juhib neid, lähtudes valdkonna arengukavast;
7) levitab arendus-, uurimis- ja loometöö tulemusi, kirjutades artikleid, õppematerjale jms.

Teadmised:
1) tagasisidestamise meetodid ja eneseanalüüs;
2) suhtlemise alused (sh avalik esinemine);
3) esitlustehnikad;
4) andragoogika alused;
5) kultuuripoliitika (sh valdkonna arengusuunad);
6) juhtimise ja meeskonnatöö põhimõtted.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
 
Ladina ja standardtantsu spetsialist, tase 8
    Competence EstQF Level
B.2.1 Repertuaari/koreograafia ettevalmistamine 8

Tegevusnäitajad:
1) valib repertuaari või loob koreograafia, lähtudes tantsijate east võimetest, tantsustiilist ja seatud eesmärkidest;
2) kohandab repertuaari vastavalt tantsijate eale ja võimetele ning seatud eesmärgile.

Teadmised:
1) tantsuajalugu;
2) valdkonnaga seotud õigusaktid (sh autorõiguse seadus);
3) tantsustiilide eripärad;
4) kinesioloogia alused;
5) kultuuriajalugu;
6) tantsukompositsiooni alused;
7) spetsialiseerumisest tulenev valdkonna terminoloogia.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.2 Juhtimine 8

Tegevusnäitajad:
1) loob ja täiendab pidevalt trupi/ringi loomingulist arengukava, lähtudes trupi tegevuse eesmärkidest ja loomingulistest taotlustest;
2) koordineerib trupi/ringi organisatoorset tegevust, lähtudes püstitatud eesmärkidest;
3) analüüsib trupi juhtimist, lähtudes arengukavast ja/või tegevusplaanist;
4) koordineerib ja kavandab koostööd erinevate partnerite ja spetsialistidega, lähtudes seatud eesmärkidest.

Teadmised:
1) organisatsioonijuhtimise alused;
2) valdkonnaga seotud õigusaktid;
3) majandusarvestuse alused;
4) asjaajamise alused;
5) meeskonnatöö alused;
6) suhtlemise alused;
7) kaasaegsed üldpedagoogilised teadmised kooskõlas tantsueriala spetsiifikaga.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.3 Valdkonna arendamine 8

Tegevusnäitajad:
1) nõustab (tantsu)valdkonnas tegutsevaid juhendajaid vastavalt seatud eesmärgile;
2) korraldab tantsukoolitusi (töötoad, seminarid jne) vastavalt oma kompetentsile, eesmärkidele ning sihtgrupile;
3) kavandab tegevusi tantsuvaldkonna propageerimiseks, arendamiseks ja tutvustamiseks;
4) analüüsib tantsuvaldkonna uuringutest saadud informatsiooni, lähtudes tegevuse eesmärgist;
5) loob valdkonnavahelisi seoseid ja prognoosib nende mõju;
6) osaleb eksperdina erialastes töögruppides ja/või juhib neid, lähtudes valdkonna arengukavast;
7) levitab arendus-, uurimis- ja loometöö tulemusi, kirjutades artikleid, õppematerjale jms.

Teadmised:
1) tagasisidestamise meetodid ja eneseanalüüs;
2) suhtlemise alused (sh avalik esinemine);
3) esitlustehnikad;
4) andragoogika alused;
5) kultuuripoliitika (sh valdkonna arengusuunad);
6) juhtimise ja meeskonnatöö põhimõtted.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
 
Koreograaf-lavastaja, tase 8
    Competence EstQF Level
B.2.1 Repertuaari/koreograafia ettevalmistamine 8

Tegevusnäitajad:
1) valib repertuaari või loob koreograafia, lähtudes tantsijate east võimetest, tantsustiilist ja seatud eesmärkidest;
2) kohandab repertuaari vastavalt tantsijate eale ja võimetele ning seatud eesmärgile.

Teadmised:
1) tantsuajalugu;
2) valdkonnaga seotud õigusaktid (sh autorõiguse seadus);
3) tantsustiilide eripärad;
4) kinesioloogia alused;
5) kultuuriajalugu;
6) tantsukompositsiooni alused;
7) spetsialiseerumisest tulenev valdkonna terminoloogia.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.2 Juhtimine 8

Tegevusnäitajad:
1) loob ja täiendab pidevalt trupi/ringi loomingulist arengukava, lähtudes trupi tegevuse eesmärkidest ja loomingulistest taotlustest;
2) koordineerib trupi/ringi organisatoorset tegevust, lähtudes püstitatud eesmärkidest;
3) analüüsib trupi juhtimist, lähtudes arengukavast ja/või tegevusplaanist;
4) koordineerib ja kavandab koostööd erinevate partnerite ja spetsialistidega, lähtudes seatud eesmärkidest.

Teadmised:
1) organisatsioonijuhtimise alused;
2) valdkonnaga seotud õigusaktid;
3) majandusarvestuse alused;
4) asjaajamise alused;
5) meeskonnatöö alused;
6) suhtlemise alused;
7) kaasaegsed üldpedagoogilised teadmised kooskõlas tantsueriala spetsiifikaga.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.3 Valdkonna arendamine 8

Tegevusnäitajad:
1) nõustab (tantsu)valdkonnas tegutsevaid juhendajaid vastavalt seatud eesmärgile;
2) korraldab tantsukoolitusi (töötoad, seminarid jne) vastavalt oma kompetentsile, eesmärkidele ning sihtgrupile;
3) kavandab tegevusi tantsuvaldkonna propageerimiseks, arendamiseks ja tutvustamiseks;
4) analüüsib tantsuvaldkonna uuringutest saadud informatsiooni, lähtudes tegevuse eesmärgist;
5) loob valdkonnavahelisi seoseid ja prognoosib nende mõju;
6) osaleb eksperdina erialastes töögruppides ja/või juhib neid, lähtudes valdkonna arengukavast;
7) levitab arendus-, uurimis- ja loometöö tulemusi, kirjutades artikleid, õppematerjale jms.

Teadmised:
1) tagasisidestamise meetodid ja eneseanalüüs;
2) suhtlemise alused (sh avalik esinemine);
3) esitlustehnikad;
4) andragoogika alused;
5) kultuuripoliitika (sh valdkonna arengusuunad);
6) juhtimise ja meeskonnatöö põhimõtted.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).

Optional Competences
    Competence EstQF Level
B.2.4 Koreograafia loomine ja edastamine 8

Tegevusnäitajad:
1) tutvustab esitajatele või tellijale koreograafia ideed, stiili (liikumiskeel ja/või muusikaline materjal), lähtudes loomingulistest taotlustest;
2) loob koreograafilist materjali (isikuline, grupitöö, improvisatsioon vms), lähtudes loomingulistest taotlustest;
3) koreograafia loomisel edastab ja arendab koreograafilist materjali vastavalt sobivaimale meetodile.

Teadmised:
1) valdkonnaterminoloogia;
2) tantsukompositsiooni alused;
3) repeteerimismeetodid;
4) tantsustiili liikumiskeel.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.5 Lavastamine 8

Tegevusnäitajad:
1) lähtudes eesmärgist täpsustab kontseptsiooni, valib vormi ja koostab stsenaariumi;
2) valib vajadusel lavastus- ja/või projektimeeskonna;
3) koostab tegevusplaani ja kooskõlastab selle lavastus- ja/või projektimeeskonnaga;
4) planeerib prooviperioodi;
5) loob ja/või valib liikumismaterjali, lähtudes kontseptsioonist;
6) koostab ja kooskõlastab proovigraafiku lavastus- ja/või projektimeeskonnaga;
7) tutvustab osaleja(te)le liikumismaterjali vastavalt tantsu kontseptsioonile ja kohaspetsiifikale;
8) juhib ning suunab tööd (liikumis)materjaliga vastavalt koostatud stsenaariumile;
9) kindlustab lavastuse/teose valmimise, lähtudes seatud eesmärkidest;
10) kogub ja analüüsib tagasisidet ning teeb vajadusel parendusettepanekuid.

Teadmised:
1) tantsustiili liikumiskeel;
2) meeskonnatöö alused;
3) suhtlemise alused;
4) ajaplaneerimine;
5) etenduskunstide olemus ja eripära;
6) lavastuse produktsioon.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.6 Projektijuhtimine/produtseerimine 8

Tegevusnäitajad:
1) sõnastab idee ja koostab projekti sisulise kirjelduse vastavalt valitud eesmärgile;
2) koostab projekti eelarve vastavalt kavandatud tegevustele;
3) valib meeskonna, koostab ajakava, vajadusel otsib vajalikud vahendid (ruum, tehnika jms) ja tuluallikad vastavalt eesmärgile;
4) esitab vajadusel rahastustaotlusi potentsiaalsetele rahastajatele vastavalt nende kehtestatud nõuetele;
5) kaasab projekti elluviimiseks lisaressursse (vabatahtlikud, turvateenistus jms);
6) maandab projektiga kaasnevaid riske ja vajadusel kohandab projekti ümber;
7) viib projekti ellu vastavalt eesmärgile ja tegevusplaanile;
8) analüüsib meeskonnaga projekti tulemust, lähtudes püstitatud eesmärkidest ja korraldatud tegevustest.;
9) koostab vajadusel rahastajatele projekti aruandluse vastavalt kehtestatud nõuetele.

Teadmised:
1) projektijuhtimise alused;
2) ettevõtluse alused;
3) asjaajamise alused;
4) organisatsioonikultuur;
5) läbirääkimistehnikad;
6) loomemajanduse alused.

Hindamismeetod(id): projektikirjeldus ja rahastatud projektitaotluste nimistu (viimase 3 aasta jooksul).
B.2.7 Tantsukollektiivi loomine 8

Tegevusnäitajad:
1) selgitab välja kollektiivi loomise vajaduse ja/või võimaluse (koostöös tööandja/koostööpartneriga), lähtudes enda ja/või kogukonna soovidest;
2) analüüsib saadud informatsiooni ja selle põhjal teeb otsused edasiseks tegevuseks;
3) moodustab huvilistest kollektiivi ja selle struktuuri, lähtudes püstitatud eesmärkidest.

Teadmised:
1) valdkonnaga seotud õigusaktid;
2) suhtlemise alused;
3) kommunikatsioonimeetodid;
4) meeskonnatöö alused;
5) organisatsioonikultuur.

Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus+intervjuu).
Recurring competences
    Competence EstQF Level
B.2.8 Tantsuspetsialist, tase 8 kutset läbiv kompetents 8

Tegevusnäitajad:
1) kasutab oma töös riigikeelt tasemel C1 ja ühte võõrkeelt tasemel B2 (vt lisa 3 Keeleoskus).
2) kasutab oma töös arvutit tasemel AO1-AO4, AO7 ja AO12 (vt lisa 2 Arvutioskus).
3) on oma käitumisega eeskujuks meeskonnale ja võtab vastutuse olukordade lahendamisel;
4) analüüsib igapäevast tööinformatsiooni ja jagab seda meeskonnaga;
5) teeb vajadusel ettepanekuid töö efektiivsemaks korraldamiseks ning viib eelnevalt kooskõlastatud
ettepanekud ellu;
5) külastab regulaarselt tantsuvaldkonnas toimuvaid sündmusi/etendusi jms, on kursis valdkonna uuenduste ja kultuuripoliitika arengusuundadega;
6) järgib valdkonnaga seonduvaid õigusakte ja kutse-eetikat;
7) kasutab korrektset erialast terminoloogiat, valib olukorraga sobiva suhtlustehnika;
8) järgib tööohutus- ja töökeskkonnanõudeid, arvestades inimeste ja keskkonnaga enda ümber;
9) hindab abivajaja olukorda, annab vajadusel esmaabi ja/või kutsub abi.

Teadmised:
1) valdkonnaga seotud seadusandlus (sh autorikaitse);
2) meeskonnatöö;
3) suhtlemine;
4) organisatsioonikultuur.

Hindamismeetod(id):
Läbivaid kompetentse hinnatakse integreeritult kõigi teiste kutsestandardis toodud kompetentside hindamisega.
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register: 19-20112013-2.6.4/4k
Field of occupational activity: Culture
Occupational Qualification Council: Culture
No. of decision of Occupational Qualification Council: 17
Date of decision of Occupational Qualification Council: 20.11.2013
EstQF level: 8
Reference to European Qualifications Framework (EQF): 8
Field: EDUCATION AND CULTURE
Subfield: Music and related performing arts
Occupation: Dance specialist
International Standard Classification of Occupations: 2 Professionals
26 Legal, Social and Cultural Professionals
265 Creative and Performing Artists
2653 Dancers and Choreographers
ISCED Fields of Education and Training (ISCED-F 2013): 02 Arts and humanities
021 Arts
0215 Music and performing arts
Statistical Classification of Economic Activities in the European Community (NACE): R ARTS, ENTERTAINMENT AND RECREATION
90 Creative, arts and entertainment activities
Annexes
Annex 1 Mõisted
Annex 2 Arvuti kasutamise oskused
Annex 3 Keelte oskustasemete kirjeldused
Occupational qualification standard compiled by
Name Organisation
Lii Ainsalu Tantsuhariduse Liit
Angela Arraste Tallinna Ülikool
Ülle Feršel Eesti Rahvatantsu ja Rahvamuusika Selts
Urve Gromov Rahvakultuuri keskus
Laura Kvelstein Tallinna Ülikool
Heili Lindepuu ETHL, Tallinna Tantsuteater
Martin Medar Eesti Rahvatantsu ja Rahvamuusika Selts
Mall Noormets TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia
Silvia Purje Eesti Tantsuspordi Liit
Erika Põlendik Eesti Rahvatantsu ja Rahvamuusika Selts
Taimi Saarma Eesti Maaomavalitsuste Liit
Kadri Tiis Eesti Rahvatantsu ja Rahvamuusika Selts

PIKSEL
Home Occupational Qualifications
Occupational Qualification Standards
Certificate Supplements Competences Awarding Bodies Occupational Qualification Councils