Tantsuspetsialistide töö on loominguline. Tantsuspetsialistid oskavad ise tantsida ning suudavad oma oskusi ka teistele edasi anda.
Tantsuspetsialisti kutsealal on neli kutset: tantsuspetsialist, tase 5; tantsuspetsialist, tase 6; tantsuspetsialist, tase 7 ja tantsuspetsialist, tase 8.
Tantsuv...aldkond hõlmab järgnevaid spetsialiseerumisi:
1) rahvatantsuspetsialist;
2) kaasaegse tantsu spetsialist;
3) ladina ja standardtantsu spetsialist;
4) koreograaf-lavastaja.
8. taseme tantsuspetsialist on loovisik, kes on tantsijate ja/või tantsuvaldkonnas osalevate isikute juhendaja, mentor ja/või koolitaja. Juhib lavastusprotsessi, sh lavastus- ja tehnilise meeskonna tööd ning viib läbi lavastusproove. On valdkonnas tunnustatud spetsialist, ekspert ja arvamusliider. Ta kavandab tantsuvaldkonna arenguid, loob valdkonnavahelisi seoseid ja prognoosib nende mõju ning osaleb erialas(t)es töögruppides. Töö tulem on suurvorm ja erialane publikatsioon, artikkel või uurimistöö. Lähtub oma töös heast tavast. Tantsuspetsialist töötab nii iseseisvalt kui meeskonnas. Töö eeldab aktiivset suhtlust tantsijatega, kolleegidega, lavastusmeeskonnaga, tööandja(te)ga ja tantsu- ning teiste kultuuri valdkondade ekspertidega. Vastutab lavastusliku terviku kunstilise taseme, oma töö laiema mõju ja valdkonna järjepideva arendamise eest. MoreHide
Spetsialiseerumine toimub vastavalt tantsustiilile ning kõik tööosad on spetsialiseerumisega otseselt seotud.
– rahvatantsuspetsialist,
- kaasaegse tantsu spetsialist,
- ladina ja standardtantsu spetsialist,
- koreograaf-lavastaja.
Elective areas of work
A.2.4 Koreograafia loomine ja edastamine:
1) idee tutvustamine;
2) koreograafilise materjali loomine, edastamine ja arendamine;
3) repeteerimine.
A.2.5 Lavastamine:
1) visiooni loomine;
2) tegevusplaani koostamine;
3) liikumismaterjali loomine ja/või valimine;
4) proovide juhtimine;
5) lo...omingulise tulemuse esitlemine ja analüüs.
A.2.6 Projektijuhtimine/produtseerimine:
1) töötamine projekti ideega;
2) projekti ettevalmistamine;
3) projekti juhtimine ja/või läbiviimine;
4) projekti analüüs.
A.2.7 Tantsukollektiivi loomine:
1) vajaduste ja/või võimaluste väljaselgitamine;
2) kollektiivi loomine. MoreHide
A.3 Work environment and specific nature of work
Tööaeg on paindlik, võib sisaldada töötamist puhkepäevadel ja pühade ajal. Töö on vahelduvate tööülesannetega, füüsilist ja vaimset pingutust nõudev. Üldjuhul töötatakse sisetingimustes, riskiteguriteks tervisele võib olla tolm ja müra.
A.4 Tools
Üldjuhul on töövahenditeks sobiv rõivastus ja jalanõud, muusikainstrument, muusikat mängiv seade või muud tehnilised vahendid.
A.5 Personal qualities required for work: abilities and characteristics
8. taseme tantsuspetsialistil on üldjuhul doktorikraad või magistrikraad (või sellega võrdsustatud haridus antud valdkonnas), pikaajaline töökogemus ning läbitud erialane täienduskoolitus.
Kutse taotlemise eeldused on kirjas kutse andmise korras.
8. taseme tantsuspetsialisti kutse taotlemisel on nõutav vähemalt ühe spetsialiseerumise valimine ning kohustuslike kompetentside B.2.1 – B.2.3 ja läbiva kompetentsi B.2.12 tõendamine, lisaks kahe kompetentsi tõendamine valitavate kompetentside B.2.9 - B.2.11 hulgast.
Kutsesiseselt spetsialiseeruta...kse vastavalt tantsustiilile:
-rahvatantsuspetsialist,
-kaasaegse tantsu spetsialist,
-ladina ja standardtantsu spetsialist,
-koreograaf-lavastaja.
Kompetentside hindamine toimub vastavalt spetsialiseerumisele tantsustiili põhiselt. MoreHide
B.2 Competences
Mandatory competences
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari/koreograafia ettevalmistamine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) valib repertuaari või loob koreograafia, lähtudes tantsijate east võimetest, tantsustiilist ja seatud eesmärkidest;
2) kohandab repertuaari vastavalt tantsijate eale ja võimetele ning seatud eesmärgile.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.2
Juhtimine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) loob ja täiendab pidevalt trupi/ringi loomingulist arengukava, lähtudes trupi tegevuse eesmärkidest ja loomingulistest taotlustest;
2) koordineerib trupi/ringi organisatoorset tegevust, lähtudes püstitatud eesmärkidest;
3) analüüsib trupi juhtimist, lähtudes arengukavast ja/või tegevusplaanist;
4) koordineerib ja kavandab koostööd erinevate partnerite ja spetsialistidega, lähtudes seatud eesmärkidest.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.3
Valdkonna arendamine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) nõustab (tantsu)valdkonnas tegutsevaid juhendajaid vastavalt seatud eesmärgile;
2) korraldab tantsukoolitusi (töötoad, seminarid jne) vastavalt oma kompetentsile, eesmärkidele ning sihtgrupile;
3) kavandab tegevusi tantsuvaldkonna propageerimiseks, arendamiseks ja tutvustamiseks;
4) analüüsib tantsuvaldkonna uuringutest saadud informatsiooni, lähtudes tegevuse eesmärgist;
5) loob valdkonnavahelisi seoseid ja prognoosib nende mõju;
6) osaleb eksperdina erialastes töögruppides ja/või juhib neid, lähtudes valdkonna arengukavast;
7) levitab arendus-, uurimis- ja loometöö tulemusi, kirjutades artikleid, õppematerjale jms.
Teadmised:
1) tagasisidestamise meetodid ja eneseanalüüs;
2) suhtlemise alused (sh avalik esinemine);
3) esitlustehnikad;
4) andragoogika alused;
5) kultuuripoliitika (sh valdkonna arengusuunad);
6) juhtimise ja meeskonnatöö põhimõtted.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
Competences related to specialisations
Rahvatantsuspetsialist, tase 8
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari/koreograafia ettevalmistamine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) valib repertuaari või loob koreograafia, lähtudes tantsijate east võimetest, tantsustiilist ja seatud eesmärkidest;
2) kohandab repertuaari vastavalt tantsijate eale ja võimetele ning seatud eesmärgile.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.2
Juhtimine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) loob ja täiendab pidevalt trupi/ringi loomingulist arengukava, lähtudes trupi tegevuse eesmärkidest ja loomingulistest taotlustest;
2) koordineerib trupi/ringi organisatoorset tegevust, lähtudes püstitatud eesmärkidest;
3) analüüsib trupi juhtimist, lähtudes arengukavast ja/või tegevusplaanist;
4) koordineerib ja kavandab koostööd erinevate partnerite ja spetsialistidega, lähtudes seatud eesmärkidest.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.3
Valdkonna arendamine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) nõustab (tantsu)valdkonnas tegutsevaid juhendajaid vastavalt seatud eesmärgile;
2) korraldab tantsukoolitusi (töötoad, seminarid jne) vastavalt oma kompetentsile, eesmärkidele ning sihtgrupile;
3) kavandab tegevusi tantsuvaldkonna propageerimiseks, arendamiseks ja tutvustamiseks;
4) analüüsib tantsuvaldkonna uuringutest saadud informatsiooni, lähtudes tegevuse eesmärgist;
5) loob valdkonnavahelisi seoseid ja prognoosib nende mõju;
6) osaleb eksperdina erialastes töögruppides ja/või juhib neid, lähtudes valdkonna arengukavast;
7) levitab arendus-, uurimis- ja loometöö tulemusi, kirjutades artikleid, õppematerjale jms.
Teadmised:
1) tagasisidestamise meetodid ja eneseanalüüs;
2) suhtlemise alused (sh avalik esinemine);
3) esitlustehnikad;
4) andragoogika alused;
5) kultuuripoliitika (sh valdkonna arengusuunad);
6) juhtimise ja meeskonnatöö põhimõtted.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
Kaasaegse tantsu spetsialist, tase 8
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari/koreograafia ettevalmistamine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) valib repertuaari või loob koreograafia, lähtudes tantsijate east võimetest, tantsustiilist ja seatud eesmärkidest;
2) kohandab repertuaari vastavalt tantsijate eale ja võimetele ning seatud eesmärgile.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.2
Juhtimine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) loob ja täiendab pidevalt trupi/ringi loomingulist arengukava, lähtudes trupi tegevuse eesmärkidest ja loomingulistest taotlustest;
2) koordineerib trupi/ringi organisatoorset tegevust, lähtudes püstitatud eesmärkidest;
3) analüüsib trupi juhtimist, lähtudes arengukavast ja/või tegevusplaanist;
4) koordineerib ja kavandab koostööd erinevate partnerite ja spetsialistidega, lähtudes seatud eesmärkidest.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.3
Valdkonna arendamine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) nõustab (tantsu)valdkonnas tegutsevaid juhendajaid vastavalt seatud eesmärgile;
2) korraldab tantsukoolitusi (töötoad, seminarid jne) vastavalt oma kompetentsile, eesmärkidele ning sihtgrupile;
3) kavandab tegevusi tantsuvaldkonna propageerimiseks, arendamiseks ja tutvustamiseks;
4) analüüsib tantsuvaldkonna uuringutest saadud informatsiooni, lähtudes tegevuse eesmärgist;
5) loob valdkonnavahelisi seoseid ja prognoosib nende mõju;
6) osaleb eksperdina erialastes töögruppides ja/või juhib neid, lähtudes valdkonna arengukavast;
7) levitab arendus-, uurimis- ja loometöö tulemusi, kirjutades artikleid, õppematerjale jms.
Teadmised:
1) tagasisidestamise meetodid ja eneseanalüüs;
2) suhtlemise alused (sh avalik esinemine);
3) esitlustehnikad;
4) andragoogika alused;
5) kultuuripoliitika (sh valdkonna arengusuunad);
6) juhtimise ja meeskonnatöö põhimõtted.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
Ladina ja standardtantsu spetsialist, tase 8
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari/koreograafia ettevalmistamine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) valib repertuaari või loob koreograafia, lähtudes tantsijate east võimetest, tantsustiilist ja seatud eesmärkidest;
2) kohandab repertuaari vastavalt tantsijate eale ja võimetele ning seatud eesmärgile.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.2
Juhtimine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) loob ja täiendab pidevalt trupi/ringi loomingulist arengukava, lähtudes trupi tegevuse eesmärkidest ja loomingulistest taotlustest;
2) koordineerib trupi/ringi organisatoorset tegevust, lähtudes püstitatud eesmärkidest;
3) analüüsib trupi juhtimist, lähtudes arengukavast ja/või tegevusplaanist;
4) koordineerib ja kavandab koostööd erinevate partnerite ja spetsialistidega, lähtudes seatud eesmärkidest.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.3
Valdkonna arendamine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) nõustab (tantsu)valdkonnas tegutsevaid juhendajaid vastavalt seatud eesmärgile;
2) korraldab tantsukoolitusi (töötoad, seminarid jne) vastavalt oma kompetentsile, eesmärkidele ning sihtgrupile;
3) kavandab tegevusi tantsuvaldkonna propageerimiseks, arendamiseks ja tutvustamiseks;
4) analüüsib tantsuvaldkonna uuringutest saadud informatsiooni, lähtudes tegevuse eesmärgist;
5) loob valdkonnavahelisi seoseid ja prognoosib nende mõju;
6) osaleb eksperdina erialastes töögruppides ja/või juhib neid, lähtudes valdkonna arengukavast;
7) levitab arendus-, uurimis- ja loometöö tulemusi, kirjutades artikleid, õppematerjale jms.
Teadmised:
1) tagasisidestamise meetodid ja eneseanalüüs;
2) suhtlemise alused (sh avalik esinemine);
3) esitlustehnikad;
4) andragoogika alused;
5) kultuuripoliitika (sh valdkonna arengusuunad);
6) juhtimise ja meeskonnatöö põhimõtted.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
Koreograaf-lavastaja, tase 8
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari/koreograafia ettevalmistamine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) valib repertuaari või loob koreograafia, lähtudes tantsijate east võimetest, tantsustiilist ja seatud eesmärkidest;
2) kohandab repertuaari vastavalt tantsijate eale ja võimetele ning seatud eesmärgile.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.2
Juhtimine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) loob ja täiendab pidevalt trupi/ringi loomingulist arengukava, lähtudes trupi tegevuse eesmärkidest ja loomingulistest taotlustest;
2) koordineerib trupi/ringi organisatoorset tegevust, lähtudes püstitatud eesmärkidest;
3) analüüsib trupi juhtimist, lähtudes arengukavast ja/või tegevusplaanist;
4) koordineerib ja kavandab koostööd erinevate partnerite ja spetsialistidega, lähtudes seatud eesmärkidest.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.3
Valdkonna arendamine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) nõustab (tantsu)valdkonnas tegutsevaid juhendajaid vastavalt seatud eesmärgile;
2) korraldab tantsukoolitusi (töötoad, seminarid jne) vastavalt oma kompetentsile, eesmärkidele ning sihtgrupile;
3) kavandab tegevusi tantsuvaldkonna propageerimiseks, arendamiseks ja tutvustamiseks;
4) analüüsib tantsuvaldkonna uuringutest saadud informatsiooni, lähtudes tegevuse eesmärgist;
5) loob valdkonnavahelisi seoseid ja prognoosib nende mõju;
6) osaleb eksperdina erialastes töögruppides ja/või juhib neid, lähtudes valdkonna arengukavast;
7) levitab arendus-, uurimis- ja loometöö tulemusi, kirjutades artikleid, õppematerjale jms.
Teadmised:
1) tagasisidestamise meetodid ja eneseanalüüs;
2) suhtlemise alused (sh avalik esinemine);
3) esitlustehnikad;
4) andragoogika alused;
5) kultuuripoliitika (sh valdkonna arengusuunad);
6) juhtimise ja meeskonnatöö põhimõtted.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
Optional Competences
Competence
EstQF Level
B.2.4
Koreograafia loomine ja edastamine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) tutvustab esitajatele või tellijale koreograafia ideed, stiili (liikumiskeel ja/või muusikaline materjal), lähtudes loomingulistest taotlustest;
2) loob koreograafilist materjali (isikuline, grupitöö, improvisatsioon vms), lähtudes loomingulistest taotlustest;
3) koreograafia loomisel edastab ja arendab koreograafilist materjali vastavalt sobivaimale meetodile.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.5
Lavastamine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) lähtudes eesmärgist täpsustab kontseptsiooni, valib vormi ja koostab stsenaariumi;
2) valib vajadusel lavastus- ja/või projektimeeskonna;
3) koostab tegevusplaani ja kooskõlastab selle lavastus- ja/või projektimeeskonnaga;
4) planeerib prooviperioodi;
5) loob ja/või valib liikumismaterjali, lähtudes kontseptsioonist;
6) koostab ja kooskõlastab proovigraafiku lavastus- ja/või projektimeeskonnaga;
7) tutvustab osaleja(te)le liikumismaterjali vastavalt tantsu kontseptsioonile ja kohaspetsiifikale;
8) juhib ning suunab tööd (liikumis)materjaliga vastavalt koostatud stsenaariumile;
9) kindlustab lavastuse/teose valmimise, lähtudes seatud eesmärkidest;
10) kogub ja analüüsib tagasisidet ning teeb vajadusel parendusettepanekuid.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus + intervjuu).
B.2.6
Projektijuhtimine/produtseerimine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) sõnastab idee ja koostab projekti sisulise kirjelduse vastavalt valitud eesmärgile;
2) koostab projekti eelarve vastavalt kavandatud tegevustele;
3) valib meeskonna, koostab ajakava, vajadusel otsib vajalikud vahendid (ruum, tehnika jms) ja tuluallikad vastavalt eesmärgile;
4) esitab vajadusel rahastustaotlusi potentsiaalsetele rahastajatele vastavalt nende kehtestatud nõuetele;
5) kaasab projekti elluviimiseks lisaressursse (vabatahtlikud, turvateenistus jms);
6) maandab projektiga kaasnevaid riske ja vajadusel kohandab projekti ümber;
7) viib projekti ellu vastavalt eesmärgile ja tegevusplaanile;
8) analüüsib meeskonnaga projekti tulemust, lähtudes püstitatud eesmärkidest ja korraldatud tegevustest.;
9) koostab vajadusel rahastajatele projekti aruandluse vastavalt kehtestatud nõuetele.
Hindamismeetod(id): projektikirjeldus ja rahastatud projektitaotluste nimistu (viimase 3 aasta jooksul).
B.2.7
Tantsukollektiivi loomine
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) selgitab välja kollektiivi loomise vajaduse ja/või võimaluse (koostöös tööandja/koostööpartneriga), lähtudes enda ja/või kogukonna soovidest;
2) analüüsib saadud informatsiooni ja selle põhjal teeb otsused edasiseks tegevuseks;
3) moodustab huvilistest kollektiivi ja selle struktuuri, lähtudes püstitatud eesmärkidest.
Hindamismeetod(id): Portfoolio ja eksam (test + videoanalüüs, või praktiline ülesanne, või proovi/tunni vaatlus/digitaalne salvestus+intervjuu).
Recurring competences
Competence
EstQF Level
B.2.8
Tantsuspetsialist, tase 8 kutset läbiv kompetents
8
View competence
Tegevusnäitajad:
1) kasutab oma töös riigikeelt tasemel C1 ja ühte võõrkeelt tasemel B2 (vt lisa 3 Keeleoskus).
2) kasutab oma töös arvutit tasemel AO1-AO4, AO7 ja AO12 (vt lisa 2 Arvutioskus).
3) on oma käitumisega eeskujuks meeskonnale ja võtab vastutuse olukordade lahendamisel;
4) analüüsib igapäevast tööinformatsiooni ja jagab seda meeskonnaga;
5) teeb vajadusel ettepanekuid töö efektiivsemaks korraldamiseks ning viib eelnevalt kooskõlastatud
ettepanekud ellu;
5) külastab regulaarselt tantsuvaldkonnas toimuvaid sündmusi/etendusi jms, on kursis valdkonna uuenduste ja kultuuripoliitika arengusuundadega;
6) järgib valdkonnaga seonduvaid õigusakte ja kutse-eetikat;
7) kasutab korrektset erialast terminoloogiat, valib olukorraga sobiva suhtlustehnika;
8) järgib tööohutus- ja töökeskkonnanõudeid, arvestades inimeste ja keskkonnaga enda ümber;
9) hindab abivajaja olukorda, annab vajadusel esmaabi ja/või kutsub abi.