Kutseregister Kutseregister
Occupational Qualification Standards: Logistician, level 5

Standard is not valid
General Data
Name in English: ET: Logistik, tase 5
EN: Logistician, level 5
Specialisations:
Partial occupational qualifications:
  • Kaubavarude täiendamine, tase 5
  • Kaubavedude korraldamine, tase 5
Valid from: 13.02.2017
Valid to: 10.02.2022
Occupational qualification standard version no.: 4
Versions:
Awarding Bodies: Andmed puuduvad
A Description of work
A.1 Description of work
Logistika valdkonna töötajad teevad tarneahela toimimiseks vajalikke töid klientide vajadusi ja ettevõtte huve arvestades.
Logistik, tase 5 planeerib ja korraldab klientide tellimustele vastavalt sise- ja rahvusvahelisi kaubavedusid ning teeb ostu ja varude täiendamisega seotud toiminguid.
Logisti...
k, tase 5 töötab meeskonnas, ta on valmis kandma juhirolli, vastutama töötajate töötulemuste eest ning lahendama operatiivselt tööprobleeme.
Töö eeldab suhtlust koostööpartnerite, kaastöötajate ning mitmete ametkondade esindajatega ning pidevat enesetäiendamist.
Lähedased kutsed:
Logistik-veokorraldaja, tase 4

More
Hide
A.2 Work units
A.2.1 Kaubavedude planeerimine ja korraldamine
1. Kaubavedude planeerimine, koostamine ja korraldamine
2. Veovahendite ekspluatatsiooni korraldamine
3. Veodokumentide vormistamine

A.2.2 Ostmine ja kaubavarude täiendamine
1. Väikesemahuliste hangete läbiviimine ja ettevalmistamine
2. Ostutoim...
ingute tegemine varude täiendamiseks
3. Laotoimingute administreerimine

A.2.3 Klienditeenindus
1. Logistikateenuste ostmine ja müümine
2. Kauba- ja veodokumentide käsitlemine
3. Kliendi- ja tarnijasuhete hoidmine ja edendamine

A.2.4 Juhtimine ja juhendamine
1. Eestvedamine
2. Juhendamine

Osakutse „Kaubavedude korraldamine“ moodustub järgmistest tööosadest:
A.2.1. Kaubavedude planeerimine ja korraldamine
A.2.3. Klienditeenindus

Osakutse „Kaubavarude täiendamine“ moodustub järgmistest tööosadest:
A.2.2. Ostmine ja kaubavarude täiendamine
A.2.3. Klienditeenindus

More
Hide
A.3 Work environment and specific nature of work
Töö arvutiga võib koormata silmi ja tekitada sundasendist tingitud vaevusi.
Töökoormus võib jaotuda ebaühtlaselt, vajadusel tuleb valmis olla töötamiseks puhkepäevadel ja vahetustes. Töö on vahelduva tempoga, sisaldades nii rutiinseid tegevusi kui ka kiiret reageerimist nõudvaid situatsioone, ette...
võib tulla füüsilist pingutust. Töö võib toimuda madala temperatuuridega ladudes (nt külmutus- või külmladudes jm) või kõrgustes.
Kokku võib puutuda liikuvate mehhanismidega, spetsiifiliste töövahenditega ja ohtlike kaupadega.

More
Hide
A.4 Tools
Enamlevinud kontoritehnika ja sidevahendid, ettevõtte majandustarkvara.
A.5 Personal qualities required for work: abilities and characteristics
Töö eeldab sihikindlust, initsiatiivikust, organiseerimis-, analüüsi-, kohanemis- ja otsustusvõimet, pingetaluvust ning valmisolekut tegeleda üheaegselt paljude tööülesannetega.
Vajalik on teenindus- ja suhtlemisvalmidus.
A.6 Professional preparation
5. taseme logistiku miinimumharidustase on keskharidus.
5. taseme logistikuks saab kutseõppeasutuses õppides või kutsealal töötades. Kutseõppesse sisse astumine eeldab erialast töökogemust või vähemalt 4. taseme logistika valdkonna kutset.
A.7 Most common occupational titles
Võimalikud ametinimetused on logistik, veokorraldaja, dispetšer, transpordispetsialist ja logistikaspetsialist.
A.8 Regulations governing profession
Töötamisel tolliagendina on kohustus tõendada oma kompetentsust vastavalt tolliseadusele. Töötamisel veoseveo veokorraldajana on kohustus tõendada oma kompetentsust vastavalt autoveoseadusele.
Töötamisel sõitjate veo veokorraldajana on kohustus tõendada oma kompetentsust vastavalt ühistranspordisea...
dusele.
More
Hide
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements: Kutse saamiseks tuleb tõendada kõik kompetentsid.
Osakutse „Kaubavedude korraldamine“ taotlemisel tuleb tõendada kompetentsid A.2.1 ja A.2.3.
Osakutse „Kaubavarude täiendamine“ taotlemisel tuleb tõendada kompetentsid A.2.2. ja A.2.3.
B.2 Competences
Mandatory competences
    Competence EstQF Level
B.2.1 Kaubavedude planeerimine ja korraldamine 5

Tegevusnäitajad:
1. valib sobiva veoviisi, koorma(lasti)ruumi ning laadimise viisi lähtuvalt klientide soovidest ning ettevõtte võimalustest;
2. tuvastab eritingimustele vastavad veosed ja korraldab veo lähtuvalt eritingimustest (nt eriload, eskort, ohtlikud veod, termorežiim, aktsiisikaubad, kaubad tolli järelevalve all jm);
3. planeerib veo ja koostab koorma laadimisskeemi, lähtudes kliendilepingutest, kauba omadustest, veeremiparameetritest, veokijuhi töö- ja puhkeaja regulatsioonidest, teede kasutustingimustest jm piirangutest;
4. jälgib saadetiste ja veovahendite liikumist ja nendega tehtavaid toiminguid, võttes arvesse nõutavat veorežiimi;
5. koostab konkreetse saadetise või veovahendiga seotud lepingu, korraldab veoahelas osalejate (nt vedajad, ekspedeerijad, tolliagentuurid, ladustajad jm) koostöö, lähtudes lepingutest;
6. kontrollib saadetise veoga seotud kulusid, arvutab veotasu ja koostab arve, lähtudes lepingutest;
7. korraldab veopakendite tagastamise ning säästliku kasutamise;
8. korraldab veovahendite ja -ühikute käigushoidmise sh veokipargi hooldust ning remonti, järgides kaubasaadetistele ja veovahenditele kehtestatud nõudeid;
9. tellib vajadusel koostööpartneritelt veo, veovahendi või veoühiku, järgides kaubasaadetistele ja veovahenditele kehtestatud nõudeid;
10. annab juhiseid kinnitusvahendite kasutuse, pakendite sobivuse kohta ja kontrollib seda, peab arvestust koormakinnitusvahendite üle;
11. kontrollib veokulusid, veo- ja laadimisaegadest ning töö- ja puhkeajarežiimist kinnipidamist, peab autojuhtide tööaja- ning töötasu arvestust;
12. kontrollib protsessis osalejate tööülesannete täitmist, ennetades võimalikke probleeme ja probleemide ilmnemisel lahendab neid oma pädevuse piires;
13. koostab veodokumendid ja veoarve vastavalt lepingutingimustele, käsitleb kuluarveid vastavalt lepingutele ja kokkulepetele.

Teadmised:
1) vedude liigid;
2) tolliprotseduurid;
3) ohtlikud jm eriveod;
4) nõuded veovahenditele ja veostele;
5) nõuded veoste kinnitamisele ja pakendamisel.
B.2.2 Ostmine ja kaubavarude täiendamine 5

Tegevusnäitajad:
1. koostab lihtsamaid ostuprognoose, lähtudes müügiajaloost, tootmisplaanist, nõudluse statistikast ning hooajast ja ettevõtte vajadustest tingitud nõuetest;
2. teeb nõudluse analüüse (nt ABC-XYZ) ja kategoriseerib tooteid vastavalt analüüsi tulemustele kooskõlas etteantud tingimustega, (sh tuvastab aeglaselt liikuvad ja seisvad tooted);
3. tuvastab ostuvajaduse, lähtudes reservvarude suurusest ja optimaalsetest ostukogustest ning hooajast ja ettevõtte vajadustest tingitud nõuetest;
4. kaardistab tarnijaturu ja selgitab välja potentsiaalsed pakkujad;
5. koostab päringuid ja teeb lihtsamaid pakkumiste analüüse, järgides etteantud tingimusi;
6. koostab, edastab ostutellimused vastavalt etteantud tingimustele;
7. jälgib tarneprotsessi (tarne kulgemist) ja tarnitavaid koguseid, tarneaegu või tarnetingimusi, probleemide esinemisel teeb koostööd tarnijaga, lähtudes ettevõtte huvidest;
8. veendub, et lattu jõudnud tarne vastab tellimuses esitatud tingimustele ja kaubasaatedokumentidele, lahknevuste esinemisel võtab ühendust tarnijaga ja kooskõlastab selle esindajaga edasise korrigeeriva tegevuse;
9. korraldab saadetise vastuvõtmise vastavalt kokkulepitud korrale, eristab erikaubad vastavalt kehtivatele seadustele ja eeskirjadele ning kliendikokkulepetele (nt ohtlik kaup - tavakaup, erikaup - tavakaup jne);
10. koostab laodokumente (nt vastuvõtukinnitus, komplekteerimisleht, pakkeleht, inventuuri lugemisleht) infosüsteemis, arvestades ettevõttes kehtestatud nõudeid;
11. jälgib kaupade nõuetekohast käitlemist ja hoiustamist laos, korraldab riknenud toodete käitlemise vastavalt juhistele;
12. võtab vastu ja käsitleb väljastustellimusi vastavalt kokkulepitud korrale, korraldab laoväljastuste info sisestamist infosüsteemi, kontrollib lao läbimisaegadest kinnipidamist;
13. osaleb inventuuride korraldamises: valmistab ette arvestuslikud (tõepärased) laosaldod ja viib need pärast inventuuri vastavusse tegelike laosaldodega.

Teadmised:
1) impordi ja aktsiisimaks (tolliseadustik, ETT, INTRASTAT);
2) tarneklauslid (INCOTERMS);
3) tagastuslogistika;
4) jäätmeseadus.
B.2.3 Klienditeenindus 5

Tegevusnäitajad:
1. korraldab klientide kvaliteetse teenindamise, suhtleb tarnijatega vastavalt kokkulepitud teenindustasemele;
2. nõustab ja teavitab kliente pakutavatest teenustest, lähtudes klienditeeninduse standardist ning ettevõtte praktikast;
3. korraldab kliendipäringutele vastamist vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale.

teenuse müüjana:
4. koostab ja esitab lao, veo- ja ekspedeerimisteenuste pakkumisi, lähtudes etteantud baaskuludest või hinnakirjast ja kliendi vajadustest;
5. kontrollib kliendi maksevõimet avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
6. jälgib saadetiste, info- ja teenuste voo kulgemist, lähtudes ettevõtte klienditeeninduse protsessist;
7. likvideerib kõrvalekalded oma pädevuse piires, võtab kasutusele ennetavad meetmed, informeerib vajadusel kaasatud osapooli;
8. käsitleb ja analüüsib klientide esitatud veateateid, pretensioone ja reklamatsioone;
9. ennetab konflikti teket, teeb ettepanekuid probleemide lahendamiseks ja põhjuste väljaselgitamiseks ning võimalusel lahendab probleemid.

teenuse ostjana:
10. koostab ja esitab teenuste ostmise päringuid teenuste pakkujatele;
11. valib pakkumiste seast sobivaima, lähtudes etteantud kriteeriumidest;
12. kontrollib tarnija usaldusväärsust avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
13. võrdleb teenuste sisu ja kvaliteeti kokkulepituga, kõrvalekallete korral nõuab teenuse pakkujalt korrigeerivaid tegevusi ja teeb koostööd probleemi lahendamiseks;
14. analüüsib perioodiliselt teenuste kvaliteeti vastavalt kokkulepitud kvaliteedinäitajatele;
15. koostab arveid osutatud teenuste eest, kontrollides müügiarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
16. kontrollib ostuarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
17. koostab veokirju jm kauba saatedokumente etteantud vormide alusel.

Teadmised:
1) lepinguõiguse alused (nt veo-, ekspedeerimis- ja laoleping), Viini konventsioon, ICC WBO näidislepingud;
2) rahvusvahelised ja siseriiklikud regulatsioonid (veovahendite ja pakkeüksuste markeerimine, sh eriveostel);
3) ekspedeerimis-, veo- ja laolepingute tingimused (nt FIATA ja ELEA üldtingimused, ELEA autokaubaveo üldtingimused, ELEA ladustamise üldtingimused);
4) tolliregulatsioonid (tolliseadustik, sh tariifsed ja mittetariifsed meetmed, tollidokumendid ja -tagatised, tõendid ja sertifikaadid, TIR, ATA);
5) tarneklauslid (INCOTERMS);
6) veose- ja vastutuskindlustus;
7) konossemendid ja veokirjad (FIATA dokumendid, CMR, SMGS,CIM, AWB).
B.2.4 Juhtimine ja juhendamine 5

Tegevusnäitajad:
1. algatab meeskonna tegevusi, kogub tööülesannete kvaliteetseks ja õigeaegseks täitmiseks vajalikku informatsiooni, analüüsib, täpsustab ja tõlgendab seda;
2. seab sihid, planeerib ja organiseerib tööd;
3. vastutab töö kvaliteedi eest, jälgib ja kontrollib enda ning töötajate tegevust;
4. varustab juhendatavad õigeaegselt tööülesannete täitmiseks vajaliku asjakohase informatsiooniga, annab juhiseid selgelt ja arusaadavalt;
5. selgitab välja koolitusvajaduse;
6. annab juhendatavale õigeaegselt tagasisidet tema tegevuse kohta, lahendab tekkinud probleemid, on avatud ja abivalmis; innustab ja tunnustab;
7. loob positiivse tööõhkkonna, toetades juhendatavate arengut;
8. järgib organisatsiooni põhiväärtusi ja valdkonna eetikanorme.

Teadmised:
1) organisatsioonikäitumise põhimõtted;
2) personalijuhtimise põhimõtted.
Competences related to partial occupational qualification
Kaubavedude korraldamine, tase 5 EstQF Level: 5
  Competence EstQF Level
B.2.1 Kaubavedude planeerimine ja korraldamine 5

Tegevusnäitajad:
1. valib sobiva veoviisi, koorma(lasti)ruumi ning laadimise viisi lähtuvalt klientide soovidest ning ettevõtte võimalustest;
2. tuvastab eritingimustele vastavad veosed ja korraldab veo lähtuvalt eritingimustest (nt eriload, eskort, ohtlikud veod, termorežiim, aktsiisikaubad, kaubad tolli järelevalve all jm);
3. planeerib veo ja koostab koorma laadimisskeemi, lähtudes kliendilepingutest, kauba omadustest, veeremiparameetritest, veokijuhi töö- ja puhkeaja regulatsioonidest, teede kasutustingimustest jm piirangutest;
4. jälgib saadetiste ja veovahendite liikumist ja nendega tehtavaid toiminguid, võttes arvesse nõutavat veorežiimi;
5. koostab konkreetse saadetise või veovahendiga seotud lepingu, korraldab veoahelas osalejate (nt vedajad, ekspedeerijad, tolliagentuurid, ladustajad jm) koostöö, lähtudes lepingutest;
6. kontrollib saadetise veoga seotud kulusid, arvutab veotasu ja koostab arve, lähtudes lepingutest;
7. korraldab veopakendite tagastamise ning säästliku kasutamise;
8. korraldab veovahendite ja -ühikute käigushoidmise sh veokipargi hooldust ning remonti, järgides kaubasaadetistele ja veovahenditele kehtestatud nõudeid;
9. tellib vajadusel koostööpartneritelt veo, veovahendi või veoühiku, järgides kaubasaadetistele ja veovahenditele kehtestatud nõudeid;
10. annab juhiseid kinnitusvahendite kasutuse, pakendite sobivuse kohta ja kontrollib seda, peab arvestust koormakinnitusvahendite üle;
11. kontrollib veokulusid, veo- ja laadimisaegadest ning töö- ja puhkeajarežiimist kinnipidamist, peab autojuhtide tööaja- ning töötasu arvestust;
12. kontrollib protsessis osalejate tööülesannete täitmist, ennetades võimalikke probleeme ja probleemide ilmnemisel lahendab neid oma pädevuse piires;
13. koostab veodokumendid ja veoarve vastavalt lepingutingimustele, käsitleb kuluarveid vastavalt lepingutele ja kokkulepetele.

Teadmised:
1) vedude liigid;
2) tolliprotseduurid;
3) ohtlikud jm eriveod;
4) nõuded veovahenditele ja veostele;
5) nõuded veoste kinnitamisele ja pakendamisel.
B.2.3 Klienditeenindus 5

Tegevusnäitajad:
1. korraldab klientide kvaliteetse teenindamise, suhtleb tarnijatega vastavalt kokkulepitud teenindustasemele;
2. nõustab ja teavitab kliente pakutavatest teenustest, lähtudes klienditeeninduse standardist ning ettevõtte praktikast;
3. korraldab kliendipäringutele vastamist vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale.

teenuse müüjana:
4. koostab ja esitab lao, veo- ja ekspedeerimisteenuste pakkumisi, lähtudes etteantud baaskuludest või hinnakirjast ja kliendi vajadustest;
5. kontrollib kliendi maksevõimet avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
6. jälgib saadetiste, info- ja teenuste voo kulgemist, lähtudes ettevõtte klienditeeninduse protsessist;
7. likvideerib kõrvalekalded oma pädevuse piires, võtab kasutusele ennetavad meetmed, informeerib vajadusel kaasatud osapooli;
8. käsitleb ja analüüsib klientide esitatud veateateid, pretensioone ja reklamatsioone;
9. ennetab konflikti teket, teeb ettepanekuid probleemide lahendamiseks ja põhjuste väljaselgitamiseks ning võimalusel lahendab probleemid.

teenuse ostjana:
10. koostab ja esitab teenuste ostmise päringuid teenuste pakkujatele;
11. valib pakkumiste seast sobivaima, lähtudes etteantud kriteeriumidest;
12. kontrollib tarnija usaldusväärsust avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
13. võrdleb teenuste sisu ja kvaliteeti kokkulepituga, kõrvalekallete korral nõuab teenuse pakkujalt korrigeerivaid tegevusi ja teeb koostööd probleemi lahendamiseks;
14. analüüsib perioodiliselt teenuste kvaliteeti vastavalt kokkulepitud kvaliteedinäitajatele;
15. koostab arveid osutatud teenuste eest, kontrollides müügiarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
16. kontrollib ostuarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
17. koostab veokirju jm kauba saatedokumente etteantud vormide alusel.

Teadmised:
1) lepinguõiguse alused (nt veo-, ekspedeerimis- ja laoleping), Viini konventsioon, ICC WBO näidislepingud;
2) rahvusvahelised ja siseriiklikud regulatsioonid (veovahendite ja pakkeüksuste markeerimine, sh eriveostel);
3) ekspedeerimis-, veo- ja laolepingute tingimused (nt FIATA ja ELEA üldtingimused, ELEA autokaubaveo üldtingimused, ELEA ladustamise üldtingimused);
4) tolliregulatsioonid (tolliseadustik, sh tariifsed ja mittetariifsed meetmed, tollidokumendid ja -tagatised, tõendid ja sertifikaadid, TIR, ATA);
5) tarneklauslid (INCOTERMS);
6) veose- ja vastutuskindlustus;
7) konossemendid ja veokirjad (FIATA dokumendid, CMR, SMGS,CIM, AWB).
 
Kaubavarude täiendamine, tase 5 EstQF Level: 5
  Competence EstQF Level
B.2.2 Ostmine ja kaubavarude täiendamine 5

Tegevusnäitajad:
1. koostab lihtsamaid ostuprognoose, lähtudes müügiajaloost, tootmisplaanist, nõudluse statistikast ning hooajast ja ettevõtte vajadustest tingitud nõuetest;
2. teeb nõudluse analüüse (nt ABC-XYZ) ja kategoriseerib tooteid vastavalt analüüsi tulemustele kooskõlas etteantud tingimustega, (sh tuvastab aeglaselt liikuvad ja seisvad tooted);
3. tuvastab ostuvajaduse, lähtudes reservvarude suurusest ja optimaalsetest ostukogustest ning hooajast ja ettevõtte vajadustest tingitud nõuetest;
4. kaardistab tarnijaturu ja selgitab välja potentsiaalsed pakkujad;
5. koostab päringuid ja teeb lihtsamaid pakkumiste analüüse, järgides etteantud tingimusi;
6. koostab, edastab ostutellimused vastavalt etteantud tingimustele;
7. jälgib tarneprotsessi (tarne kulgemist) ja tarnitavaid koguseid, tarneaegu või tarnetingimusi, probleemide esinemisel teeb koostööd tarnijaga, lähtudes ettevõtte huvidest;
8. veendub, et lattu jõudnud tarne vastab tellimuses esitatud tingimustele ja kaubasaatedokumentidele, lahknevuste esinemisel võtab ühendust tarnijaga ja kooskõlastab selle esindajaga edasise korrigeeriva tegevuse;
9. korraldab saadetise vastuvõtmise vastavalt kokkulepitud korrale, eristab erikaubad vastavalt kehtivatele seadustele ja eeskirjadele ning kliendikokkulepetele (nt ohtlik kaup - tavakaup, erikaup - tavakaup jne);
10. koostab laodokumente (nt vastuvõtukinnitus, komplekteerimisleht, pakkeleht, inventuuri lugemisleht) infosüsteemis, arvestades ettevõttes kehtestatud nõudeid;
11. jälgib kaupade nõuetekohast käitlemist ja hoiustamist laos, korraldab riknenud toodete käitlemise vastavalt juhistele;
12. võtab vastu ja käsitleb väljastustellimusi vastavalt kokkulepitud korrale, korraldab laoväljastuste info sisestamist infosüsteemi, kontrollib lao läbimisaegadest kinnipidamist;
13. osaleb inventuuride korraldamises: valmistab ette arvestuslikud (tõepärased) laosaldod ja viib need pärast inventuuri vastavusse tegelike laosaldodega.

Teadmised:
1) impordi ja aktsiisimaks (tolliseadustik, ETT, INTRASTAT);
2) tarneklauslid (INCOTERMS);
3) tagastuslogistika;
4) jäätmeseadus.
B.2.3 Klienditeenindus 5

Tegevusnäitajad:
1. korraldab klientide kvaliteetse teenindamise, suhtleb tarnijatega vastavalt kokkulepitud teenindustasemele;
2. nõustab ja teavitab kliente pakutavatest teenustest, lähtudes klienditeeninduse standardist ning ettevõtte praktikast;
3. korraldab kliendipäringutele vastamist vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale.

teenuse müüjana:
4. koostab ja esitab lao, veo- ja ekspedeerimisteenuste pakkumisi, lähtudes etteantud baaskuludest või hinnakirjast ja kliendi vajadustest;
5. kontrollib kliendi maksevõimet avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
6. jälgib saadetiste, info- ja teenuste voo kulgemist, lähtudes ettevõtte klienditeeninduse protsessist;
7. likvideerib kõrvalekalded oma pädevuse piires, võtab kasutusele ennetavad meetmed, informeerib vajadusel kaasatud osapooli;
8. käsitleb ja analüüsib klientide esitatud veateateid, pretensioone ja reklamatsioone;
9. ennetab konflikti teket, teeb ettepanekuid probleemide lahendamiseks ja põhjuste väljaselgitamiseks ning võimalusel lahendab probleemid.

teenuse ostjana:
10. koostab ja esitab teenuste ostmise päringuid teenuste pakkujatele;
11. valib pakkumiste seast sobivaima, lähtudes etteantud kriteeriumidest;
12. kontrollib tarnija usaldusväärsust avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
13. võrdleb teenuste sisu ja kvaliteeti kokkulepituga, kõrvalekallete korral nõuab teenuse pakkujalt korrigeerivaid tegevusi ja teeb koostööd probleemi lahendamiseks;
14. analüüsib perioodiliselt teenuste kvaliteeti vastavalt kokkulepitud kvaliteedinäitajatele;
15. koostab arveid osutatud teenuste eest, kontrollides müügiarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
16. kontrollib ostuarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
17. koostab veokirju jm kauba saatedokumente etteantud vormide alusel.

Teadmised:
1) lepinguõiguse alused (nt veo-, ekspedeerimis- ja laoleping), Viini konventsioon, ICC WBO näidislepingud;
2) rahvusvahelised ja siseriiklikud regulatsioonid (veovahendite ja pakkeüksuste markeerimine, sh eriveostel);
3) ekspedeerimis-, veo- ja laolepingute tingimused (nt FIATA ja ELEA üldtingimused, ELEA autokaubaveo üldtingimused, ELEA ladustamise üldtingimused);
4) tolliregulatsioonid (tolliseadustik, sh tariifsed ja mittetariifsed meetmed, tollidokumendid ja -tagatised, tõendid ja sertifikaadid, TIR, ATA);
5) tarneklauslid (INCOTERMS);
6) veose- ja vastutuskindlustus;
7) konossemendid ja veokirjad (FIATA dokumendid, CMR, SMGS,CIM, AWB).

Recurring competences
    Competence EstQF Level
B.2.5 Logistik, tase 5 kutset läbiv kompetents 5

Tegevusnäitajad:
1. kasutab eesmärgipäraselt enamlevinud IKT-vahendeid, kontoritehnikat ja -seadmeid;
2. jälgib konfidentsiaalsuse põhimõtteid;
3. kasutab erialast tarkvara arvestades ettevõttes andmekaitse osas kehtestatud nõudeid ja korda;
4. arvestab oma tegevuses tervise-, turvalisuse, ohutus- ja keskkonnariskide ja nõuetega;
5. minimeerib ning võimalusel väldib oma tegevuses kahjude tekkimist;
6. arhiveerib tegevusega seotud dokumente vastavalt arhiveerimissüsteemile;
7. loob head suhted klientide ja kolleegidega, käitub erinevates olukordades tasakaalukalt ja eesmärgipäraselt, sh pingelistes olukordades;
8. suhtleb professionaalselt erineva positsiooni, kultuuritausta, maailmavaate ning erivajadusega inimestega; valib asjakohase käitumis- ja väljendusviisi, vajadusel korrigeerib suhtlemisstiili;
9. aktsepteerib enese ja teiste vajadusi, esitab veenvalt oma seisukohti;
10. kohandub meeskonnaga, aitab luua meeskonnavaimu.
11. kasutab oma töös arvutit vastavalt baasmoodulitele „Arvuti põhitõed“, „Interneti põhitõed“, „Andmebaasid“, „Tekstitöötlus“, „Tabeltöötlus“ ja standardmoodulitele „IT-turvalisus“ ja „Esitlus“, vt Lisa 1 „Arvuti kasutamise oskused“;
12. kasutab vähemalt üht võõrkeelt tasemel B1 (vt lisa 2 „Keelte oskustasemete kirjeldused“);
13. arvestab oma töös pakendiseaduse nõuetega, sh pakendi aruandlusega;
14. orienteerub finants- ja maksuarvestuse põhimõtetes;
15. järgib ettevõtte raamatupidamise sise-eeskirja (nt inventeerimine, ettevõtte dokumentatsiooni kasutamine).
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register: 12-13022017-02/4k
Field of occupational activity: Transport and Logistics
Occupational Qualification Council: Transport and Logistics
No. of decision of Occupational Qualification Council: 4
Date of decision of Occupational Qualification Council: 13.02.2017
EstQF level: 5
Reference to European Qualifications Framework (EQF): 5
Field: TRANSPORT AND LOGISTICS
Subfield: Logistics
Occupation: Transport organizer-logistician
International Standard Classification of Occupations: 4 Clerical Support Workers
43 Numerical and Material Recording Clerks
432 Material recording and Transport Clerks
4323 Transport Clerks
ISCED Fields of Education and Training (ISCED-F 2013): 10 Services
104 Transport services
1041 Transport services
Statistical Classification of Economic Activities in the European Community (NACE): H TRANSPORTATION AND STORAGE
52 Warehousing and support activities for transportation
Annexes
Annex 1 Arvuti kasutamise oskused
Annex 2 Keelte oskustasemete kirjeldused
Occupational qualification standard compiled by
Name Organisation
Ain Tulvi PAC Training OÜ, Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing
Tõnis Hintsov Cargo Order.COM OÜ, Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing
Eveli Laurson Järvamaa Kutsehariduskeskus, Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing
Katre Kasepõld Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon
Ott Koppel Tallinna Tehnikaülikool
Raivo Roolaid Magnum Logistics OÜ
Tarmo Künnapuu DHL Estonia
Tiina Matsulevitš SA Innove

PIKSEL
Home Occupational Qualifications
Occupational Qualification Standards
Certificate Supplements Competences Awarding Bodies Occupational Qualification Councils