Kutseregister Kutseregister
Occupational Qualification Standards: Florist, EstQF Level 4

General Data
Name in English: ET: Florist, tase 4
EN: Florist, EstQF Level 4
Specialisations:
Partial occupational qualifications:
Valid from: 22.05.2022
Valid to: 21.05.2027
Occupational qualification standard version no.: 8
Versions:
Awarding Body:
Curricula and Educational institutions
  Educational institution Name of curriculum Code of curriculum Level of curriculum Duration of training programm Date of registration of curriculum Status
1 Hiiumaa Ametikool Florist 130640 442 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013) 2/0 18.07.2022 Avatud
2 Räpina Aianduskool FLORIST 227962 441 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (kutsekeskharidusõpe) (vv alates 01.09.2013) 3/0 30.08.2024 Avatud
3 Räpina Aianduskool Florist 131664 442 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013) 2/0 01.07.2023 Avatud
4 Räpina Aianduskool Florist 135029 441 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (kutsekeskharidusõpe) (vv alates 01.09.2013) 3/0 01.07.2023 Avatud
5 Räpina Aianduskool Florist 216423 442 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013) 2/0 01.07.2023 Avatud
6 Räpina Aianduskool Florist 199337 442 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013) 2/0 03.05.2018 Vastuvõttu ei toimu, õppimine keelatud
7 Räpina Aianduskool FLORIST, ESTQF Level 4 232082 442 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013) 2/0 30.08.2024 Avatud
A Description of work
A.1 Description of work
Floristi töö on taimmaterjali ettevalmistamine, lilleseadete valmistamine (sh dekoreerimistööd), taimede hooldamine, müügitöö korraldamine, klientide teenindamine ja nõustamine. Floristi töös on oluline erineva taimmaterjali tundmine. Ta organiseerib iseseisvalt oma tööd ja töötab meeskonnas.
4. t...
aseme florist kujundab kutseala positiivset mainet igapäevatöös, võimalusel osaleb erialaliitude tegevuses, võistlustel jm.
Floristi kutsealal on kaks kutset: florist, tase 4 ja meisterflorist, tase 5.

More
Hide
A.2 Work units
A.2.1 Taimmaterjali ettevalmistamine ja hooldamine
A.2.2 Lilleseadete valmistamine ja ruumi dekoreerimine
A.2.3 Müümine ja kliendi nõustamine
A.2.4 Kaupluse ja müügitöö korraldamine
A.3 Professional preparation
Floristina töötavad tavapäraselt inimesed, kes on läbinud erialase kutseõppe tasemeõppe, täienduskoolituse või omandanud oskused praktilise töö käigus.
A.4 Most common occupational titles
Florist.
A.5 Regulations governing profession
Regulatsioonid kutsealal tegutsemiseks puuduvad.
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements: Kutse taotlemisel tuleb tõendada kõik kompetentsid.
B.2 General skills of Florist, EstQF Level 4
Tegevusnäitajad:
1. järgib klienditeeninduse head tava;
2. suhtub lugupidavalt kultuurilistesse ja religioossetesse erinevustesse;
3. teab taimede eesti- ja ladinakeelseid nimetusi (Lisa 1);
4. tunneb etiketti;
5. on avatud koostööle, osaleb meeskonnatöös;
6. hoiab end kursis valdkonna arengut...
ega, on avatud uute töövõtete ja meetodite omandamisele;
7. jälgib ja hoiab kvaliteeti ning töötab efektiivselt;
8. järgib jätkusuutlikkuse põhimõtteid, keskkonna- ja tööohutusenõudeid ning jälgib nende täitmist oma vastutusalas;
9. kasutab arvutit vastavalt digipädevuste enesehindamise skaala Algtasemel kasutaja tasemele (Lisa 2); kasutab foto- ja videotehnikat.

More
Hide
B.3 Competences
Mandatory competences
    Competence EstQF Level
B.3.1 Taimmaterjali ettevalmistamine ja hooldamine 4

Tegevusnäitajad:
1. võtab kauba vastu, kontrollib kauba kvaliteeti ja vastavust saatedokumentidele, teavitab puudustest varustajat;
2. valmistab taimmaterjali müügiks ette, arvestades taimede füsioloogiat, anatoomiat ja töö eripära; käitleb taimmaterjali eesmärgipäraselt;
3. varustab taimmaterjali nõuetekohase märgistuse ja hinnainfoga;
4. istutab taimed eesmärgipäraselt, arvestades taimede kasvunõudeid ja töö eripära;
5. hooldab taimi, arvestades taimede kasvu- või säilitusnõudeid ja -tingimusi.
B.3.2 Lilleseadete valmistamine ja ruumi dekoreerimine 4

Tegevusnäitajad:
1. selgitab välja tellija ootused, vajadused ja võimalused (sh eelarve) ning püstitab tööülesande, lähtudes sündmuse ja ümbritseva ruumi eripärast;
2. valmistab originaalse ja kunstiliselt tervikliku kompositsiooniga kujunduskavandi, arvestades kompositsiooni- ja värvusõpetuse reegleid ning kasutades sobivamaid kunstilisi ja tehnilisi väljendusvahendeid ning lähtudes konkreetsest tööülesandest, mõõtkavast ja ümbritsevast ruumist (sh füüsiline või virtuaalne, välis- või siseruum, valgustingimused, ilmastikutingimused);
3. esitleb tellijale ideekavandit;
4. kontrollib töövahendite ja materjalide olemasolu töökohal (ruumis või objektil), arvestades konkreetset ülesannet; vajadusel tellib materjalid; hoiab töövahendid ja töökoha korras;
5. planeerib oma töö ja koordineerib tegevusi meeskonnas, arvestades tellimuse raskusastet, mahukust ja maksumust;
6. valib töö disaini (asetusviisi), lähtudes tööülesandest ja arvestades materjale, kompositsiooni- ja värvusõpetuse reegleid;
7. valmistab lilleseaded, kasutades sobivaid materjale, töövõtteid ja tehnikat, arvestades tööülesande püstitamisel välja selgitatud tingimusi;
8. dekoreerib ruumi, lähtudes sisearhitektuuri stiilist, valgustusest jm sisekujunduse elementidest.
B.3.3 Müümine ja kliendi nõustamine 4

Tegevusnäitajad:
1. loob kliendiga positiivse kontakti, sh digikanalite vahendusel;
2. selgitab erinevaid kanaleid kasutades välja kliendi soovid, vajadused ja võimalused (sh eelarve), esitades suunavaid küsimusi ning lähtudes kultuuri eripärast ja traditsioonidest;
3. nõustab erinevaid kanaleid kasutades klienti ja tutvustab tooteid (kaupu ja teenuseid), soovitades erinevaid võimalusi; selgitab kauba omadusi, kasutusviise ja hooldusnõudeid;
4. vormistab tellimuse nõuetekohaselt; koostab hinnapakkumused, arvestades tellimusi;
5. teeb lisamüüki, soovitades kliendile täiendavaid tooteid;
6. müüb kauba ja arveldab kliendiga; vajadusel koostab arve;
7. pakib kauba, arvestades kauba eripära ja ilmastikutingimusi; organiseerib sobiva ja õigeaegse transpordi, lähtudes tellimusest;
8. vajadusel lahendab kliendi tellimusega seotud probleeme ja kaebusi;
9. lõpetab kliendikontakti positiivse sooviga.
B.3.4 Kaupluse ja müügitöö korraldamine 4

Tegevusnäitajad:
1. kujundab kauba väljapanekud ja vaateakna, arvestades kaupluse eripära ja hooaega (sh tähtpäevad);
2. hoiab väljapaneku, müügikeskkonna ja töövahendid korras;
3. koostab juhendamisel turundusmaterjale, kasutades muuhulgas foto- ja videotehnikat ning lähtudes ettevõtte vajadustest ja võimalustest;
4. jälgib kaubavoogusid, kujundab sortimendi ja tellib kaubad, arvestades müüki (sh hooajad ja tähtpäevad) ja laovarusid;
5. kujundab hinna, arvestades materjali kvaliteeti ja nõudlust (sh arvestades hooaega ja tähtpäevi).
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register: 11-11042022-2.1.1/8k
Field of occupational activity: Food Industry and Agriculture
Occupational Qualification Council: Food Industry and Agriculture
No. of decision of Occupational Qualification Council: 23
Date of decision of Occupational Qualification Council: 11.04.2022
EstQF level: 4
Reference to European Qualifications Framework (EQF): 4
Field: AGRICULTURE, FISHERY, FORESTRY AND FOOD INDUSTRY
Subfield: Horticulture and landscape construction
Occupation: Florist
International Standard Classification of Occupations: 5 Services and Sales Workers
52 Sales Workers
521 Street and Market Salespersons
5211 Stall and Market Salespersons
ISCED Fields of Education and Training (ISCED-F 2013): 08 Agriculture, forestry, fisheries and veterinary
081 Agriculture
0812 Horticulture
Statistical Classification of Economic Activities in the European Community (NACE): A AGRICULTURE, FORESTRY AND FISHING
01 Crop and animal production, hunting and related service activities
Annexes
Annex 1 Taimmaterjali nimekiri
Annex 2 Scale of self-assessment in digital competence
Occupational qualification standard compiled by
Name Organisation
Raimond Strastin Eesti Aiandusliit
Ahti Lyra Lilleait OÜ
Tarmo Noormets Hiiumaa Ametikool
Pille Peterson Räpina Aianduskool

PIKSEL
Home Occupational Qualifications
Occupational Qualification Standards
Certificate Supplements Competences Awarding Bodies Occupational Qualification Councils