452 Viienda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013)
2/0
08.06.2022
Avatud
A Description of work
A.1 Description of work
Ärikorralduse spetsialist täidab majandus- ja ettevõtlusalast kompetentsust nõudvaid ülesandeid esmatasandi juhina või spetsialistina ettevõtte tegevusvaldkonnas: näiteks turundustegevus, müügi-, tootmis-, teenindus- või ostuprotsessi korraldamine. Ärikorralduse spetsialist on kaasatud ettevõtte juh...timistegevusse. Tema põhilised tööülesanded tulenevad ettevõtte tegevusvaldkonnast, vajadustest ning eesmärkidest. Ärikorralduse spetsialisti töös on olulised suhtlemis-, meeskonnatöö- ja juhtimisoskus. MoreHide
A.2 Work units
A.2.1 Müügi ja turunduse korraldamine
A.2.2 Tootmise korraldamine
A.2.3 Hanke- ja ostutoimingute korraldamine
A.2.4 Klienditeeninduse korraldamine
A.2.5 Majandusarvestus
A.2.6 Juhtimine
A.3 Professional preparation
Selle kutseala esindajatel on keskharidus, kutsekeskharidus, kutseeriharidus või kõrgem haridus või on kutseoskused omandatud töökohal.
A.4 Most common occupational titles
Valdkonna esmatasandi juht, nt müügijuht, klienditeeninduse juht, projektijuht, büroojuht;
valdkonna spetsialist, nt ostuspetsialist, müügispetsialist, tootmisspetsialist, teenindusspetsialist, tootmisspetsialist ning muud juhtide tegevust toetavad ametikohad.
A.5 Regulations governing profession
Regulatsioonid kutsealal tegutsemiseks puuduvad.
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements:
Kutse taotlemisel tuleb tõendada kõik kompetentsid.
B.2 General skills of Business Administration Specialist, EstQF Level 5
Tegevusnäitajad:
1. valib asjakohase käitumis- ja väljendusviisi, kuulates partnerit ja esitades asjakohaseid küsimusi ning reageerides adekvaatselt saadud tagasisidele ja situatsioonile;
2. loob ja hoiab suhteid, väljendades oma seisukohti kindlalt, selgelt ja hinnanguvabalt, aktsepteerides enes...e ning teiste vajadusi ja valikuid;
3. valib edastamiseks asjakohase informatsiooni, analüüsides ja struktureerides erinevatest allikatest saadud teavet, tuginedes tõenditele ja faktidele;
4. koostab korrektseid ametlikke ja ärikirju;
5. analüüsib ja lahendab probleeme, kasutades erinevaid tehnikaid;
6. tuleb toime pinge- ja konfliktsituatsioonidega, reageerides adekvaatselt ning lahendusele orienteeritult; tuleb toime ebaõnnestumiste ja kriitikaga;
7. teeb koostööd klientide ja kolleegidega, kaasab kolleege ja teisi partnereid aruteludesse, otsustamisesse, peab kinni ühistest reeglitest ja kokkulepitud põhimõtetest;
8. järgib võrdõiguslikkuse põhimõtteid, eetilisi tõekspidamisi ja ettevõtte väärtusi (sh sotsiaalne vastutus);
9. järgib valdkonna head tava ja õigusaktide nõudeid;
10. järgib jätkusuutlikku ja keskkonnasäästlikku mõtteviisi, sh ringmajanduse põhimõtteid;
11. seab enesearendamisele eesmärgid, analüüsib ja arendab ennast sihipäraselt, otsides ja kasutades erinevaid õppimisvõimalusi;
12. hoiab töö ja eraelu tasakaalus ning hoolitseb oma tervise ja töövõime hoidmise eest;
13. töötab süsteemselt, organiseeritult ning tõhusalt; keskendub tulemustele ja isiklike tööeesmärkide saavutamisele;
14. kasutab igapäevatöös erialast tarkvara, valides olemasolevatest IKT vahenditest sobivaimad; kasutab digivahendeid vastavalt digipädevuste enesehindamise skaala iseseisva kasutaja tasemele (Lisa1);
15. kasutab korrektselt riigikeelt tasemel B2, kasutab vähemalt ühte võõrkeelt (soovitavalt inglise või vene keel) tasemel B1 (Lisa 2). MoreHide
B.3 Competences
Mandatory competences
Competence
EstQF Level
B.3.1
Müügi ja turunduse korraldamine
5
View competence
Tegevusnäitajad:
1. määratleb klientide vajadused ja ootused ning kliendigrupid, pidades silmas ettevõtte eesmärke;
2. osaleb turunduskommunikatsiooni plaani koostamisel ja elluviimisel;
3. osaleb toote- ja teenusearendamise protsessides, arvestades turu arenguid, kliendi vajadusi ja ootusi;
4. uuendab turunduskanalites toodete ja teenuste teavet, müügi- ja turundusinfot jm, kasutades erinevaid andmeallikaid vastavalt ettevõtte eesmärkidele;
5. korraldab müügiprotsessi (sh eksport) erinevates kanalites; valmistab ette, juhendab ja viib läbi tooteesitlusi, kliendikohtumisi ja messil osalemist;
6. valmistab ette pakkumusi ja müügilepinguid, arvestades ettevõtte vajadusi, turu nõudlust ja kokkuleppeid klientidega;
7. koondab andmed müügi tulemusnäitajate kohta müügianalüüsi koostamiseks, kasutades vastavat tarkvara;
8. koostab lühi- ja pikaajalise müügiprognoose, lähtudes ettevõtte eripärast ja ettevõtluskeskkonnast.
B.3.2
Tootmise korraldamine
5
View competence
Tegevusnäitajad:
1. selgitab välja tellimuste täitmiseks vajalike ressursside olemasolu, arvestades ettevõtte tööprotsessi, kasutades planeerimise tarkvara;
2. jälgib tootmisprotsessi kvaliteedinäitajaid ning teavitab parendustegevuste vajadustest vastavalt ettevõtte töökorraldusele;
3. osaleb tootmisprotsessi analüüside ja kokkuvõtete koostamisel vastavalt töökorraldusele ja etteantud mudelile;
4. koondab andmed tootmise tulemusnäitajate kohta ja teeb nendest kokkuvõtte.
B.3.3
Hanke- ja ostutoimingute korraldamine
5
View competence
Tegevusnäitajad:
1. määratleb kliendi vajaduse ja koostab hanke-ostu tegevusplaani, arvestades ettevõtte strateegiat;
2. kaardistab potentsiaalseid tarnijaid ja analüüsib tarneturgu, koondab andmed ja teeb ettepanekuid parimate tarnijate leidmiseks;
3. analüüsib kulude kujunemist; koostab hankedokumente ja korraldab hankeid;
4. osaleb müügilepingute koostamisel, arvestades lepingu sõlmimisega seotud õiguslikke kohustusi ning korraldab läbirääkimisi tarnijatega;
5. jälgib, prognoosib ja korraldab laovarusid vastavalt ettevõtte vajadustele;
6. korraldab ja haldab siseneva logistika toiminguid, järgides nõudeid dokumentatsioonile (sh rahvusvahelise kaubandusega seotud nõudeid ja tingimusi);
7. kontrollib planeeritud tegevuste eesmärgipärast elluviimist, hindab tulemuste saavutatust vastavalt seatud standarditele ning teeb parendusettepanekuid.
B.3.4
Klienditeeninduse korraldamine
5
View competence
Tegevusnäitajad:
1. korraldab klienditeeninduse ja hoiab kliendisuhteid, arvestades ettevõtte eesmärke ja klienditeeninduse põhimõtteid, kasutades erinevaid nõustamis- ja müügitehnikaid;
2. kogub ja analüüsib klientide tagasisidet;
3. käsitleb kliendi reklamatsioone, kaasates erinevaid osapooli;
4. koondab ja analüüsib protsessi- ja tulemusnäitajaid, teeb ettepanekuid klienditeeninduse parendamiseks.
B.3.5
Majandusarvestus
5
View competence
Tegevusnäitajad:
1. koostab raamatupidamise alg- ja koonddokumente vastavalt Eesti finantsaruandluse standardile ja õigusaktide nõuetele;
2. kogub sisendandmeid valdkondlike finantsplaanide ja eelarvete koostamiseks, lähtudes müügiprognoosist, ettevõtte eripärast ja ettevõtluskeskkonnast;
3. arvestab omahinna ja kujundab müügihinna, arvestades kuluelemente (sh tööjõukulu), ettevõtte kulustruktuuri ja turutingimusi;
4. analüüsib finantsaruandeid, hindab riske ja võimalusi ettevõtte edasises tegevuses.
B.3.6
Juhtimine
5
View competence
Tegevusnäitajad:
1. seab eesmärke ja planeerib tegevusi, lähtudes ettevõtte strateegiast, ettevõtluskeskkonnast ja jätkusuutliku arengu põhimõtetest; koostab tegevuskava, arvestab riske ja võimalusi;
2. organiseerib ressursid (sh personal, töövahendid) ja loob tööprotseduurid oma töövaldkonna piires;
3. algatab tegevusi, kaasab, motiveerib ja toetab meeskonna liikmeid, lähtudes inimkeskse organisatsioonikultuuri põhimõtetest;
4. kontrollib planeeritud tegevuste eesmärgipärast elluviimist, hindab tulemuste saavutatust vastavalt seatud standardile; teeb parendusettepanekuid.
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register:
14-05052022-3.5/9k
Field of occupational activity:
Commercial Service and Other Business Activities
Occupational Qualification Council:
Commercial Service and other business activities
No. of decision of Occupational Qualification Council:
24
Date of decision of Occupational Qualification Council:
05.05.2022
EstQF level:
5
Reference to European Qualifications Framework (EQF):
International Standard Classification of Occupations:
3 Technicians and Associate Professionals33 Business and Administration Associate Professionals332 Sales and Purchasing Agents and Brokers3322 Commercial Sales Representatives
ISCED Fields of Education and Training (ISCED-F 2013):
04 Business, administration and law041 Business and administration0413 Management and administration
Statistical Classification of Economic Activities in the European Community (NACE):
S OTHER SERVICE ACTIVITIES94 Activities of membership organisations