|
EKR tase: |
5 |
Tegevusnäitajad: |
Tegevusnäitajad:
1) Loob kujunduse (analoog- või digitaal-) prototüübi, testib seda fookusgrupiga, analüüsib testi tulemusi ning viib kujundusse sisse vajalikud täiendused. Põhjalikumalt teostatud prototüüpide loomine ning süvendatud kasutajatesti läbiviimine
2) Loob kujunduse (nt veeb, mobiilirakendus, mäng jms) kirjaosa lähtudes meediumi eripärast ja tehnilistest nõuetest, kasutades kirja ja/või tüpograafia võimalusi kõrge kujundusliku kvaliteedi saavutamiseks.
3) Loob kujunduse (nt veeb, mobiilirakendus, mäng) vektorgraafilise osa lähtudes tehnilistest nõuetest kasutades programmeerimist ja vektorgraafika programme ja vastavaid failiformaate. Arvestab töö teostamisel teostamiskiirusega ja töökvaliteediga.
4) Loob ja/või töötleb kujunduse (nt veeb, mobiilirakendus, mäng jms) pikselgraafilise osa (nt ikoonid, kasutajaliidese elemendid jms) lähtudes tehnilistest nõuetest kasutades pikselgraafika programme, vastavaid failiformaate ja standardeid. Kasutab loovalt digitaalset pilditöötlust ja tarkvara võimalusi kvaliteetse tulemuse saavutamiseks.
5) Loob kujunduse (nt veeb, mobiilirakendus, mäng jms) fotograafilise osa kasutades kujundusülesande teostamiseks kohase kunstilise ja tehnilise kvaliteediga fotot vajadusel pildistades ise ja/või kasutades teiste autorite loomingut. Kasutab loovalt fotot kujunduse osana tehes eesmärgistatud valikuid.
6) Loob kujunduse (nt veeb, mobiilirakendus, mäng jms) illustratiivse osa kasutades teostamiseks kohase kunstilise ja tehnilise kvaliteediga illustratiivset elementi vajadusel luues selle ise ja/või kasutades teiste autorite loomingut ning teeb eesmärgistatud valikuid.
7) Loob ja/või teostab kujunduse interaktiivse animatsiooniosa etteantud juhiste järgi vastavas erialatarkvaras või kasutades programmeerimist. Vajadusel kirjutab animatsiooniosa loo, loob lugujoonise ja teostab selle.
8) Kujundab interaktiivse infograafilise osa lähtudes algandmetest ja juhistest kasutades programmeerimist. Töötab iseseisvalt välja selgelt loetava infograafilise lahenduse, lähtudes kujunduse eesmärgist.
9) Viib kujunduse veebi, mobiilirakendusse jms vastavalt tehnilistele nõuetele ja standarditele.
10) Teostab kujunduse interaktiivse osa kasutades järgmisi erialaspetsiifilisi tehnoloogiaid:
a) kujunduse analoogprototüüpimise vahendid: joonistusvahendid, maalimisvahendid, mõõtevahendid, kunsti- ja kirjatarbed;
b) kujunduse digitaalprototüüpimise tarkvara;
c) vektorgraafika ja pikselgraafika tarkvara;
d) veebi ja mobiilseadmete arendustarkvara.
11) Planeerib tööd ja loob kujunduslahendusi kujunduse eesmärki arvestades ning kasutab loovalt erinevate töövahendite, tehnoloogiate ja seadmete võimalusi. |
Teadmised: |
Teadmised:
1) teksti, värvi jm kujunduselementide struktuurne paigutamine;
2) veebi ja kasutajaliidese tehnilised nõuded graafikale;
3) liikumise modelleerimise kompositsioon ja tehnoloogi;
4) vektorgraafika, pikselgraafika ja animatsiooniprogrammide kasutamisloogika. |
Hindamisviis: |
Hindamismeetod(id): õpimapp või portfoolio, test, praktilise töö esitlemine ja vestlus selle põhjal. |
|
|
|