Kompetentsid: Õpi- ja õpetamistegevuse kavandamine
|
EKR tase: |
6 |
Tegevusnäitajad: |
Tegevusnäitajad:
1) selgitab välja õppija (vt lisa 1 "Kutsestandardis kasutatud terminid") arengutaseme, lähtudes üld- ja valdkondlikest oskustest ning arvestab neid õppetegevuse eesmärkide seadmisel, toetudes õppekavale; märkab ja kirjeldab õppija erivajadusi ning teeb ettepanekuid tugispetsialisti poole pöördumiseks; valmistab ette arenguvestlusi, juhindudes organisatsioonisiseste ja riiklike normdokumentide nõuetest;
2) koostab õpetaja töökava, arvestades õppekava ning valdkondadevahelist lõimingut; lähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks ja õppimiseks sobivad meetodid ning tagasisidestamise viisid; koostab koostöös teiste spetsialistidega vajadusel individuaalse arenduskava; omab ülevaadet erivajadustega õppija toetamise meetoditest-põhimõtetest; kasutab õpetaja töö kavandamisel teemakohast (teadus)kirjandust;
3) kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste õppetegevuste eesmärkide, sisu, korralduse kavandamisse ning tagasisidestamisse; teavitab osapooli, kasutades tõhusalt erinevaid infokanaleid (nt koosolek, e-suhtlus, individuaalne vestlus);
4) valib lähtuvalt õppe-eesmärkidest ning õppija arengutasemest sobiva õpivara ja -vahendid. |
Teadmised: |
Teadmised:
1) lapse füüsilise, psüühilise, kognitiivse, emotsionaalse ning sotsiaalse arengu alused;
2) arengulised iseärasused. |
Hindamisviis: |
Hindamismeetod(id): eneseanalüüs, portfoolio, vestlus, vaatlus. |
|
|
|
Seotud standardid
# |
Standard |
Kehtiv kuni |
Tüüp |
Ülekantavuse liik |
Ülekantavuse ulatus |
1
|
Õpetaja, tase 6
|
24.04.2017
|
Kohustuslik
|
Kutsespetsiifiline
|
Kutsealane
|
2
|
Õpetaja, tase 6
|
06.11.2018
|
Kohustuslik
|
Kutsespetsiifiline
|
Kutsealane
|
3
|
Õpetaja, tase 6
|
31.12.2019
|
Kohustuslik
|
Kutsespetsiifiline
|
Kutsealane
|
|
|