Kompetentsid: Hariduslike erivajadustega õppija toetamine õppeprotsessis
|
EKR tase: |
6 |
Tegevusnäitajad: |
Tegevusnäitajad:
1. mõistab ja kasutab eripedagoogika valdkonnas kasutatavat enamlevinud terminoloogiat; kombineerib hindamise meetodeid ja valib hindamisvahendid koostöös tugispetsialisti või kolleegidega ning hindab erivajadustega õppija arengut lähtudes õppekavas eeldatavatest arengutulemustest; kirjeldab ja analüüsib lapse arengutaset (olemasolevad ja kujunemisjärgus teadmised ja oskused);
2. on kursis õppekorralduse võimalustega erivajadustega õppijate õpetamisel lasteaias; kujundab rühmas erivajadustega õppija arenguks soodsa võimetekohast õppimist toetava ja eduelamust võimaldava keskkonna, arvestades õppijate mistahes erisustega (vanus, erivajaduste liik, kohanemisraskused jne); toetab õppijatevahelisi positiivseid suhteid ja tagab rühma laste heaolu;
3. seab erivajadustega õppijale jõukohased eesmärgid; kavandab arendavaid tegevusi, toetudes õppija tugevustele ning kohandab õppemeetodeid ja -vahendeid vastavalt õppija arengutasemele ja eripäradele; vajadusel koostab koostöös tugispetsialisti ja/või kolleegidega individuaalse arenduskava ning rakendab seda; analüüsib lasteaias rakendatud tugimeetmete efektiivsust ja annab tulemuste kohta tagasisidet õppijale ja lapsevanematele;
4. hindab adekvaatselt enda kui õpetaja kompetentsust, tegutseb talle antud volituste piires; juhendab õppetegevusse kaasatuid (tugiisikuid, praktikante jne); algatab ja teeb koostööd lasteaia juhtkonna, erialaspetsialistide ja lapsevanematega; loob õppija ja lapsevanematega austava, usaldusliku suhte. |
Hindamisviis: |
Hindamismeetod(id): eneseanalüüs, portfoolio, vestlus, vaatlus. |
|
|
|
Seotud standardid
# |
Standard |
Kehtiv kuni |
Tüüp |
Ülekantavuse liik |
Ülekantavuse ulatus |
1
|
Õpetaja, tase 6
|
06.11.2018
|
Valitav
|
Kutsespetsiifiline
|
Kutsealane
|
2
|
Õpetaja, tase 6
|
31.12.2019
|
Valitav
|
Kutsespetsiifiline
|
Kutsealane
|
|
|