Kompetentsid: Hariduslike erivajadustega õppija toetamine õppeprotsessis
|
EKR tase: |
7 |
Tegevusnäitajad: |
Tegevusnäitajad:
1. mõistab ja kasutab hariduslike erivajaduste (edaspidi HEV) valdkonnas kasutatavat enamlevinud terminoloogiat; hindab õppija eripära, lähtudes eakohasest arengust; hindab ja analüüsib õppija teadmiste, oskuste ja üldpädevuste vastavust riiklikus õppekavas kirjeldatud oodatavatele õpitulemustele; algatab individuaalse arengu jälgimise kaardi avamise ja täidab seda koostöös tugispetsialisti või kolleegidega;
2. kujundab õppija arenguks soodsa võimetekohast õppimist toetava ja eduelamust võimaldava keskkonna, arvestades õppijate mistahes erisustega (vanus, erivajaduste liik, kohanemisraskused jne) ja õppekorralduse võimalustega HEV õppijate õpetamisel; toetab õppijatevahelisi positiivseid suhteid ja tagab kõikide õppijate heaolu;
3. seab õppijale jõukohased eesmärgid; kavandab arendavaid tegevusi, toetudes õppija tugevustele ning kohandades õppemeetodeid ja -vahendeid vastavalt õppija arengutasemele ja eripäradele; koostöös tugispetsialisti ja/või kolleegidega koostab vajadusel individuaalse õppekava ja/või käitumise tugikava ning rakendab seda; annab tulemuste kohta tagasisidet õppijale ja lapsevanematele;
4. hindab adekvaatselt enda kompetentsust, tegutseb talle antud volituste piires; juhendab õppetegevusse kaasatuid (tugiisikuid, praktikante jne); algatab ja teeb koostööd erialaspetsialistide ja lapsevanematega; loob õppija ja lapsevanematega austava, usaldusliku suhte. |
Hindamisviis: |
Hindamismeetod(id): eneseanalüüs, portfoolio, vestlus, vaatlus. |
|
|
|
Seotud standardid
# |
Standard |
Kehtiv kuni |
Tüüp |
Ülekantavuse liik |
Ülekantavuse ulatus |
1
|
Vanemõpetaja, tase 7
|
06.11.2018
|
Valitav
|
Kutsespetsiifiline
|
Kutsealane
|
2
|
Vanemõpetaja, tase 7
|
31.12.2019
|
Valitav
|
Kutsespetsiifiline
|
Kutsealane
|
3
|
Õpetaja, tase 7
|
06.11.2018
|
Valitav
|
Kutsespetsiifiline
|
Kutsealane
|
|
|