|
EKR tase: |
7 |
Tegevusnäitajad: |
Tegevusnäitajad:
1. Korraldab ning määratleb andmeanalüüsi tulemusena koolitusvajaduse allika(d), kasutades selleks mitmesuguseid, organisatsiooni eripärast tulenevaid hindamis- ja mõõtmistulemusi (nt. mittevastavus, produktiivsuse langus, ülemäärane praak, tööjõuvoolavus, klientide kaebused, õnnetusjuhtumid, uute toodete kasutuselevõtt, struktuurimuudatused, uued töömeetodid jms).
2. Koostöös allüksuste juhtidega selgitab välja koolitusvajadusega sihtrühma (uus töötaja, olemasolevad töötajad, juhtkond, struktuuriüksuste juhid, välispartnerid jne) ja sõnastab õpiväljundi(d), lähtudes hindamistulemustest, strateegilistest eesmärkidest ja muudest arenguvajadustest.
3. Valib ja kinnitab sobiva koolitusmeetodi, koolitaja ja teema(d), mis tagaks tulemustes positiivse muutuse, lähtudes sihtrühmast, koolitusvajaduse allikast, seatud eesmärkidest ja vastutusala(de)st organisatsioonis.
4. Selgitab (välis)koolitajale koolituse eesmärke ning sihtgrupi ootusi koolitusele.
5. Korraldab koolituse (esmakoolitus, täiendkoolitus, järelkoolitus, ümberõpe), lähtudes kokkulepetest, vajadusest ja püstitatud eesmärkidest.
6. Määratleb koolitustulemuse hindamistasandi (4 mõõdet: reaktsioon, õppimine, käitumine, tulemused), lähtudes koolituse eesmärgist.
7. Sõltuvalt mõõtmistulemuse muutusest määratleb koostöös allüksuste juhtidega uue koolitusvajaduse, mis on süsteemse koolitusprotsessi sisend.
8. Koostöös allüksuste juhtidega analüüsib ja teeb argumenteeritud ettepanekud seoses koolituse aja- ja asjakohastamisega (sh metoodika, teemad, koolitusmaterjalid jms). |
Teadmised: |
Teadmised:
1) organisatsiooni kvaliteedi arendamine;
2) organisatsiooni eripärast tulenevate mõõtmistulemuste andmeanalüüs;
3) koolitusstrateegia;
4) koolitusvajaduse olemus ning tekkepõhjused;
5) koolitusvajadusega sihtrühma olemus ning määratlemine;
6) koolituse olemus ning mõju organisatsiooni põhiprotsessile;
7) koolitusmeetodite valiku põhimõtted ning nende mõju koolituse eesmärgile;
8) õpiväljundite sidusus koolituse eesmärgiga;
9) koolituse hindamise meetodid;
10) rakendamine ning analüüsitulemuste interpreteerimine;
11) süsteemne koolitusprotsess. |
|
|
|