Kompetentsid: Õpi- ja õpetamistegevuse kavandamine
|
EKR tase: |
8 |
Tegevusnäitajad: |
Tegevusnäitajad:
1. seab õppija(te)st lähtuvalt pika- ja lühiajalised õpieesmärgid, valib sisu ning kavandab tegevused, arvestades õppekava; lähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks, õppimiseks ja tagasisidestamiseks sobivad meetodid; koostab koostöös teiste spetsialistidega vajadusel individuaalse õppekava, käitumise tugikava ja/või arenduskava, arvestades hariduslike erivajadustega õppija toetamise põhimõtteid ning õppijate igakülgset arengut; algatab ja juhendab kolleegidevahelist koostööd õppetöö kavandamisel mh valdkondade lõimimiseks ja üldpädevuste kujundamiseks;
2. valib õpivara hulgast õpieesmärkide ning õppijate ja rühma tasemega sobiva, arvestades sh teaduspõhisuse ja parimate praktikatega; märkab õpivara puudusi ja teeb piirkonna või riigi tasandil (aine)valdkonna juhtidele või ühendustele ettepanekuid õpivara kohandamiseks ja koostamiseks; koostab uut õpivara, toetudes kaasaja pedagoogilisele teadmusele ja parimatele praktikatele; juhendab kolleege õpivara, sh digivahendite valimisel, loob võimalusi parima praktika jagamiseks, kaasates erinevaid osapooli ja/või jagades isiklikku kogemust; otsib, loob ja levitab digitaalset õpivara ja digitehnoloogiaid, mis võimaldavad tõhusalt saavutada õpieesmärke;
3. kujundab füüsiliselt, vaimselt ja emotsionaalselt turvalise heaolu, tervist, arengut ja loovust toetava koostöise õpikeskkonna, lähtudes õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest ning ühistest kokkulepitud väärtustest; juhendab kolleege õpikeskkonna kujundamisel ja arendamisel; toob organisatsiooni uuenduslikke ideid ja parimaid praktikaid õpikeskkonna arendamiseks teaduskirjanduse baasil või rahvusvahelisest kogemusest. |
|
|
|
Seotud standardid
# |
Standard |
Kehtiv kuni |
Tüüp |
Ülekantavuse liik |
Ülekantavuse ulatus |
1
|
Meisterõpetaja, tase 8
|
27.04.2020
|
Kohustuslik
|
Kutsespetsiifiline
|
Kutsealane
|
2
|
Meisterõpetaja, tase 8
|
31.12.2024
|
Kohustuslik
|
Kutsespetsiifiline
|
Kutsealane
|
|
|