Kutseregister Kutseregister
Occupational Qualification Standards: Master florist, level 5

Standard is not valid
General Data
Name in English: ET: Meisterflorist, tase 5
EN: Master florist, level 5
Specialisations:
Partial occupational qualifications:
Valid from: 29.05.2012
Valid to: 21.05.2017
Occupational qualification standard version no.: 5
Versions:
Awarding Bodies: Andmed puuduvad
A Description of work
A.1 Description of work
Floristi kutsealal on kaks kutsetaset: florist, tase 4 ja meisterflorist, tase 5.

Meisterflorist, tase 5 on kogemustega spetsialist, kelle põhiline töö on keerukate lilleseadete valmistamine (sh dekoreerimistööd), taimmaterjali ettevalmistamine ja taimede hooldamine ning ettevõtte töö organiseeri...
mine ja korraldamine. Meisterflorist juhib ja juhendab teiste tööd, suhtleb klientidega ja vastutab töö lõpptulemuse eest. Tema töö eeldab pingetaluvust, ta tuleb toime erinevates tööolukordades ja suudab lahendada mitmekülgseid probleeme. Meisterflorist suhtleb klientide ja kolleegidega, sh rahvusvahelisel tasemel. Ta suudab oma suhtlemisstiili kohandada erinevate olukordade ja inimestega ning näitab üles lugupidamist kultuuriliste ja religioossete erinevuste suhtes.
Meisterflorist kujundab sihikindlalt kutseala positiivset mainet: reklaamib; avaldab publikatsioone; osaleb erialaliidu tegevuses, võistlustel (organisaatori, osaleja või kohtunikuna), näitustel, töötubades; organiseerib erialaseid kursusi jms. Meisterflorist on arenemisvõimeline ja kursis rahvusvahelise floristika arengusuundadega.

More
Hide
A.2 Work units
Meisterfloristi kutse koosneb kuuest töö osast.

A.2.1 Töö planeerimine
A.2.2 Taimmaterjali ettevalmistamine ja hooldamine
A.2.3 Lilleseadete valmistamine, sh dekoreerimistööd
A.2.4 Müügitöö korraldamine ja organiseerimine
A.2.5 Müümine ja kliendi nõustamine
A.2.6 Juhtimine ja majandami...
ne

More
Hide
A.3 Work environment and specific nature of work
Meisterfloristi töö eripära on vahelduvad tööülesanded ning sõltuvus hooajast ja tähtpäevadest.
Meisterfloristi tööaeg on paindlik ja töökoormus vahelduv ning ta võib töötada nii sise- ja välitingimustes.
Meisterfloristi terviseriskid on tööruumi tavapärasest madalam temperatuur, töö seisvas asend...
is, raskuste tõstmine, kokkupuude allergeenidega (taimed, kemikaalid jm), töö lõikeriistadega jm.

More
Hide
A.4 Tools
Meisterfloristi põhilised töövahendid on:
lõikevahendid: noad, aia- ja oksakäärid, saed, näpitsad, tangid jm;
kinnitusvahendid: teibid, traadid, oasisetooted, liimid, sidumispael jm;
dekoratiivsed abimaterjalid: pakkematerjalid ja -vahendid (nt paelad, kangad, nöörid), anumad, värvid, leheläige j...
m;
elektrilised tööriistad: trell, roosipuhastusmasin, gerbera kiletamise masin, liimipüstol jm;
aiandustarvikud: kärud, kastekannud, labidad, rehad, kühvlid, veepritsid jm;
elektroonilised abivahendid: kassa, makseterminal, arvuti, telefon jm;
muud abivahendid: koristusvahendid jm.

More
Hide
A.5 Personal qualities required for work: abilities and characteristics
Meisterfloristi töö eeldab ruumilist kujutlusvõimet, ilumeelt, loomingulisust, uuenduste ja ideede genereerimisvõimet, kontsentreerumisvõimet, kohusetundlikkust, kohanemisvõimet, koostöövõimet, keskkonnataluvust, suhtlemisvalmidust, sotsiaalsust, otsustusvõimet ja iseseisvust, sõbralikkust, usaldata...vust, loogilist mõtlemist, saavutusvajadust, pingetaluvust, füüsilise pingutuse võimet, liigutuste täpsust, kiirust, koordinatsiooni, osavust.
More
Hide
A.6 Professional preparation
Meisterfloristidena töötavad tavapäraselt inimesed, kellel on erialane kutsekeskharidus või kutseoskused on omandatud praktilise töö käigus ja kellel on floristina töötamise kogemus.
A.7 Most common occupational titles
Meisterflorist
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements: Selle kutse taotlemisel on nõutav kompetentside B.2.1-B.2.6 ja B.2.7 (läbiv kompetents) tõendamine.
B.2 Competences
Mandatory competences
    Competence EstQF Level
B.2.1 Töö planeerimine 5

Tegevusnäitajad:
1) kontrollib töövahendite ja materjalide olemasolu töökohal (ruumis või objektil), arvestades konkreetset ülesannet;
2) koostab töökava, lähtudes tellimustest ning plaanidest, jagab tööülesanded kolleegide vahel;
3) planeerib ja koordineerib madalama tasemega töötajate ajakasutust, arvestades töö suurust, raskusastet, mahukust ja töötajate võimekust;
4) tellib materjalid, lähtudes tellimustest, vajadustest ja pikemaajalistest tööplaanidest;
5) koostab töö eskiisi või kavandi käsitsi või kasutab selleks ettenähtud tarkvara, lähtudes konkreetsest tööülesandest ja mõõtkavast.

Teadmised:
1) töövahendite ja materjalide liigitus ja omadused;
2) eskiisi koostamispõhimõtted;
3) lilleseadetöö põhimõtted;
4) tööohutusnõuded;
5) ettevõtluse ja ärijuhtimise alused;
6) eskiisi koostamise tarkvarad.

Hindamismeetod(id):
Test, simulatsioonülesanne, praktiline töö, õpimapp, intervjuu, vaatlus, kombineeritud meetod.
B.2.2 Taimmaterjali ettevalmistamine ja hooldamine 4

Tegevusnäitajad:
1) võtab kauba vastu vastavalt saatedokumentidele ja kontrollib kauba kvaliteeti, teavitab puudustest varustajat;
2) valmistab taimmaterjali müügiks ette, arvestades taimede ja töö eripära;
3) kasutab taimmaterjale eesmärgipäraselt;
4) kujundab hinna, arvestades materjali kvaliteeti;
5) istutab taimed eesmärgipäraselt; arvestades taimede kasvunõudeid ja töö eripära;
6) hooldab taimi, arvestades taimede kasvu- või säilitusnõudeid ja tingimusi.

Teadmised:
1) taimmaterjalide kasvu-, hooldus- ja säilitusvõtted ning -nõuded;
2) erinevad kauba saatedokumendid;
3) hinna kujundamise põhimõtted.

Hindamismeetod(id):
Test, praktiline töö, intervjuu, vaatlus, kombineeritud meetod.
B.2.3 Lilleseadete valmistamine, sh dekoreerimistööd 5

Tegevusnäitajad:
1) püstitab tööülesande, arvestades konkreetset tööd;
2) planeerib ajakasutust, arvestades töö suurust, raskusastet, mahukust ja olemasolevate töötajate võimekust, koordineerib madalama tasemega töötajate ajakasutust;
3) valib ideele ja kompositsioonireeglitele vastava lahenduse;
4) kujundab töö hinna, lähtudes suurusest, raskusastmest, mahukusest, püsivusest, kestvusest, tingimustest, tööajast ja professionaalsusest;
5) valib töö asetusviisi (disaini), lähtudes konkreetse töö nõuetest;
6) valib eesmärgipärased töövõtted, arvestades konkreetse töö nõudeid (suurust, raskusastet, mahukust, püsivust, kestvust, tingimusi), juurutab innovaatilisi töövõtteid;
7) valib eesmärgipärased materjalid, arvestades konkreetse töö nõudeid (suurust, raskusastet, mahukust, püsivust, kestvust, tingimusi), juurutab innovaatilisi materjale;
8) valib eesmärgipärase tehnika, arvestades konkreetse töö nõudeid (raskusastet, püsivust, kestvust, tööaega), juurutab innovaatilisi tehnikaid;
9) valmistab erineva raskusastmega lilleseaded, arvestades tehnilisi nõudeid ja kompositsioonireegleid, juurutab innovaatilisi lahendusi;
10) pakib kauba ja dekoreerib kinkepakendi, arvestades töö eripära, ilmastikutingimusi ja transpordivahendit;
11) planeerib ja organiseerib õigeaegse lilleseadete transpordi, arvestades töö eripära ja kaugust.

Teadmised:
1) kompositsioonireeglid;
2) erinevad lilleseadetööd;
3) töö asetusviisid (disain) ja tehnika;
4) töövahendid ja -materjalid;
5) töövõtted;
6) pakkimispõhimõtted;
7) transpordikorralduse põhimõtted;
8) tähtpäevad ja traditsioonid.

Hindamismeetod(id):
Test, praktiline töö, õpimapp, intervjuu, vaatlus, kombineeritud meetod.
B.2.4 Müügitöö korraldamine ja organiseerimine 5

Tegevusnäitajad:
1) planeerib ja kujundab kaupluse vaateakna ja kauba väljapanekud, arvestades kaupluse eripära ja hooaega (sh tähtpäevad);
2) kujundab lillepoe sisustuse koostöös sisekujundajaga, arvestades lillepoe vajadusi ning nõudeid;
3) juhendab kauba ettevalmistamist müügiks ning paigutamist müügisaali, arvestades poe eripära;
4) juhib ja planeerib kaubavarusid, arvestades müüki (sh hooajad ja tähtpäevad);
5) kujundab sortimendi ja hangib kaubad, arvestades kaupluse eripära ja hooaega (sh tähtpäevad);
6) sisestab kaubad andmebaasi käsitsi või kasutades võimalusel asjakohast tarkvara, lähtudes müügikoha sisekorraeeskirjadest;
7) kujundab hinnad, arvestades turuolusid;
8) koostab hinnapakkumised ja kalkulatsioonid, arvestades tellimusi;
9) vormistab kliendilt saadud tellimuse ning korraldab selle täitmise lähtudes müügikoha sisekorraeeskirjadest;
10) koostab, käsitleb ja analüüsib kauba saatedokumente ja kaubaaruannet ning kontrollib kaupade laoseisu vastavalt vajadustele;
11) planeerib tegevuskava ja koostab käitumisjuhised püsiklientuuri loomiseks või säilitamiseks, järgides klienditeeninduse põhimõtteid.


Teadmised:
1) klienditeeninduse alused ja teeninduse hea tava;
2) kauba paigutamise põhimõtted;
3) kauba ja saatedokumentide vastavuse tundmine;
4) inventeerimise põhimõtted;
5) tähtpäevad ja traditsioonid;
6) pakendid ja märgistused, taimmaterjali realiseerimisajad.

Hindamismeetod(id):
Test, praktiline töö, intervjuu, vaatlus, kombineeritud meetod.
B.2.5 Müümine ja kliendi nõustamine 4

Tegevusnäitajad:
1) valmistab ette ja hoiab korras vajalikud töövahendid, materjalid ja müügikoha järgides müügikoha nõudeid;
2) selgitab välja kliendi vajadused, esitades suunavaid küsimus ning lähtudes kliendi võimalustest ja soovidest, kultuuriruumist ja traditsioonidest;
3) nõustab klienti ja tutvustab kaupa, soovitades erinevaid variante ja võimalusi;
4) müüb kaubad ja pakub kliendile lisaostu võimalust, tagades kliendi rahulolu;
5) arveldab kliendiga, kasutades erinevaid arveldusviise (sularaha, maksekaart, arve);
6) pakib kauba, arvestades töö eripära, ilmastikutingimusi ja transpordivahendit;
7) lahendab kliendi probleeme ja kaebusi oma pädevuse piires, vajadusel suunab probleemi lahendamise asjatundlikumale kolleegile;
8) lõpetab tööpäeva, järgides ettevõtte sisekorra eeskirju.

Teadmised:
1) klienditeeninduse ja probleemilahendusvõtted;
2) teeninduse hea tava;
3) ettevõttes kehtestatud nõuded;
4) traditsioonid/kultuurierisuste põhimõtted;
5) kassatöö alused;
6) pakendid ja märgistused, taimmaterjali realiseerimisajad.

Hindamismeetod(id):
Test, simulatsioonülesanne, praktiline töö, intervjuu, vaatlus, kombineeritud meetod.
B.2.6 Juhtimine ja majandamine 5

Tegevusnäitajad:
1) koostab äriplaani vastavalt algkapitali olemasolule ja võimalustele;
2) arvestab organisatsiooni tasuvust, lähtudes finantsarvestuse alustest;
3) peab müügiarvestust vastavalt seadusandlusele;
4) kavandab organisatsiooni tööd, lähtudes äriideest ja selle elluviimisest, koostab organisatsiooni tegevuseks vajalikud dokumendid (sh sisekorra eeskirjad, ametijuhendid jm);
5) järgides tööseadusandlust korraldab personalitööd vastavalt sisekorra eeskirjadele ja ametijuhendile;
6) korraldab turundust, tuginedes turu-uuringutele, planeerides müügikorraldust, reklaami jms ning tagades ettevõtte kohanemise turuoludega;
7) teadvustab ja kujundab kutseala mainet, korraldades erialaseid kursusi, juhendades huvilisi ja avaldades erialaseid materjale.
8) juhib organisatsiooni ja juhendab kaastöötajaid lähtudes organisatsiooni vajadustest.

Teadmised:
1) majanduse ja ettevõtluse põhimõtted;
2) finantsarvestuse alused;
3) turunduse alused, sh turu seire, võitmine ja hoidmine ning kaubamärgi loomine;
4) äriplaani koostamise põhimõtted;
5) erialased infokanalid;
6) juhtimispõhimõtted;
7) personalitöö alused.

Hindamismeetod(id):
Test, praktiline töö, intervjuu, vaatlus, kombineeritud meetod.
Recurring competences
    Competence EstQF Level
B.2.7 Meisterflorist, tase 5 kutset läbiv kompetents 5

Tegevusnäitajad:
1) planeerib ja algatab tegevusi, langetab otsuseid, vastutab nende eest ning arvestab võimalike muutustega; teostab projektid edukalt;
2) motiveerib teisi, delegeerib töö asjakohaselt ja õiglaselt;
3) on ettevõttele lojaalne; peab tähtsaks eetilisi tõekspidamisi ja väärtusi;
4) kohandub meeskonnaga ja loob meeskonnavaimu; märkab ja tunnustab kolleegide panust; konsulteerib teistega ning algatab suhtlemist; mõjub usaldusväärselt;
5) loob töötava kontaktidevõrgustiku ettevõttesiseselt ja -väliselt; küsib ja analüüsib töötajate ning klientide tagasisidet;
6) suhtub vastutustundlikult keskkonda ning ühiskonda;
7) kasutab valdkonnaspetsiifilisi teadmisi ja arendab tööalaseid teadmisi läbi pideva professionaalse arengu; on avatud uute tööülesannete, meetodite ja tehnikate omandamisele; jagab oma teadmisi ja valdkonna spetsiifikat kolleegidega;
8) kogub, analüüsib ja kasutab infot, mille põhjal langetab otsuseid või töötab välja toimivaid lahendusi erinevatele probleemidele;
9) õpib õnnestumistest, ebaõnnestumistest ja kriitikast; talub pinget ja tuleb hästi toime tagasilöökidega; kontrollib oma emotsioone keerulistes olukordades ja tuleb toime konfliktide lahendamisega;
10) genereerib ja pakub välja uusi ideid, mõtteid ja lahendusi; otsib ettevõtte täiustamise võimalusi;
11) lähtub oma tegevuses kaugematest eesmärkidest ja ettevõtte huvidest tervikuna; jälgib ja hoiab kvaliteeti ning töötab efektiivselt; on orienteeritud kliendi vajaduste rahuldamisele ja rahulolu saavutamisele;
12) kasutab säästlikult ja efektiivselt ressursse; peab ajakavast kinni;
13) järgib tööeeskirju ja ohutusnõudeid; annab õnnetusjuhtumi korral esmaabi;
14) hoiab end pidevalt kursis konkurentide ja kolleegide tegevuse ning majanduses toimuvaga; näeb ja mõistab ettevõtte uusi ärivõimalusi;
15) arvestab protsesside ja tegevuste finantsilist poolt; kontrollib kulusid ja mõtleb kasumi, kahjumi ning lisaväärtuse mõistetes;
16) kasutab arvutit tasemetel AO1-AO7 (vt lisa 2);
17) keelteoskus: valdab eesti keelt tasemel B1 ja vähemalt ühte võõrkeelt tasemel B2 (vt lisa 3).

Teadmised:
1) arhitektuuri ja disaini ajaloo alused;
2) stiiliõpetus;
3) etikett ja protokollireeglid;
4) majanduse, ettevõtluse ja turunduse alused;
5) personalitöö alused.

Hindamismeetod(id):
Läbivaid kompetentse hinnatakse integreeritult kõigi teiste kutsestandardis loetletud kompetentside hindamise käigus.
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register: 11-29052012-3.5/5k
Field of occupational activity: Food Industry and Agriculture
Occupational Qualification Council: Food Industry and Agriculture
No. of decision of Occupational Qualification Council: 16
Date of decision of Occupational Qualification Council: 29.05.2012
EstQF level: 5
Reference to European Qualifications Framework (EQF): 5
Field: AGRICULTURE, FISHERY, FORESTRY AND FOOD INDUSTRY
Subfield: Horticulture and landscape construction
Occupation: Florist
International Standard Classification of Occupations: 5 Services and Sales Workers
52 Sales Workers
521 Street and Market Salespersons
5211 Stall and Market Salespersons
ISCED Fields of Education and Training (ISCED-F 2013): 08 Agriculture, forestry, fisheries and veterinary
081 Agriculture
0812 Horticulture
Statistical Classification of Economic Activities in the European Community (NACE): A AGRICULTURE, FORESTRY AND FISHING
01 Crop and animal production, hunting and related service activities
Annexes
Annex 1 Tööosad ja tööülesanded
Annex 2 Arvuti kasutamise oskused
Annex 3 Keelte oskustasemete kirjeldused
Annex 4 Taimmaterjali nimekiri
Occupational qualification standard compiled by
Name Organisation
Marek Jakobi Räpina Aianduskool
Indrek Kaeli Räpina Aianduskool
Katri Liiva Aita Liiva lilled OÜ
Ahti Lyra Lilleait OÜ
Priit Press OÜ Priit Press ja Lilled
Aita Sauemägi SA Innove

PIKSEL
Home Occupational Qualifications
Occupational Qualification Standards
Certificate Supplements Competences Awarding Bodies Occupational Qualification Councils