Baarmeni tööks on klientide teenindamine baariletist ja lauas. Baarmen töötab toitlustus- ja meelelahutusteenust pakkuvas ettevõttes.
Baarmeni peamine töö on jookide valmistamine, serveerimine ja müümine.
Baarmen töötab iseseisvalt, on teenindusvalmis, suhtleb klientidega sõbralikult ja lähtuval...t heast tavast, nõustab kliente, võtab vastu ja täidab tellimused, arveldab klientidega ning hoiab baariruumi korras.
Oma töös lähtub baarmen klientide vajadustest ja soovidest, konkreetse ettevõtte nõuetest ning tegutseb ja käitub vastavalt eetilistele, esteetilistele ja muudele sotsiaalsetele normidele. MoreHide
A.2 Work units
A.2.1 Töö planeerimine ja korraldamine
1) töö planeerimine;
2) kaupade ja vahendite tellimine, vastuvõtmine, ladustamine ning kontrollimine;
3) inventeerimine.
A.2.2 Teenindamine
1) klientide soovide väljaselgitamine ja nõustamine;
2) tagasiside küsimine ja edastamine;
3) klientidega arvel...damine.
A.2.3 Jookide valmistamine ja serveerimine
1) jookide valmistamine;
2) jookide serveerimine.
A.2.4 Töövahendite ja töökoha korrashoid
1) töövahendite ja seadmete korrashoid;
2) töökoha ja abiruumide korrashoid;
3) seadmete hooldamine.
Tööosade ja ülesannete täielik loetelu on toodud kutsestandardi Lisas 1. MoreHide
A.3 Work environment and specific nature of work
Baarmeni kutse eeldab valmisolekut töötada vahetustega, puhkepäevadel, riiklikel pühadel, õhtusel ja öisel ajal. Töö võib olla periooditi pingeline.
A.5 Personal qualities required for work: abilities and characteristics
Klientide teenindamine eeldab teenindus- ja suhtlemisvalmidust, oskust oma tööd ratsionaalselt korraldada ning kiirelt ja sujuvalt siirduda ühelt tegevuselt teisele. Baarmeni töö eeldab head kontsentratsiooni- ja empaatiavõimet, korrektsust, ergast mälu, pingetaluvust ja füüsilist vastupidavust.
V...ajalik on hea väljendus- ja keelteoskus ning selge diktsioon. MoreHide
A.6 Professional preparation
Baarmeniks saab õppida kursustel ja/või töökohal.
A.7 Most common occupational titles
Baarmen, baaridaam, klienditeenindaja.
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements:
Baarmeni kutse moodustub neljast kompetentsist. Kutse taotlemisel on nõutav kompetentside B.2.1 - B.2.4 ja B.2.5 - B.2.9 (läbivad kompetentsid) tõendamine.
B.2 Competences
Mandatory competences
Competence
EstQF Level
B.2.1
Töö planeerimine ja korraldamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1) planeerib oma tööaja lähtuvalt töögraafikust;
2) valmistab ette oma töökoha, varustades selle vajalike töövahenditega ja hoiab oma töökoha korras vastavalt etteantud juhenditele;
3) vastutab tööks vajalike kaupade ja vahendite olemasolu eest, jälgides laoseisu;
4) tellib ja võtab vastu kaubad ja vahendid vastavalt vajadusele ja volitustele;
5) kontrollib kauba kvaliteeti ja koguse vastavust tellimusele ning ladustab kaubad vastavalt nõuetele;
6) inventeerib kaubad fikseerides kaupade kogused.
Hindamismeetod(id) Kirjalik töö või intervjuu/suuline küsitlus või jälgimine praktilises töös või kombineeritud meetod.
B.2.2
Teenindamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1) alustab positiivselt kliendikontakti , kuulab tema soove ja selgitab välja kliendi vajadused;
2) tutvustab menüüd, nõustab kliente ja sobitab kliendi vajadused ja soovid ettevõtte võimalustega ;
3) küsib kliendilt arvamust saadud toote ja teeninduse kohta ning edastab tulemused oma juhile;
4) teeb kassatoiminguid oma vastutusala piires, esitab nõuetekohase arve ja arveldab klientidega, kasutades erinevaid maksevahendeid ja -liike (sularaha, maksekaardid, arved);
5) koostab nõuetekohaselt vormistatud kassaaruanded ja edastab aruande vastutavale töötajale.
Hindamismeetod(id) Suuline küsitlus või simulatsioon või jälgimine praktilises töös või kombineeritud meetod.
B.2.3
Jookide valmistamine ja serveerimine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1) valmistab mittealkohoolseid kokteile, klassikalisi alkohoolseid kokteile, segujooke, kohvi- ja teejooke, kasutades õigeid tehnikaid, töövahendeid ja –võtteid;
2) serveerib külmi ja kuumi karastus-, mittealkohoolsed ja alkohoolsed jooke, kasutades õigeid töövahendeid ja –võtteid.
Hindamismeetod(id): Proovitöö või jälgimine praktilises töös või kombineeritud meetod.
B.2.4
Töövahendite ja töökoha korrashoid
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1) puhastab töövahendeid ja seadmeid, kasutades õigeid puhastusvahendeid ja töövõtteid;
2) hoiab oma töökoha korras kogu tööaja jooksul, puhastab ning korrastab abiruume, kasutades õigeid puhastusvahendeid ja töövõtteid;
3) vastutab seadmete heaperemeheliku kasutamise eest ja rikete ilmnemisel teavitab vastutavat isikut.
Hindamismeetod(id): Suuline küsitlus või jälgimine praktilises töös või kombineeritud meetod.
Teadmised:
1) alkohoolsete jookide põhilised liigid;
2) veinid jm alkohoolsed joogid;
3) siirupid, mahlad, vesi, kohv ja tee;
4) klienditeeninduse alused;
5) baaritöö inventar, töövahendid ja seadmed;
6) jookide serveerimise alused;
7) toiduohutuse nõuded;
8) puhastusvahendid ja –keemia.
Recurring competences
Competence
EstQF Level
B.2.5
Tööohutus ja -hügieeninõuete täitmine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1) järgib kõikides tööprotsessi etappides seadusandlusest tulenevaid töötervishoiu-, keskkonnahoiu-, tööohutus- ja –hügieeninõudeid;
2) tegutseb häire- ja eriolukordades operatiivselt ning vajadusel kutsub professionaalse abi ja teavitab kohe tööandjat ja/või vastutavat isikut.
B.2.6
Arvuti kasutamise oskus
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1) kasutab oma töös arvutit tasemel AO1-AO4
B.2.7
Keeleoskus
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1) oskab eesti keelt tasemel B1;
2) oskab inglise keelt tasemel A2.
B.2.8
Suhtlemisoskus
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1) suhtleb klientidega sõbralikult ja lähtuvalt heast tavast;
2) mõistab kultuuride mitmekesisust ja on salliv;
3) väljendab ennast selgelt ja arusaadavalt.
B.2.9
Meeskonnatöö oskus
4
View competence
Tegevusnäitaja(d):
1) kohandub meeskonnaga, osaleb aktiivselt meeskonnatöös, vastutab võetud töökohustuste täitmise eest.
Hindamismeetod(id):
Läbivaid kompetentse hinnatakse integreeritult kõigi teiste kutsestandardis toodud kompetentside hindamise käigus.
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register:
04-09052013-3.1/4k
Field of occupational activity:
Service
Occupational Qualification Council:
Service
No. of decision of Occupational Qualification Council:
11
Date of decision of Occupational Qualification Council:
09.05.2013
EstQF level:
4
Reference to European Qualifications Framework (EQF):