Kutseregister Kutseregister
Occupational Qualification Standards: Barman, level 4

Standard is not valid
General Data
Name in English: ET: Baarmen, tase 4
EN: Barman, level 4
Specialisations:
Partial occupational qualifications:
Valid from: 09.05.2013
Valid to: 25.04.2018
Occupational qualification standard version no.: 4
Versions:
Awarding Bodies: Andmed puuduvad
A Description of work
A.1 Description of work
Baarmeni tööks on klientide teenindamine baariletist ja lauas. Baarmen töötab toitlustus- ja meelelahutusteenust pakkuvas ettevõttes.
Baarmeni peamine töö on jookide valmistamine, serveerimine ja müümine.
Baarmen töötab iseseisvalt, on teenindusvalmis, suhtleb klientidega sõbralikult ja lähtuval...
t heast tavast, nõustab kliente, võtab vastu ja täidab tellimused, arveldab klientidega ning hoiab baariruumi korras.
Oma töös lähtub baarmen klientide vajadustest ja soovidest, konkreetse ettevõtte nõuetest ning tegutseb ja käitub vastavalt eetilistele, esteetilistele ja muudele sotsiaalsetele normidele.

More
Hide
A.2 Work units
A.2.1 Töö planeerimine ja korraldamine
1) töö planeerimine;
2) kaupade ja vahendite tellimine, vastuvõtmine, ladustamine ning kontrollimine;
3) inventeerimine.
A.2.2 Teenindamine
1) klientide soovide väljaselgitamine ja nõustamine;
2) tagasiside küsimine ja edastamine;
3) klientidega arvel...
damine.
A.2.3 Jookide valmistamine ja serveerimine
1) jookide valmistamine;
2) jookide serveerimine.
A.2.4 Töövahendite ja töökoha korrashoid
1) töövahendite ja seadmete korrashoid;
2) töökoha ja abiruumide korrashoid;
3) seadmete hooldamine.
Tööosade ja ülesannete täielik loetelu on toodud kutsestandardi Lisas 1.

More
Hide
A.3 Work environment and specific nature of work
Baarmeni kutse eeldab valmisolekut töötada vahetustega, puhkepäevadel, riiklikel pühadel, õhtusel ja öisel ajal. Töö võib olla periooditi pingeline.
A.4 Tools
Kohvi valmistamise seadmed, šeiker, blender, mensuurid jm baaritarvikud, serveerimisvahendid, kassaaparaat, nõudepesumasin, jäämasin.
A.5 Personal qualities required for work: abilities and characteristics
Klientide teenindamine eeldab teenindus- ja suhtlemisvalmidust, oskust oma tööd ratsionaalselt korraldada ning kiirelt ja sujuvalt siirduda ühelt tegevuselt teisele. Baarmeni töö eeldab head kontsentratsiooni- ja empaatiavõimet, korrektsust, ergast mälu, pingetaluvust ja füüsilist vastupidavust.
V...
ajalik on hea väljendus- ja keelteoskus ning selge diktsioon.
More
Hide
A.6 Professional preparation
Baarmeniks saab õppida kursustel ja/või töökohal.
A.7 Most common occupational titles
Baarmen, baaridaam, klienditeenindaja.
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements: Baarmeni kutse moodustub neljast kompetentsist. Kutse taotlemisel on nõutav kompetentside B.2.1 - B.2.4 ja B.2.5 - B.2.9 (läbivad kompetentsid) tõendamine.
B.2 Competences
Mandatory competences
    Competence EstQF Level
B.2.1 Töö planeerimine ja korraldamine 4

Tegevusnäitajad:
1) planeerib oma tööaja lähtuvalt töögraafikust;
2) valmistab ette oma töökoha, varustades selle vajalike töövahenditega ja hoiab oma töökoha korras vastavalt etteantud juhenditele;
3) vastutab tööks vajalike kaupade ja vahendite olemasolu eest, jälgides laoseisu;
4) tellib ja võtab vastu kaubad ja vahendid vastavalt vajadusele ja volitustele;
5) kontrollib kauba kvaliteeti ja koguse vastavust tellimusele ning ladustab kaubad vastavalt nõuetele;
6) inventeerib kaubad fikseerides kaupade kogused.

Hindamismeetod(id) Kirjalik töö või intervjuu/suuline küsitlus või jälgimine praktilises töös või kombineeritud meetod.
B.2.2 Teenindamine 4

Tegevusnäitajad:
1) alustab positiivselt kliendikontakti , kuulab tema soove ja selgitab välja kliendi vajadused;
2) tutvustab menüüd, nõustab kliente ja sobitab kliendi vajadused ja soovid ettevõtte võimalustega ;
3) küsib kliendilt arvamust saadud toote ja teeninduse kohta ning edastab tulemused oma juhile;
4) teeb kassatoiminguid oma vastutusala piires, esitab nõuetekohase arve ja arveldab klientidega, kasutades erinevaid maksevahendeid ja -liike (sularaha, maksekaardid, arved);
5) koostab nõuetekohaselt vormistatud kassaaruanded ja edastab aruande vastutavale töötajale.

Hindamismeetod(id) Suuline küsitlus või simulatsioon või jälgimine praktilises töös või kombineeritud meetod.
B.2.3 Jookide valmistamine ja serveerimine 4

Tegevusnäitajad:
1) valmistab mittealkohoolseid kokteile, klassikalisi alkohoolseid kokteile, segujooke, kohvi- ja teejooke, kasutades õigeid tehnikaid, töövahendeid ja –võtteid;
2) serveerib külmi ja kuumi karastus-, mittealkohoolsed ja alkohoolsed jooke, kasutades õigeid töövahendeid ja –võtteid.

Hindamismeetod(id): Proovitöö või jälgimine praktilises töös või kombineeritud meetod.
B.2.4 Töövahendite ja töökoha korrashoid 4

Tegevusnäitajad:
1) puhastab töövahendeid ja seadmeid, kasutades õigeid puhastusvahendeid ja töövõtteid;
2) hoiab oma töökoha korras kogu tööaja jooksul, puhastab ning korrastab abiruume, kasutades õigeid puhastusvahendeid ja töövõtteid;
3) vastutab seadmete heaperemeheliku kasutamise eest ja rikete ilmnemisel teavitab vastutavat isikut.

Hindamismeetod(id): Suuline küsitlus või jälgimine praktilises töös või kombineeritud meetod.

Teadmised:
1) alkohoolsete jookide põhilised liigid;
2) veinid jm alkohoolsed joogid;
3) siirupid, mahlad, vesi, kohv ja tee;
4) klienditeeninduse alused;
5) baaritöö inventar, töövahendid ja seadmed;
6) jookide serveerimise alused;
7) toiduohutuse nõuded;
8) puhastusvahendid ja –keemia.
Recurring competences
    Competence EstQF Level
B.2.5 Tööohutus ja -hügieeninõuete täitmine 4

Tegevusnäitajad:
1) järgib kõikides tööprotsessi etappides seadusandlusest tulenevaid töötervishoiu-, keskkonnahoiu-, tööohutus- ja –hügieeninõudeid;
2) tegutseb häire- ja eriolukordades operatiivselt ning vajadusel kutsub professionaalse abi ja teavitab kohe tööandjat ja/või vastutavat isikut.
B.2.6 Arvuti kasutamise oskus 4

Tegevusnäitajad:
1) kasutab oma töös arvutit tasemel AO1-AO4
B.2.7 Keeleoskus 4

Tegevusnäitajad:
1) oskab eesti keelt tasemel B1;
2) oskab inglise keelt tasemel A2.
B.2.8 Suhtlemisoskus 4

Tegevusnäitajad:
1) suhtleb klientidega sõbralikult ja lähtuvalt heast tavast;
2) mõistab kultuuride mitmekesisust ja on salliv;
3) väljendab ennast selgelt ja arusaadavalt.
B.2.9 Meeskonnatöö oskus 4

Tegevusnäitaja(d):
1) kohandub meeskonnaga, osaleb aktiivselt meeskonnatöös, vastutab võetud töökohustuste täitmise eest.

Hindamismeetod(id):
Läbivaid kompetentse hinnatakse integreeritult kõigi teiste kutsestandardis toodud kompetentside hindamise käigus.
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register: 04-09052013-3.1/4k
Field of occupational activity: Service
Occupational Qualification Council: Service
No. of decision of Occupational Qualification Council: 11
Date of decision of Occupational Qualification Council: 09.05.2013
EstQF level: 4
Reference to European Qualifications Framework (EQF): 4
Field: SERVICES
Subfield: Catering and accommodation
Occupation: Barman
International Standard Classification of Occupations: 5 Services and Sales Workers
51 Personal Services Workers
513 Waiters and Bartenders
5132 Bartenders
ISCED Fields of Education and Training (ISCED-F 2013): 10 Services
101 Personal services
1013 Hotel, restaurants and catering
Statistical Classification of Economic Activities in the European Community (NACE): I ACCOMMODATION AND FOOD SERVICE ACTIVITIES
56 Food and beverage service activities
Annexes
Annex 1 Tööosad ja tööülesanded
Annex 2 Arvuti kasutamise oskused
Annex 3 Keelte oskustasemete kirjeldused
Occupational qualification standard compiled by
Name Organisation
Heinar Õispuu BUTTERFLY LOUNGE - Lendav Liblikas OÜ, Eesti Baarmenite Assotsiatsioon
Margit Kikas Eesti Baarmenite Assotsiatsioon
Marge Mänd Restoran ja hotell Cru, Eesti Baarmenite Assotsiatsioon
Ritta Roosaar Eesti Sommeljeede Assotsiatsioon

PIKSEL
Home Occupational Qualifications
Occupational Qualification Standards
Certificate Supplements Competences Awarding Bodies Occupational Qualification Councils