Interpreedi töö on loominguline, eeldades muusikalist ettevalmistust. Interpreet esitab võimalikult kõrgel professionaalsel ja kunstilisel tasemel Eesti heliloojate loomingut, maailma muusikaklassikat ja uudisteoseid, tutvustab Eestis ja välismaal Eesti heliloojate loomingut.
A.2.3 Vokaalmuusika esitamine:
3.1 Kõne- ja vokaaltehnika kasutamine
3.2 teksti korrektne hääldamine ja artikuleerimine ema- ja võõrkeeltes
3.3 erinevate keha valdamise ja lavalise liikumise tehnikate kasutamine.
A.3 Work environment and specific nature of work
Interpreedi tööaeg on paindlik ja sõltumatu puhkepäevadest ning riiklikest pühadest.
Traditsiooniline töökeskkond on kontserdisaal, teater või muu muusika esituseks kohandatud ruum või esinemispaik.
A.4 Tools
Muusikainstrumendid/hääl ja pillide ja esituse eripärast lähtuvad muud tarvikud.
A.5 Personal qualities required for work: abilities and characteristics
Tavaliselt on 4. taseme interpreet erialase kutsekeskharidusega.
A.7 Most common occupational titles
Instrumentalist, orkestrant, ansamblist, koori- ja/või soololaulja.
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements:
4. taseme interpreedi kutse taotlemisel on nõutav kompetentside B.2.1, B.2.2 ja B.2.4 tõendamine.
Klassikalise laulu erialale spetsialiseerunud interpreedid peavad lisaks ülaltoodule tõendama ka kompetentsi B.2.3 Vokaalmuusika esitamine.
B.2 Competences
Mandatory competences
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Competences related to specialisations
akordioni eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
kandle eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
viiuli eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
vioola eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
tšello eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
kontrabassi eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
harfi eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
klassikalise kitarri eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
klaveri eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
oreli eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
klavessiini eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
löökpillide eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
trompeti eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
trombooni eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
klarneti eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
flöödi eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
saksofoni eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
oboe eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
fagoti eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
tuuba eriala
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
klassikalise laulu eriala
Competence
EstQF Level
B.2.3
Vokaalmuusika esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Kasutab oma töös õiget kõne- ja vokaaltehnikat, tagamaks hääle korrashoiu.
2. Mõistab esitatava teose sisu, hääldab ja artikuleerib korrektselt nii võõrkeelset kui ka emakeelset teksti.
3. Kasutab oma lavalises tegevuses erinevaid keha valdamise ja lavalise liikumise tehnikaid.
Teadmised:
1) solfedžeerimine
2) muusikalugu
3) vormi ja stiilide tundmine
4) võõrkeelte foneetilised baasteadmised
5) hääle tervishoid
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Recurring competences
Competence
EstQF Level
B.2.4
Interpreet, tase 4 kutse-eetiline käitumine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1) Järgib esinemiskultuuri häid tavasid ja esinemistraditsioone.
2) On avatud ja koostöövalmis, järgib eetikanorme.
3) Suhtleb viisakalt ja sõbralikult publiku, kolleegide ja koostööpartneritega, arvestades inimeste erinevat kultuuritausta ja maailmavaadet.
4) Tuleb paindlikult toime ootamatute olukordadega.
5) On kursis oma erialal toimuvaga, analüüsib oma tegevust interpreedina ning arendamist vajavaid aspekte.
6) Täidab võetud kohustusi, saavutab töö eesmärgid kokkulepitud ajaks.
7) On avatud koostööle, osaledes meeskonnatöös tegutseb parima ühise tulemuse nimel.
8) Vastutab tööprotsessis ergonoomika ja ohutusnõuete täitmise eest.
9) Järgib oma töös kutsealaga seonduvaid õigusakte.
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register:
19-06042015-02/6k
Field of occupational activity:
Culture
Occupational Qualification Council:
Culture
No. of decision of Occupational Qualification Council:
23
Date of decision of Occupational Qualification Council:
06.04.2015
EstQF level:
4
Reference to European Qualifications Framework (EQF):