442 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013)
3/0
29.08.2022
Avatud
A Description of work
A.1 Description of work
Interpreedi töö on loominguline, eeldades muusikalist ettevalmistust. Interpreet esitab võimalikult kõrgel professionaalsel ja kunstilisel tasemel Eesti heliloojate loomingut, maailma muusikaklassikat ja uudisteoseid, tutvustab Eestis ja välismaal Eesti heliloojate loomingut.
A.2.3 Vokaalmuusika esitamine
1. Kõne- ja vokaaltehnika kasutamine
2. Teksti korrektne hääldamine ja artikuleerimine ema- ja võõrkeeltes
3. Erinevate keha valdamise ja lavalise liikumise tehnikate kasutamine
A.3 Work environment and specific nature of work
Interpreedi tööaeg on paindlik ja sõltumatu puhkepäevadest ning riiklikest pühadest.
Traditsiooniline töökeskkond on kontserdisaal, teater või muu muusika esituseks kohandatud ruum või esinemispaik.
A.4 Tools
Muusikainstrumendid/hääl ja pillide ja esituse eripärast lähtuvad muud tarvikud.
A.5 Personal qualities required for work: abilities and characteristics
Tavaliselt on 4. taseme interpreet erialase kutsekeskharidusega.
A.7 Most common occupational titles
Instrumentalist, orkestrant, ansamblist, koori- ja/või soololaulja.
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements:
4. taseme interpreedi kutse taotlemisel on nõutav kompetentside B.2.1, B.2.2 ja B.2.4 tõendamine.
Klassikalise laulu erialale spetsialiseerunud interpreedid peavad lisaks ülaltoodule tõendama ka kompetentsi B.2.3 Vokaalmuusika esitamine.
B.2 Competences
Mandatory competences
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Competences related to specialisations
Accordion
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Kannel
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Violin
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Viola
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Cello
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Double bass
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Harp
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Classical guitar
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Piano
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Organ
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Harpsichord
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Percussion instruments
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
French horn
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Trumpet
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Trombone
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Clarinet
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Flute
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Baroque flute
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Block flute
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Saxophone
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Oboe
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Bassoon
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Tuba
Competence
EstQF Level
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Classical singing
Competence
EstQF Level
B.2.3
Vokaalmuusika esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Kasutab oma töös õiget kõne- ja vokaaltehnikat, tagamaks hääle korrashoiu.
2. Mõistab esitatava teose sisu, hääldab ja artikuleerib korrektselt nii võõrkeelset kui ka emakeelset teksti.
3. Kasutab oma lavalises tegevuses erinevaid keha valdamise ja lavalise liikumise tehnikaid.
Teadmised:
1) solfedžeerimine
2) muusikalugu
3) vormi ja stiilide tundmine
4) võõrkeelte foneetilised baasteadmised
5) hääle tervishoid
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Recurring competences
Competence
EstQF Level
B.2.4
Interpreet, tase 4 kutset läbiv kompetents
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. Järgib esinemiskultuuri häid tavasid ja esinemistraditsioone.
2. On avatud ja koostöövalmis, järgib eetikanorme.
3. Suhtleb viisakalt ja sõbralikult publiku, kolleegide ja koostööpartneritega, arvestades inimeste erinevat kultuuritausta ja maailmavaadet.
4. Tuleb paindlikult toime ootamatute olukordadega.
5. On kursis oma erialal toimuvaga, analüüsib oma tegevust interpreedina ning arendamist vajavaid aspekte.
6. Täidab võetud kohustusi, saavutab töö eesmärgid kokkulepitud ajaks.
7. On avatud koostööle, osaledes meeskonnatöös tegutseb parima ühise tulemuse nimel.
8. Vastutab tööprotsessis ergonoomika ja ohutusnõuete täitmise eest.
9. Järgib oma töös kutsealaga seonduvaid õigusakte.
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register:
19-26032025-3.3/9k
Field of occupational activity:
Culture
Occupational Qualification Council:
Culture
No. of decision of Occupational Qualification Council:
35
Date of decision of Occupational Qualification Council:
26.03.2025
EstQF level:
4
Reference to European Qualifications Framework (EQF):