Logistika valdkonna töötajad teevad tarneahela toimimiseks vajalikke töid klientide vajadusi ja ettevõtte huve arvestades.
Veokorraldaja-logistik, tase 4 korraldab kauba maanteevedusid, teeb kaubavarude täiendamist abistavaid toiminguid ning teenindab ettevõtte sise- ja väliskliente.
Veokorraldaj...a-logistik, tase 4 on valmis töötama iseseisvalt ja meeskonnas.
Töö eeldab suhtlemis-, teenindus- ja koostöövalmidust ning pidevat enesetäiendamist.
Lähedased kutsed:
Logistik, tase 5 MoreHide
A.2 Work units
A.2.1 Kauba maanteevedude korraldamine
1. Maanteevedude korraldamine
2. Veovahendite igapäevase töö korraldamine
3. Euroopa Liidu sisese veodokumentatsiooni vormistamine
Töö arvutiga võib koormata silmi ja tekitada sundasendist tingitud vaevusi.
Töökoormus võib jaotuda ebaühtlaselt, vajadusel tuleb valmis olla töötamiseks puhkepäevadel ja vahetustes. Töö on vahelduva tempoga, sisaldades nii rutiinseid tegevusi kui ka kiiret reageerimist nõudvaid situatsioone, ette... võib tulla füüsilist pingutust. Töö võib toimuda madala temperatuuridega ladudes (nt külmutus- või külmladudes jm) või kõrgustes.
Kokku võib puutuda liikuvate mehhanismidega, spetsiifiliste töövahenditega ja ohtlike kaupadega. MoreHide
A.4 Tools
Enamlevinud kontoritehnika ja sidevahendid, ettevõtte majandustarkvara.
A.5 Personal qualities required for work: abilities and characteristics
Töö eeldab loogilist mõtlemist, visuaalset mälu, otsustusjulgust, kohanemisvõimet, emotsionaalset stabiilsust, pingetaluvust, korrektsust ning reageerimis- ja analüüsivõimet. Vajalik on koostöövõime ning teenindus- ja suhtlemisvalmidus.
A.6 Professional preparation
4. taseme veokorraldaja-logistikuks saab õppida kutseõppeasutuses või omandada kutsealased oskused töökohal õppides ja erialaseid täiendkoolitusi läbides.
Kutse saamiseks tuleb tõendada kõik kompetentsid.
Osakutse „Kauba maanteevedude korraldamine“ taotlemisel tuleb tõendada kompetentsid A.2.1 ja A.2.3.
Osakutse „Kaubavarude täiendamine“ taotlemisel tuleb tõendada kompetentsid A.2.2. ja A.2.3.
B.2 Competences
Mandatory competences
Competence
EstQF Level
B.2.1
Kauba maanteevedude korraldamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. valib konkreetsest saadetisest ja kliendi soovist lähtuvalt veomarsruudi ja -vahendid;
2. koostab koorma vastavalt laadimisplaanile, arvestades kauba omaduste, veeremiparameetrite, veokijuhi töö- ja puhkeaja regulatsioonide, teede kasutustingimuste jm piirangutega;
3. osaleb veopakendite tagastamise ning säästliku kasutamise korraldamises;
4. hoiab veovahendid kasutuses, lähtudes veolepingutest;
5. vahetab infot seotud osapooltega, kasutades asjakohaseid suhtluskanaleid;
6. annab vedajale juhiseid kinnitusvahendite kasutuse, pakendite sobivuse kohta ja kontrollib seda;
7. jälgib kauba ja veovahendi liikumist ning kindlaks määratud veorežiimi (eritemperatuur, niiskus jt), kasutades sobivat kommunikatsioonivahendit sh elektroonilist jälgimisseadet;
8. koostab veodokumendid ja veoarve vastavalt lepingutingimustele;
9. sisestab ja arhiveerib kauba- ja veodokumendid vastavalt ettevõtte töökorraldusele.
Teadmised:
1) alusteadmised tollindusest
B.2.2
Kaubavarude täiendamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. kogub müügiajaloo andmeid, jälgib ning registreerib nõudluse muutumist ajas (müügistatistika andmebaas, klientide tagasiside);
2. osaleb lihtsamate nõudluse analüüside tegemisel, toodete kategoriseerimisel, tarnijaturu kaardistamisel ning päringute ja ostuprognooside koostamisel;
3. jälgib etteantud reservvaru suurust ja muutumist, võtab arvesse ostukoguseid, hooaega ja ettevõtte vajadusi;
4. koostab, edastab ostutellimused vastavalt etteantud tingimustele;
5. jälgib tarne kulgemise vastavust etteantud tingimustele: tuvastab ja registreerib kõrvalekalded;
veendub, et lattu jõudnud tarne vastab tellimuses esitatud tingimustele ja kaubasaatedokumentidele;
6. kooskõlastab kõrvalekalde ilmnemisel edasise korrigeeriva tegevuse ettevõtte vastutava isikuga;
7. võtab saadetise vastu kooskõlas kliendilepingu tingimustega, eristab kaubad nõuetele vastavalt (nt ohtlik kaup - tavakaup, erikaup - tavakaup jne);
8. koostab laodokumente (nt vastuvõtukinnitus, komplekteerimisleht, pakkeleht, inventuuri lugemisleht) infosüsteemis, arvestades ettevõttes kehtestatud nõudeid;
9. jälgib kaupade nõuetekohast käitlemist ja hoiustamist laos, teavitab vastutavat isikut riknenud kaubast;
10. võtab vastu ja käsitleb väljastustellimusi vastavalt kokkulepitud korrale, jälgib reaalajas laoväljastuste info sisestamist infosüsteemi, kontrollib lao läbimisaegadest kinnipidamist.
11. osaleb inventuuride korraldamises, valmistab ette arvestuslikud (tõepärased) laosaldod.
Tegevusnäitajad:
1. teenindab kliente ja suhtleb tarnijatega vastavalt kokkulepitud teenindustasemele;
2. nõustab ja teavitab kliente pakutavatest teenustest, lähtudes klienditeeninduse standardist ning ettevõtte praktikast;
3. vastab kliendipäringutele või edastab need vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale.
teenuse müüjana:
4. koostab ja esitab lihtsamaid lao- ja veoteenuste pakkumisi (standardsed, ühekordsed tehingud), lähtudes hinnakirjast ja kliendi vajadusest;
5. kontrollib kliendi maksevõimet avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
6. võtab vastu ja käsitleb tellimusi, jälgib saadetiste, info- ja teenuste voo kulgemist, lähtudes ettevõtte klienditeeninduse protsessist;
7. registreerib ja edastab klientide esitatud veateateid, pretensioone ja reklamatsioone;
8. likvideerib võimalusel hälbe, informeerib vajadusel kaasatud osapooli;
teenuse ostjana:
9. koostab ja esitab lihtsamaid teenuste ostmise päringuid teenuste pakkujatele;
10. valib pakkumiste seast sobivaima, lähtudes etteantud kriteeriumidest, koostab ja edastab tellimusi teenuste ostmiseks;
11. kontrollib tarnija usaldusväärsust avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
12. jälgib teenuste osutamist ja võrdleb selle sisu ja kvaliteeti kokkulepituga, registreerides kõrvalekalded ja edastades need vastavalt ettevõttes kehtivale korrale;
13. esitab veateateid ja pretensioone tarnijale ning jälgib vigade kõrvaldamist ja edaspidist vältimist;
14. koostab osutatud teenuste kohta arveid, kontrollides müügiarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
15. kontrollib ostuarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
16. koostab maanteetranspordi veokirju jm kauba saatedokumente etteantud vormide alusel.
Teadmised:
1) lepingu õiguse alused (nt veo-, ekspedeerimis- ja laoleping);
2) rahvusvahelised ja siseriiklikud regulatsioonid (nt CMR, veovahendite ja pakkeüksuste markeerimine sh eriveostel);
3) veo- ja laolepingute tingimused (nt ELEA autokaubaveo üldtingimused, ELEA ladustamise üldtingimused).
Competences related to partial occupational qualification
Kauba maanteevedude korraldamine, tase 4
EstQF Level: 4
Competence
EstQF Level
B.2.1
Kauba maanteevedude korraldamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. valib konkreetsest saadetisest ja kliendi soovist lähtuvalt veomarsruudi ja -vahendid;
2. koostab koorma vastavalt laadimisplaanile, arvestades kauba omaduste, veeremiparameetrite, veokijuhi töö- ja puhkeaja regulatsioonide, teede kasutustingimuste jm piirangutega;
3. osaleb veopakendite tagastamise ning säästliku kasutamise korraldamises;
4. hoiab veovahendid kasutuses, lähtudes veolepingutest;
5. vahetab infot seotud osapooltega, kasutades asjakohaseid suhtluskanaleid;
6. annab vedajale juhiseid kinnitusvahendite kasutuse, pakendite sobivuse kohta ja kontrollib seda;
7. jälgib kauba ja veovahendi liikumist ning kindlaks määratud veorežiimi (eritemperatuur, niiskus jt), kasutades sobivat kommunikatsioonivahendit sh elektroonilist jälgimisseadet;
8. koostab veodokumendid ja veoarve vastavalt lepingutingimustele;
9. sisestab ja arhiveerib kauba- ja veodokumendid vastavalt ettevõtte töökorraldusele.
Teadmised:
1) alusteadmised tollindusest
B.2.3
Klienditeenindus
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. teenindab kliente ja suhtleb tarnijatega vastavalt kokkulepitud teenindustasemele;
2. nõustab ja teavitab kliente pakutavatest teenustest, lähtudes klienditeeninduse standardist ning ettevõtte praktikast;
3. vastab kliendipäringutele või edastab need vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale.
teenuse müüjana:
4. koostab ja esitab lihtsamaid lao- ja veoteenuste pakkumisi (standardsed, ühekordsed tehingud), lähtudes hinnakirjast ja kliendi vajadusest;
5. kontrollib kliendi maksevõimet avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
6. võtab vastu ja käsitleb tellimusi, jälgib saadetiste, info- ja teenuste voo kulgemist, lähtudes ettevõtte klienditeeninduse protsessist;
7. registreerib ja edastab klientide esitatud veateateid, pretensioone ja reklamatsioone;
8. likvideerib võimalusel hälbe, informeerib vajadusel kaasatud osapooli;
teenuse ostjana:
9. koostab ja esitab lihtsamaid teenuste ostmise päringuid teenuste pakkujatele;
10. valib pakkumiste seast sobivaima, lähtudes etteantud kriteeriumidest, koostab ja edastab tellimusi teenuste ostmiseks;
11. kontrollib tarnija usaldusväärsust avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
12. jälgib teenuste osutamist ja võrdleb selle sisu ja kvaliteeti kokkulepituga, registreerides kõrvalekalded ja edastades need vastavalt ettevõttes kehtivale korrale;
13. esitab veateateid ja pretensioone tarnijale ning jälgib vigade kõrvaldamist ja edaspidist vältimist;
14. koostab osutatud teenuste kohta arveid, kontrollides müügiarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
15. kontrollib ostuarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
16. koostab maanteetranspordi veokirju jm kauba saatedokumente etteantud vormide alusel.
Teadmised:
1) lepingu õiguse alused (nt veo-, ekspedeerimis- ja laoleping);
2) rahvusvahelised ja siseriiklikud regulatsioonid (nt CMR, veovahendite ja pakkeüksuste markeerimine sh eriveostel);
3) veo- ja laolepingute tingimused (nt ELEA autokaubaveo üldtingimused, ELEA ladustamise üldtingimused).
Kaubavarude täiendamine, tase 4
EstQF Level: 4
Competence
EstQF Level
B.2.2
Kaubavarude täiendamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. kogub müügiajaloo andmeid, jälgib ning registreerib nõudluse muutumist ajas (müügistatistika andmebaas, klientide tagasiside);
2. osaleb lihtsamate nõudluse analüüside tegemisel, toodete kategoriseerimisel, tarnijaturu kaardistamisel ning päringute ja ostuprognooside koostamisel;
3. jälgib etteantud reservvaru suurust ja muutumist, võtab arvesse ostukoguseid, hooaega ja ettevõtte vajadusi;
4. koostab, edastab ostutellimused vastavalt etteantud tingimustele;
5. jälgib tarne kulgemise vastavust etteantud tingimustele: tuvastab ja registreerib kõrvalekalded;
veendub, et lattu jõudnud tarne vastab tellimuses esitatud tingimustele ja kaubasaatedokumentidele;
6. kooskõlastab kõrvalekalde ilmnemisel edasise korrigeeriva tegevuse ettevõtte vastutava isikuga;
7. võtab saadetise vastu kooskõlas kliendilepingu tingimustega, eristab kaubad nõuetele vastavalt (nt ohtlik kaup - tavakaup, erikaup - tavakaup jne);
8. koostab laodokumente (nt vastuvõtukinnitus, komplekteerimisleht, pakkeleht, inventuuri lugemisleht) infosüsteemis, arvestades ettevõttes kehtestatud nõudeid;
9. jälgib kaupade nõuetekohast käitlemist ja hoiustamist laos, teavitab vastutavat isikut riknenud kaubast;
10. võtab vastu ja käsitleb väljastustellimusi vastavalt kokkulepitud korrale, jälgib reaalajas laoväljastuste info sisestamist infosüsteemi, kontrollib lao läbimisaegadest kinnipidamist.
11. osaleb inventuuride korraldamises, valmistab ette arvestuslikud (tõepärased) laosaldod.
Tegevusnäitajad:
1. teenindab kliente ja suhtleb tarnijatega vastavalt kokkulepitud teenindustasemele;
2. nõustab ja teavitab kliente pakutavatest teenustest, lähtudes klienditeeninduse standardist ning ettevõtte praktikast;
3. vastab kliendipäringutele või edastab need vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale.
teenuse müüjana:
4. koostab ja esitab lihtsamaid lao- ja veoteenuste pakkumisi (standardsed, ühekordsed tehingud), lähtudes hinnakirjast ja kliendi vajadusest;
5. kontrollib kliendi maksevõimet avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
6. võtab vastu ja käsitleb tellimusi, jälgib saadetiste, info- ja teenuste voo kulgemist, lähtudes ettevõtte klienditeeninduse protsessist;
7. registreerib ja edastab klientide esitatud veateateid, pretensioone ja reklamatsioone;
8. likvideerib võimalusel hälbe, informeerib vajadusel kaasatud osapooli;
teenuse ostjana:
9. koostab ja esitab lihtsamaid teenuste ostmise päringuid teenuste pakkujatele;
10. valib pakkumiste seast sobivaima, lähtudes etteantud kriteeriumidest, koostab ja edastab tellimusi teenuste ostmiseks;
11. kontrollib tarnija usaldusväärsust avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
12. jälgib teenuste osutamist ja võrdleb selle sisu ja kvaliteeti kokkulepituga, registreerides kõrvalekalded ja edastades need vastavalt ettevõttes kehtivale korrale;
13. esitab veateateid ja pretensioone tarnijale ning jälgib vigade kõrvaldamist ja edaspidist vältimist;
14. koostab osutatud teenuste kohta arveid, kontrollides müügiarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
15. kontrollib ostuarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
16. koostab maanteetranspordi veokirju jm kauba saatedokumente etteantud vormide alusel.
Teadmised:
1) lepingu õiguse alused (nt veo-, ekspedeerimis- ja laoleping);
2) rahvusvahelised ja siseriiklikud regulatsioonid (nt CMR, veovahendite ja pakkeüksuste markeerimine sh eriveostel);
3) veo- ja laolepingute tingimused (nt ELEA autokaubaveo üldtingimused, ELEA ladustamise üldtingimused).
Tegevusnäitajad:
1. kasutab eesmärgipäraselt enamlevinud IKT-vahendeid, kontoritehnikat ja -seadmeid;
2. jälgib konfidentsiaalsuse põhimõtteid;
3. kasutab erialast tarkvara arvestades ettevõttes andmekaitse osas kehtestatud nõudeid ja korda;
4. arvestab oma tegevuses veo- ja laoprotsesside riskiteguritega;
5. minimeerib ning võimalusel väldib oma tegevuses kahjude tekkimist.;
6. arhiveerib tegevusega seotud dokumente vastavalt arhiveerimissüsteemile;
7. loob head suhted klientide ja kolleegidega, käitub erinevates olukordades tasakaalukalt ja eesmärgipäraselt, sh pingelistes olukordades;
8. suhtleb professionaalselt erineva positsiooni, kultuuritausta, maailmavaate ning erivajadusega inimestega; valib asjakohase käitumis- ja väljendusviisi, vajadusel korrigeerib suhtlemisstiili;
9. aktsepteerib enese ja teiste vajadusi, esitab veenvalt oma seisukohti;
10. kohandub meeskonnaga, aitab luua meeskonnavaimu;
11. kasutab oma töös arvutit vastavalt baasmoodulitele „Arvuti põhitõed“, „Interneti põhitõed“, „Andmebaasid“, „Tekstitöötlus“, „Tabeltöötlus“ ja standardmoodulitele „IT-turvalisus“ ja „Esitlus“, vt Lisa 1 „Arvuti kasutamise oskused“;
12. kasutab vähemalt üht võõrkeelt tasemel B1 (vt lisa 2 „Keelte oskustasemete kirjeldused“);
13. arvestab oma töös pakendiseaduse nõuetega, sh pakendi aruandlusega;
14. orienteerub finants- ja maksuarvestuse põhimõtetes;
15. järgib ettevõtte raamatupidamise sise-eeskirja (nt inventeerimine, ettevõtte dokumentatsiooni kasutamine).
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register:
12-13022017-01/8k
Field of occupational activity:
Transport and Logistics
Occupational Qualification Council:
Transport and Logistics
No. of decision of Occupational Qualification Council:
4
Date of decision of Occupational Qualification Council:
13.02.2017
EstQF level:
4
Reference to European Qualifications Framework (EQF):