Kutseregister Kutseregister
Occupational Qualification Standards: Transport organizer-Logistician, level 4

Standard is not valid
General Data
Name in English: ET: Veokorraldaja-logistik, tase 4
EN: Transport organizer-Logistician, level 4
Specialisations:
Partial occupational qualifications:
  • Kauba maanteevedude korraldamine, tase 4
  • Kaubavarude täiendamine, tase 4
Valid from: 13.02.2017
Valid to: 10.02.2022
Occupational qualification standard version no.: 8
Versions:
Awarding Bodies: Andmed puuduvad
A Description of work
A.1 Description of work
Logistika valdkonna töötajad teevad tarneahela toimimiseks vajalikke töid klientide vajadusi ja ettevõtte huve arvestades.
Veokorraldaja-logistik, tase 4 korraldab kauba maanteevedusid, teeb kaubavarude täiendamist abistavaid toiminguid ning teenindab ettevõtte sise- ja väliskliente.
Veokorraldaj...
a-logistik, tase 4 on valmis töötama iseseisvalt ja meeskonnas.
Töö eeldab suhtlemis-, teenindus- ja koostöövalmidust ning pidevat enesetäiendamist.
Lähedased kutsed:
Logistik, tase 5

More
Hide
A.2 Work units
A.2.1 Kauba maanteevedude korraldamine
1. Maanteevedude korraldamine
2. Veovahendite igapäevase töö korraldamine
3. Euroopa Liidu sisese veodokumentatsiooni vormistamine

A.2.2 Kaubavarude täiendamine
1. Ostutoimingute ettevalmistamine
2. Ostutoimingute tegemine varude täiendamiseks
3. Laoto...
imingute tegemine

A.2.3 Klienditeenindus
1. Lao- ja veoteenuste ostmine ja müümine
2. Kauba- ja veodokumentide käsitlemine
3. Kliendi- ja tarnijasuhete hoidmine

Osakutse „Kauba maanteevedude korraldamine“ moodustub järgmistest tööosadest:
A.2.1. Kauba maanteevedude korraldamine
A.2.3. Klienditeenindus

Osakutse „Kaubavarude täiendamine“ moodustub järgmistest tööosadest:
A.2.2. Kaubavarude täiendamine
A.2.3. Klienditeenindus

More
Hide
A.3 Work environment and specific nature of work
Töö arvutiga võib koormata silmi ja tekitada sundasendist tingitud vaevusi.
Töökoormus võib jaotuda ebaühtlaselt, vajadusel tuleb valmis olla töötamiseks puhkepäevadel ja vahetustes. Töö on vahelduva tempoga, sisaldades nii rutiinseid tegevusi kui ka kiiret reageerimist nõudvaid situatsioone, ette...
võib tulla füüsilist pingutust. Töö võib toimuda madala temperatuuridega ladudes (nt külmutus- või külmladudes jm) või kõrgustes.
Kokku võib puutuda liikuvate mehhanismidega, spetsiifiliste töövahenditega ja ohtlike kaupadega.

More
Hide
A.4 Tools
Enamlevinud kontoritehnika ja sidevahendid, ettevõtte majandustarkvara.
A.5 Personal qualities required for work: abilities and characteristics
Töö eeldab loogilist mõtlemist, visuaalset mälu, otsustusjulgust, kohanemisvõimet, emotsionaalset stabiilsust, pingetaluvust, korrektsust ning reageerimis- ja analüüsivõimet. Vajalik on koostöövõime ning teenindus- ja suhtlemisvalmidus.
A.6 Professional preparation
4. taseme veokorraldaja-logistikuks saab õppida kutseõppeasutuses või omandada kutsealased oskused töökohal õppides ja erialaseid täiendkoolitusi läbides.
A.7 Most common occupational titles
Võimalikud ametinimetused on logistikasekretär, logistiku assistent, logistika klienditeenindaja, logistiku abi, logistik-teenindaja, nooremlogistik, veokorraldaja, dispetšer.
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements: Kutse saamiseks tuleb tõendada kõik kompetentsid.
Osakutse „Kauba maanteevedude korraldamine“ taotlemisel tuleb tõendada kompetentsid A.2.1 ja A.2.3.
Osakutse „Kaubavarude täiendamine“ taotlemisel tuleb tõendada kompetentsid A.2.2. ja A.2.3.
B.2 Competences
Mandatory competences
    Competence EstQF Level
B.2.1 Kauba maanteevedude korraldamine 4

Tegevusnäitajad:
1. valib konkreetsest saadetisest ja kliendi soovist lähtuvalt veomarsruudi ja -vahendid;
2. koostab koorma vastavalt laadimisplaanile, arvestades kauba omaduste, veeremiparameetrite, veokijuhi töö- ja puhkeaja regulatsioonide, teede kasutustingimuste jm piirangutega;
3. osaleb veopakendite tagastamise ning säästliku kasutamise korraldamises;
4. hoiab veovahendid kasutuses, lähtudes veolepingutest;
5. vahetab infot seotud osapooltega, kasutades asjakohaseid suhtluskanaleid;
6. annab vedajale juhiseid kinnitusvahendite kasutuse, pakendite sobivuse kohta ja kontrollib seda;
7. jälgib kauba ja veovahendi liikumist ning kindlaks määratud veorežiimi (eritemperatuur, niiskus jt), kasutades sobivat kommunikatsioonivahendit sh elektroonilist jälgimisseadet;
8. koostab veodokumendid ja veoarve vastavalt lepingutingimustele;
9. sisestab ja arhiveerib kauba- ja veodokumendid vastavalt ettevõtte töökorraldusele.

Teadmised:
1) alusteadmised tollindusest
B.2.2 Kaubavarude täiendamine 4

Tegevusnäitajad:
1. kogub müügiajaloo andmeid, jälgib ning registreerib nõudluse muutumist ajas (müügistatistika andmebaas, klientide tagasiside);
2. osaleb lihtsamate nõudluse analüüside tegemisel, toodete kategoriseerimisel, tarnijaturu kaardistamisel ning päringute ja ostuprognooside koostamisel;
3. jälgib etteantud reservvaru suurust ja muutumist, võtab arvesse ostukoguseid, hooaega ja ettevõtte vajadusi;
4. koostab, edastab ostutellimused vastavalt etteantud tingimustele;
5. jälgib tarne kulgemise vastavust etteantud tingimustele: tuvastab ja registreerib kõrvalekalded;
veendub, et lattu jõudnud tarne vastab tellimuses esitatud tingimustele ja kaubasaatedokumentidele;
6. kooskõlastab kõrvalekalde ilmnemisel edasise korrigeeriva tegevuse ettevõtte vastutava isikuga;
7. võtab saadetise vastu kooskõlas kliendilepingu tingimustega, eristab kaubad nõuetele vastavalt (nt ohtlik kaup - tavakaup, erikaup - tavakaup jne);
8. koostab laodokumente (nt vastuvõtukinnitus, komplekteerimisleht, pakkeleht, inventuuri lugemisleht) infosüsteemis, arvestades ettevõttes kehtestatud nõudeid;
9. jälgib kaupade nõuetekohast käitlemist ja hoiustamist laos, teavitab vastutavat isikut riknenud kaubast;
10. võtab vastu ja käsitleb väljastustellimusi vastavalt kokkulepitud korrale, jälgib reaalajas laoväljastuste info sisestamist infosüsteemi, kontrollib lao läbimisaegadest kinnipidamist.
11. osaleb inventuuride korraldamises, valmistab ette arvestuslikud (tõepärased) laosaldod.

Teadmised:
1) aktsiisimaks, tolliseadustik, ETT, INTRASTAT;
2) tarneklauslid (INCOTERMS);
3) tagastuslogistika;
4) Jäätmeseadus.
B.2.3 Klienditeenindus 4

Tegevusnäitajad:
1. teenindab kliente ja suhtleb tarnijatega vastavalt kokkulepitud teenindustasemele;
2. nõustab ja teavitab kliente pakutavatest teenustest, lähtudes klienditeeninduse standardist ning ettevõtte praktikast;
3. vastab kliendipäringutele või edastab need vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale.

teenuse müüjana:
4. koostab ja esitab lihtsamaid lao- ja veoteenuste pakkumisi (standardsed, ühekordsed tehingud), lähtudes hinnakirjast ja kliendi vajadusest;
5. kontrollib kliendi maksevõimet avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
6. võtab vastu ja käsitleb tellimusi, jälgib saadetiste, info- ja teenuste voo kulgemist, lähtudes ettevõtte klienditeeninduse protsessist;
7. registreerib ja edastab klientide esitatud veateateid, pretensioone ja reklamatsioone;
8. likvideerib võimalusel hälbe, informeerib vajadusel kaasatud osapooli;

teenuse ostjana:
9. koostab ja esitab lihtsamaid teenuste ostmise päringuid teenuste pakkujatele;
10. valib pakkumiste seast sobivaima, lähtudes etteantud kriteeriumidest, koostab ja edastab tellimusi teenuste ostmiseks;
11. kontrollib tarnija usaldusväärsust avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
12. jälgib teenuste osutamist ja võrdleb selle sisu ja kvaliteeti kokkulepituga, registreerides kõrvalekalded ja edastades need vastavalt ettevõttes kehtivale korrale;
13. esitab veateateid ja pretensioone tarnijale ning jälgib vigade kõrvaldamist ja edaspidist vältimist;
14. koostab osutatud teenuste kohta arveid, kontrollides müügiarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
15. kontrollib ostuarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
16. koostab maanteetranspordi veokirju jm kauba saatedokumente etteantud vormide alusel.

Teadmised:
1) lepingu õiguse alused (nt veo-, ekspedeerimis- ja laoleping);
2) rahvusvahelised ja siseriiklikud regulatsioonid (nt CMR, veovahendite ja pakkeüksuste markeerimine sh eriveostel);
3) veo- ja laolepingute tingimused (nt ELEA autokaubaveo üldtingimused, ELEA ladustamise üldtingimused).
Competences related to partial occupational qualification
Kauba maanteevedude korraldamine, tase 4 EstQF Level: 4
  Competence EstQF Level
B.2.1 Kauba maanteevedude korraldamine 4

Tegevusnäitajad:
1. valib konkreetsest saadetisest ja kliendi soovist lähtuvalt veomarsruudi ja -vahendid;
2. koostab koorma vastavalt laadimisplaanile, arvestades kauba omaduste, veeremiparameetrite, veokijuhi töö- ja puhkeaja regulatsioonide, teede kasutustingimuste jm piirangutega;
3. osaleb veopakendite tagastamise ning säästliku kasutamise korraldamises;
4. hoiab veovahendid kasutuses, lähtudes veolepingutest;
5. vahetab infot seotud osapooltega, kasutades asjakohaseid suhtluskanaleid;
6. annab vedajale juhiseid kinnitusvahendite kasutuse, pakendite sobivuse kohta ja kontrollib seda;
7. jälgib kauba ja veovahendi liikumist ning kindlaks määratud veorežiimi (eritemperatuur, niiskus jt), kasutades sobivat kommunikatsioonivahendit sh elektroonilist jälgimisseadet;
8. koostab veodokumendid ja veoarve vastavalt lepingutingimustele;
9. sisestab ja arhiveerib kauba- ja veodokumendid vastavalt ettevõtte töökorraldusele.

Teadmised:
1) alusteadmised tollindusest
B.2.3 Klienditeenindus 4

Tegevusnäitajad:
1. teenindab kliente ja suhtleb tarnijatega vastavalt kokkulepitud teenindustasemele;
2. nõustab ja teavitab kliente pakutavatest teenustest, lähtudes klienditeeninduse standardist ning ettevõtte praktikast;
3. vastab kliendipäringutele või edastab need vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale.

teenuse müüjana:
4. koostab ja esitab lihtsamaid lao- ja veoteenuste pakkumisi (standardsed, ühekordsed tehingud), lähtudes hinnakirjast ja kliendi vajadusest;
5. kontrollib kliendi maksevõimet avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
6. võtab vastu ja käsitleb tellimusi, jälgib saadetiste, info- ja teenuste voo kulgemist, lähtudes ettevõtte klienditeeninduse protsessist;
7. registreerib ja edastab klientide esitatud veateateid, pretensioone ja reklamatsioone;
8. likvideerib võimalusel hälbe, informeerib vajadusel kaasatud osapooli;

teenuse ostjana:
9. koostab ja esitab lihtsamaid teenuste ostmise päringuid teenuste pakkujatele;
10. valib pakkumiste seast sobivaima, lähtudes etteantud kriteeriumidest, koostab ja edastab tellimusi teenuste ostmiseks;
11. kontrollib tarnija usaldusväärsust avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
12. jälgib teenuste osutamist ja võrdleb selle sisu ja kvaliteeti kokkulepituga, registreerides kõrvalekalded ja edastades need vastavalt ettevõttes kehtivale korrale;
13. esitab veateateid ja pretensioone tarnijale ning jälgib vigade kõrvaldamist ja edaspidist vältimist;
14. koostab osutatud teenuste kohta arveid, kontrollides müügiarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
15. kontrollib ostuarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
16. koostab maanteetranspordi veokirju jm kauba saatedokumente etteantud vormide alusel.

Teadmised:
1) lepingu õiguse alused (nt veo-, ekspedeerimis- ja laoleping);
2) rahvusvahelised ja siseriiklikud regulatsioonid (nt CMR, veovahendite ja pakkeüksuste markeerimine sh eriveostel);
3) veo- ja laolepingute tingimused (nt ELEA autokaubaveo üldtingimused, ELEA ladustamise üldtingimused).
 
Kaubavarude täiendamine, tase 4 EstQF Level: 4
  Competence EstQF Level
B.2.2 Kaubavarude täiendamine 4

Tegevusnäitajad:
1. kogub müügiajaloo andmeid, jälgib ning registreerib nõudluse muutumist ajas (müügistatistika andmebaas, klientide tagasiside);
2. osaleb lihtsamate nõudluse analüüside tegemisel, toodete kategoriseerimisel, tarnijaturu kaardistamisel ning päringute ja ostuprognooside koostamisel;
3. jälgib etteantud reservvaru suurust ja muutumist, võtab arvesse ostukoguseid, hooaega ja ettevõtte vajadusi;
4. koostab, edastab ostutellimused vastavalt etteantud tingimustele;
5. jälgib tarne kulgemise vastavust etteantud tingimustele: tuvastab ja registreerib kõrvalekalded;
veendub, et lattu jõudnud tarne vastab tellimuses esitatud tingimustele ja kaubasaatedokumentidele;
6. kooskõlastab kõrvalekalde ilmnemisel edasise korrigeeriva tegevuse ettevõtte vastutava isikuga;
7. võtab saadetise vastu kooskõlas kliendilepingu tingimustega, eristab kaubad nõuetele vastavalt (nt ohtlik kaup - tavakaup, erikaup - tavakaup jne);
8. koostab laodokumente (nt vastuvõtukinnitus, komplekteerimisleht, pakkeleht, inventuuri lugemisleht) infosüsteemis, arvestades ettevõttes kehtestatud nõudeid;
9. jälgib kaupade nõuetekohast käitlemist ja hoiustamist laos, teavitab vastutavat isikut riknenud kaubast;
10. võtab vastu ja käsitleb väljastustellimusi vastavalt kokkulepitud korrale, jälgib reaalajas laoväljastuste info sisestamist infosüsteemi, kontrollib lao läbimisaegadest kinnipidamist.
11. osaleb inventuuride korraldamises, valmistab ette arvestuslikud (tõepärased) laosaldod.

Teadmised:
1) aktsiisimaks, tolliseadustik, ETT, INTRASTAT;
2) tarneklauslid (INCOTERMS);
3) tagastuslogistika;
4) Jäätmeseadus.
B.2.3 Klienditeenindus 4

Tegevusnäitajad:
1. teenindab kliente ja suhtleb tarnijatega vastavalt kokkulepitud teenindustasemele;
2. nõustab ja teavitab kliente pakutavatest teenustest, lähtudes klienditeeninduse standardist ning ettevõtte praktikast;
3. vastab kliendipäringutele või edastab need vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale.

teenuse müüjana:
4. koostab ja esitab lihtsamaid lao- ja veoteenuste pakkumisi (standardsed, ühekordsed tehingud), lähtudes hinnakirjast ja kliendi vajadusest;
5. kontrollib kliendi maksevõimet avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
6. võtab vastu ja käsitleb tellimusi, jälgib saadetiste, info- ja teenuste voo kulgemist, lähtudes ettevõtte klienditeeninduse protsessist;
7. registreerib ja edastab klientide esitatud veateateid, pretensioone ja reklamatsioone;
8. likvideerib võimalusel hälbe, informeerib vajadusel kaasatud osapooli;

teenuse ostjana:
9. koostab ja esitab lihtsamaid teenuste ostmise päringuid teenuste pakkujatele;
10. valib pakkumiste seast sobivaima, lähtudes etteantud kriteeriumidest, koostab ja edastab tellimusi teenuste ostmiseks;
11. kontrollib tarnija usaldusväärsust avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
12. jälgib teenuste osutamist ja võrdleb selle sisu ja kvaliteeti kokkulepituga, registreerides kõrvalekalded ja edastades need vastavalt ettevõttes kehtivale korrale;
13. esitab veateateid ja pretensioone tarnijale ning jälgib vigade kõrvaldamist ja edaspidist vältimist;
14. koostab osutatud teenuste kohta arveid, kontrollides müügiarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
15. kontrollib ostuarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
16. koostab maanteetranspordi veokirju jm kauba saatedokumente etteantud vormide alusel.

Teadmised:
1) lepingu õiguse alused (nt veo-, ekspedeerimis- ja laoleping);
2) rahvusvahelised ja siseriiklikud regulatsioonid (nt CMR, veovahendite ja pakkeüksuste markeerimine sh eriveostel);
3) veo- ja laolepingute tingimused (nt ELEA autokaubaveo üldtingimused, ELEA ladustamise üldtingimused).

Recurring competences
    Competence EstQF Level
B.2.4 Veokorraldaja-logistik, tase 4 kutset läbiv kompetents 4

Tegevusnäitajad:
1. kasutab eesmärgipäraselt enamlevinud IKT-vahendeid, kontoritehnikat ja -seadmeid;
2. jälgib konfidentsiaalsuse põhimõtteid;
3. kasutab erialast tarkvara arvestades ettevõttes andmekaitse osas kehtestatud nõudeid ja korda;
4. arvestab oma tegevuses veo- ja laoprotsesside riskiteguritega;
5. minimeerib ning võimalusel väldib oma tegevuses kahjude tekkimist.;
6. arhiveerib tegevusega seotud dokumente vastavalt arhiveerimissüsteemile;
7. loob head suhted klientide ja kolleegidega, käitub erinevates olukordades tasakaalukalt ja eesmärgipäraselt, sh pingelistes olukordades;
8. suhtleb professionaalselt erineva positsiooni, kultuuritausta, maailmavaate ning erivajadusega inimestega; valib asjakohase käitumis- ja väljendusviisi, vajadusel korrigeerib suhtlemisstiili;
9. aktsepteerib enese ja teiste vajadusi, esitab veenvalt oma seisukohti;
10. kohandub meeskonnaga, aitab luua meeskonnavaimu;
11. kasutab oma töös arvutit vastavalt baasmoodulitele „Arvuti põhitõed“, „Interneti põhitõed“, „Andmebaasid“, „Tekstitöötlus“, „Tabeltöötlus“ ja standardmoodulitele „IT-turvalisus“ ja „Esitlus“, vt Lisa 1 „Arvuti kasutamise oskused“;
12. kasutab vähemalt üht võõrkeelt tasemel B1 (vt lisa 2 „Keelte oskustasemete kirjeldused“);
13. arvestab oma töös pakendiseaduse nõuetega, sh pakendi aruandlusega;
14. orienteerub finants- ja maksuarvestuse põhimõtetes;
15. järgib ettevõtte raamatupidamise sise-eeskirja (nt inventeerimine, ettevõtte dokumentatsiooni kasutamine).
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register: 12-13022017-01/8k
Field of occupational activity: Transport and Logistics
Occupational Qualification Council: Transport and Logistics
No. of decision of Occupational Qualification Council: 4
Date of decision of Occupational Qualification Council: 13.02.2017
EstQF level: 4
Reference to European Qualifications Framework (EQF): 4
Field: TRANSPORT AND LOGISTICS
Subfield: Logistics
Occupation: Transport organizer-logistician
International Standard Classification of Occupations: 4 Clerical Support Workers
43 Numerical and Material Recording Clerks
432 Material recording and Transport Clerks
4323 Transport Clerks
ISCED Fields of Education and Training (ISCED-F 2013): 10 Services
104 Transport services
1041 Transport services
Statistical Classification of Economic Activities in the European Community (NACE): H TRANSPORTATION AND STORAGE
52 Warehousing and support activities for transportation
Annexes
Annex 1 Arvuti kasutamise oskused
Annex 2 Keelte oskustasemete kirjeldused
Occupational qualification standard compiled by
Name Organisation
Ain Tulvi PAC Training OÜ, Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing
Tõnis Hintsov Cargo Order.COM OÜ, Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing
Eveli Laurson Järvamaa Kutsehariduskeskus, Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing
Katre Kasepõld Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon
Ott Koppel Tallinna Tehnikaülikool
Raivo Roolaid Magnum Logistics OÜ
Tarmo Künnapuu DHL Estonia
Tiina Matsulevitš SA Innove

PIKSEL
Home Occupational Qualifications
Occupational Qualification Standards
Certificate Supplements Competences Awarding Bodies Occupational Qualification Councils