441 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (kutsekeskharidusõpe) (vv alates 01.09.2013)
3/0
30.12.2022
Avatud
A Description of work
A.1 Description of work
Logistika valdkonna töötajad teevad tarneahela toimimiseks vajalikke töid klientide vajadusi ja ettevõtte huve arvestades.
Veokorraldaja-logistik tellib või korraldab Euroopa Liidu siseseid kauba maanteevedusid, teeb kaubavarude täiendamist abistavaid toiminguid ning teenindab ettevõtte sise- ja vä...liskliente.
Veokorraldaja-logistik on valmis töötama iseseisvalt ja meeskonnas.
Töö eeldab suhtlemis-, teenindus- ja koostöövalmidust ning pidevat enesetäiendamist. MoreHide
Veokorraldaja-logistikuna töötavad inimesed, kes on läbinud kutseõppe tasemeõppe või omandanud kutsealased oskused töökohal õppides ja erialaseid täiendkoolitusi läbides.
Kutse taotlemisel tuleb tõendada kõik kompetentsid.
Osakutse Kauba maanteevedude korraldamine taotlemisel tuleb tõendada üldoskused ja kompetentsid B.3.1 ja B.3.3.
Osakutse Kaubavarude täiendamine taotlemisel tuleb tõendada üldoskused ja kompetentsid B.3.2. ja B.3.3.
B.2 General skills of Transport organizer-Logistician, EstQF Level 4
Tegevusnäitajad:
1. tegutseb eesmärgipäraselt ja vastutustundlikult, järgib oma tegevuses tervise-, turvalisus-, keskkonna- ja ohutusnõudeid;
2. järgib konfidentsiaalsuse põhimõtteid ja logistika valdkonna head tava;
3. minimeerib ning võimalusel väldib oma tegevuses kahjude tekkimist;
4. arhive...erib tegevusega seotud dokumente vastavalt arhiveerimissüsteemile;
5. loob ja hoiab häid suhteid koostööpartnerite ja kolleegidega, käitub erinevates olukordades tasakaalukalt ja eesmärgipäraselt, sh pingelistes olukordades;
6. valib sihtgrupile kohase suhtlemisviisi, kasutab viisakat ning korrektset kõne- ja kirjakeelt, tagab informatsiooni ajakohasuse ning õigeaegse edastamise;
7. aktsepteerib enese ja teiste vajadusi, esitab veenvalt oma seisukohti;
8. kohandub meeskonnaga, aitab luua meeskonnavaimu;
9. arendab oma kutseoskusi, hoiab end kursis uute tehnoloogiatega;
10. kasutab digivahendeid vastavalt digipädevuste enesehindamise skaalale: sisuloome ja ohutuse osaoskust algtasemel ning teisi osaoskuseid iseseiseva kasutaja tasemel; kasutab erialast tarkvara, arvestades ettevõttes andmekaitse osas kehtestatud nõudeid ja korda;
11. kasutab vähemalt üht võõrkeelt tasemel B1 (vt lisa 2 „Keelte oskustasemete kirjeldused“);
12. järgib ettevõttesiseseid regulatsioone (nt inventeerimine, ettevõtte dokumentatsiooni kasutamine) ning finants- ja maksuarvestuse põhimõtteid. MoreHide
B.3 Competences
Mandatory competences
Competence
EstQF Level
B.3.1
Kauba maanteevedude korraldamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. valib erialast tarkvara kasutades konkreetsest saadetisest ja kliendi soovist lähtuvalt veomarsruudi ja -vahendid;
2. koostab koorma vastavalt laadimisplaanile, arvestades kauba omaduste, markeerimisnõuete, veeremiparameetrite, veokijuhi töö- ja puhkeaja regulatsioonide, teede kasutustingimuste jm piirangutega ning tollinõuetega;
3. osaleb pakendite, sh veopakendite tagastamise ning säästliku kasutamise korraldamises;
4. hoiab veovahendid kasutuses, lähtudes veolepingutest ja kasutades planeerimiseks erialast tarkvara;
5. vahetab infot seotud osapooltega, kasutades asjakohaseid suhtluskanaleid;
6. annab vedajale juhiseid kinnitusvahendite kasutuse, pakendite sobivuse kohta ja kontrollib seda;
7. jälgib (sh teenusepakkujate veebiplatvormidel) kauba ja veovahendi liikumist ning kindlaks määratud veorežiimi (nt eritemperatuur, niiskus), kasutades sobivad kommunikatsioonivahendeid, sh elektroonilisi jälgimisseadmeid;
8. koostab veodokumendid ja veoarve vastavalt lepingutingimustele;
9. sisestab ja arhiveerib kauba- ja veodokumendid vastavalt ettevõtte töökorraldusele.
B.3.2
Kaubavarude täiendamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. kogub müügiajaloo andmeid, jälgib ning registreerib nõudluse muutumist ajas (müügistatistika andmebaas, klientide tagasiside);
2. osaleb ostuprognooside koostamisel;
3. osaleb lihtsamate nõudluse analüüside (nt ABC-XYZ) tegemisel, toodete kategoriseerimisel;
4. jälgib etteantud reservvaru suurust ja muutumist, võtab arvesse ostukoguseid, hooaega ja ettevõtte vajadusi;
5. osaleb tarnijaturu kaardistamisel;
6. osaleb päringute koostamisel;
7. koostab, edastab ostutellimused vastavalt etteantud tingimustele;
8. jälgib tarne kulgemise vastavust etteantud tingimustele (nt INCOTERMS), tuvastab ja registreerib kõrvalekalded;
9. veendub lattu jõudnud tarne vastavuses tellimuses esitatud tingimustele ja kaubasaatedokumentidele;
10. võtab saadetise vastu vastavalt kliendilepingu tingimustele, eristab kaubad nõuetele vastavalt (nt ohtlik kaup - tavakaup, erikaup - tavakaup, aktsiisikaup, tolli kontrolli all olev kaup);
11. koostab laodokumente (nt vastuvõtukinnitus, komplekteerimisleht, pakkeleht, inventuuri lugemisleht) infosüsteemis, arvestades ettevõttes kehtestatud nõudeid;
12. jälgib kaupade nõuetekohast käitlemist ja hoiustamist laos, teavitab vastutavat isikut riknenud kaubast; käitleb pakendeid ja jäätmeid vastavalt nõuetele;
13. võtab vastu ja käsitleb väljastustellimusi vastavalt kokkulepitud korrale, jälgib reaalajas laoväljastuste info sisestamist infosüsteemi, kontrollib lao läbimisaegadest kinnipidamist;
14. osaleb inventuuride korraldamises, valmistab ette arvestuslikud (tõepärased) laosaldod.
B.3.3
Klienditeenindus
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. teenindab kliente ja suhtleb tarnijatega vastavalt kokkulepitud teenindustasemele;
2. nõustab ja teavitab kliente pakutavatest teenustest, lähtudes üldtingimustest (nt ELEA autokaubaveo üldtingimused), klienditeeninduse standardist ning ettevõtte praktikast;
3. vastab kliendipäringutele või edastab need vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale;
Teenuse müüjana:
4. osaleb lihtsamate nõudluse analüüside (nt ABC-XYZ) tegemisel, klientide kategoriseerimisel;
5. koostab ja esitab lihtsamaid lao- ja veoteenuste pakkumisi (standardsed, ühekordsed tehingud), lähtudes hinnakirjast ja kliendi vajadusest;
6. kontrollib kliendi maksevõimet avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
7. võtab vastu ja käsitleb tellimusi, jälgib saadetiste, info- ja teenuste voo kulgemist, lähtudes ettevõtte klienditeeninduse protsessist;
8. registreerib ja edastab klientide esitatud veateateid, pretensioone ja reklamatsioone;
9. likvideerib võimalusel kõrvalekalded, informeerib vajadusel kaasatud osapooli;
10. koostab osutatud teenuste kohta arveid, kontrollides müügiarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
Teenuse ostjana:
11. koostab ja esitab lihtsamaid teenuste ostmise päringuid teenuste pakkujatelt;
12. valib pakkumiste seast sobivaima, lähtudes etteantud kriteeriumidest, koostab ja edastab tellimusi teenuste ostmiseks;
13. kontrollib tarnija usaldusväärsust avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
14. jälgib teenuste osutamist ja võrdleb selle sisu ja kvaliteeti kokkulepituga, registreerides kõrvalekalded ja edastades need vastavalt ettevõttes kehtivale korrale;
15. kontrollib ostuarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
16. koostab maanteetranspordi veokirju jm kauba saatedokumente (nt CMR) etteantud vormide alusel.
Competences related to partial occupational qualification
Kauba maanteevedude korraldamine, tase 4
EstQF Level: 4
Competence
EstQF Level
B.3.1
Kauba maanteevedude korraldamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. valib erialast tarkvara kasutades konkreetsest saadetisest ja kliendi soovist lähtuvalt veomarsruudi ja -vahendid;
2. koostab koorma vastavalt laadimisplaanile, arvestades kauba omaduste, markeerimisnõuete, veeremiparameetrite, veokijuhi töö- ja puhkeaja regulatsioonide, teede kasutustingimuste jm piirangutega ning tollinõuetega;
3. osaleb pakendite, sh veopakendite tagastamise ning säästliku kasutamise korraldamises;
4. hoiab veovahendid kasutuses, lähtudes veolepingutest ja kasutades planeerimiseks erialast tarkvara;
5. vahetab infot seotud osapooltega, kasutades asjakohaseid suhtluskanaleid;
6. annab vedajale juhiseid kinnitusvahendite kasutuse, pakendite sobivuse kohta ja kontrollib seda;
7. jälgib (sh teenusepakkujate veebiplatvormidel) kauba ja veovahendi liikumist ning kindlaks määratud veorežiimi (nt eritemperatuur, niiskus), kasutades sobivad kommunikatsioonivahendeid, sh elektroonilisi jälgimisseadmeid;
8. koostab veodokumendid ja veoarve vastavalt lepingutingimustele;
9. sisestab ja arhiveerib kauba- ja veodokumendid vastavalt ettevõtte töökorraldusele.
B.3.3
Klienditeenindus
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. teenindab kliente ja suhtleb tarnijatega vastavalt kokkulepitud teenindustasemele;
2. nõustab ja teavitab kliente pakutavatest teenustest, lähtudes üldtingimustest (nt ELEA autokaubaveo üldtingimused), klienditeeninduse standardist ning ettevõtte praktikast;
3. vastab kliendipäringutele või edastab need vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale;
Teenuse müüjana:
4. osaleb lihtsamate nõudluse analüüside (nt ABC-XYZ) tegemisel, klientide kategoriseerimisel;
5. koostab ja esitab lihtsamaid lao- ja veoteenuste pakkumisi (standardsed, ühekordsed tehingud), lähtudes hinnakirjast ja kliendi vajadusest;
6. kontrollib kliendi maksevõimet avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
7. võtab vastu ja käsitleb tellimusi, jälgib saadetiste, info- ja teenuste voo kulgemist, lähtudes ettevõtte klienditeeninduse protsessist;
8. registreerib ja edastab klientide esitatud veateateid, pretensioone ja reklamatsioone;
9. likvideerib võimalusel kõrvalekalded, informeerib vajadusel kaasatud osapooli;
10. koostab osutatud teenuste kohta arveid, kontrollides müügiarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
Teenuse ostjana:
11. koostab ja esitab lihtsamaid teenuste ostmise päringuid teenuste pakkujatelt;
12. valib pakkumiste seast sobivaima, lähtudes etteantud kriteeriumidest, koostab ja edastab tellimusi teenuste ostmiseks;
13. kontrollib tarnija usaldusväärsust avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
14. jälgib teenuste osutamist ja võrdleb selle sisu ja kvaliteeti kokkulepituga, registreerides kõrvalekalded ja edastades need vastavalt ettevõttes kehtivale korrale;
15. kontrollib ostuarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
16. koostab maanteetranspordi veokirju jm kauba saatedokumente (nt CMR) etteantud vormide alusel.
Kaubavarude täiendamine, tase 4
EstQF Level: 4
Competence
EstQF Level
B.3.2
Kaubavarude täiendamine
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. kogub müügiajaloo andmeid, jälgib ning registreerib nõudluse muutumist ajas (müügistatistika andmebaas, klientide tagasiside);
2. osaleb ostuprognooside koostamisel;
3. osaleb lihtsamate nõudluse analüüside (nt ABC-XYZ) tegemisel, toodete kategoriseerimisel;
4. jälgib etteantud reservvaru suurust ja muutumist, võtab arvesse ostukoguseid, hooaega ja ettevõtte vajadusi;
5. osaleb tarnijaturu kaardistamisel;
6. osaleb päringute koostamisel;
7. koostab, edastab ostutellimused vastavalt etteantud tingimustele;
8. jälgib tarne kulgemise vastavust etteantud tingimustele (nt INCOTERMS), tuvastab ja registreerib kõrvalekalded;
9. veendub lattu jõudnud tarne vastavuses tellimuses esitatud tingimustele ja kaubasaatedokumentidele;
10. võtab saadetise vastu vastavalt kliendilepingu tingimustele, eristab kaubad nõuetele vastavalt (nt ohtlik kaup - tavakaup, erikaup - tavakaup, aktsiisikaup, tolli kontrolli all olev kaup);
11. koostab laodokumente (nt vastuvõtukinnitus, komplekteerimisleht, pakkeleht, inventuuri lugemisleht) infosüsteemis, arvestades ettevõttes kehtestatud nõudeid;
12. jälgib kaupade nõuetekohast käitlemist ja hoiustamist laos, teavitab vastutavat isikut riknenud kaubast; käitleb pakendeid ja jäätmeid vastavalt nõuetele;
13. võtab vastu ja käsitleb väljastustellimusi vastavalt kokkulepitud korrale, jälgib reaalajas laoväljastuste info sisestamist infosüsteemi, kontrollib lao läbimisaegadest kinnipidamist;
14. osaleb inventuuride korraldamises, valmistab ette arvestuslikud (tõepärased) laosaldod.
B.3.3
Klienditeenindus
4
View competence
Tegevusnäitajad:
1. teenindab kliente ja suhtleb tarnijatega vastavalt kokkulepitud teenindustasemele;
2. nõustab ja teavitab kliente pakutavatest teenustest, lähtudes üldtingimustest (nt ELEA autokaubaveo üldtingimused), klienditeeninduse standardist ning ettevõtte praktikast;
3. vastab kliendipäringutele või edastab need vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale;
Teenuse müüjana:
4. osaleb lihtsamate nõudluse analüüside (nt ABC-XYZ) tegemisel, klientide kategoriseerimisel;
5. koostab ja esitab lihtsamaid lao- ja veoteenuste pakkumisi (standardsed, ühekordsed tehingud), lähtudes hinnakirjast ja kliendi vajadusest;
6. kontrollib kliendi maksevõimet avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
7. võtab vastu ja käsitleb tellimusi, jälgib saadetiste, info- ja teenuste voo kulgemist, lähtudes ettevõtte klienditeeninduse protsessist;
8. registreerib ja edastab klientide esitatud veateateid, pretensioone ja reklamatsioone;
9. likvideerib võimalusel kõrvalekalded, informeerib vajadusel kaasatud osapooli;
10. koostab osutatud teenuste kohta arveid, kontrollides müügiarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
Teenuse ostjana:
11. koostab ja esitab lihtsamaid teenuste ostmise päringuid teenuste pakkujatelt;
12. valib pakkumiste seast sobivaima, lähtudes etteantud kriteeriumidest, koostab ja edastab tellimusi teenuste ostmiseks;
13. kontrollib tarnija usaldusväärsust avalikest ja ettevõttesisestest infoallikatest;
14. jälgib teenuste osutamist ja võrdleb selle sisu ja kvaliteeti kokkulepituga, registreerides kõrvalekalded ja edastades need vastavalt ettevõttes kehtivale korrale;
15. kontrollib ostuarvete vastavust tegelikele mahtudele ja kokkulepitud hindadele;
16. koostab maanteetranspordi veokirju jm kauba saatedokumente (nt CMR) etteantud vormide alusel.
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register:
12-29042022-1.1/10k
Field of occupational activity:
Transport and Logistics
Occupational Qualification Council:
Transport and Logistics
No. of decision of Occupational Qualification Council:
23
Date of decision of Occupational Qualification Council:
29.04.2022
EstQF level:
4
Reference to European Qualifications Framework (EQF):