Kutseregister Kutseregister
Occupational Qualification Standards: Assistant, level 6

Standard is not valid
General Data
Name in English: ET: Juhiabi, tase 6
EN: Assistant, level 6
Specialisations:
Partial occupational qualifications:
Valid from: 10.05.2017
Valid to: 04.05.2022
Occupational qualification standard version no.: 6
Versions:
Awarding Bodies: Andmed puuduvad
Curricula and Educational institutions
  Educational institution Name of curriculum Code of curriculum Level of curriculum Duration of training programm Date of registration of curriculum Status
1 Lääne-Viru Rakenduskõrgkool (suletud) Assistant manager 108086 514 rakenduskõrgharidusõpe 3/0 28.11.2017 Vastuvõttu ei toimu, õppimine keelatud
A Description of work
A.1 Description of work
Juhiabi on kaasatud organisatsiooni juhtimistegevusse. Ta toetab juhtkonna tegevust, tegeleb teabevahetuse, dokumenditöö ning sise- ning välisklientide teenindamisega.
Juhiabi tööülesanded sõltuvad konkreetsest organisatsioonist ja eeldavad kliendisõbralikkust suhtlemisel, kiiret ning paindlikku t...
egutsemist ja teabe konfidentsiaalsuse tagamist, toimetulekut erinevate inimeste ja olukordadega. Juhiabi võib olla ka büroojuht või organisatsiooni esindaja. Juhiabi teadmised, oskused ja hoiakud mõjutavad organisatsiooni mainet.
More
Hide
A.2 Work units
A.2.1 Dokumentide haldamine
1. Dokumendihalduse ja dokumentide elukäigu korraldamine
2. Dokumentide loomine
3. Dokumentide menetlemine
4. Andmekaitsenõuete rakendamine
5. Infosüsteemide kasutamine

A.2.2 Projektijuhtimine
1. Projekti käivitamine
2. Projekti tegevuskava ja ajakava koostam...
ine
3. Projekti elluviimine
4. Projekti lõpetamine ja aruandlus

A.2.3 Organisatsiooni töö- ja suhtekorraldus
1. Organisatsioonikultuuri järgimine
2. Teavikute haldamine
3. Organisatsiooni suhtekorraldus
4. Ametikohtumiste korraldamine
5. Lähetuste korraldamine
6. Personalitöö tehniline korraldamine
7. Raamatupidamise assisteerimine
8. Hea töökeskkonna tagamine

More
Hide
A.3 Work environment and specific nature of work
Üldjuhul on juhiabi tööaeg fikseeritud. Töörütm võib olla nii vahelduv kui rutiinne ning mitmesuguste tööülesannetega. Tööga võivad kaasneda psüühiline pinge ja sundasend, mis võivad põhjustada erinevaid tervisekahjustusi.
A.4 Tools
Büroo-, esitlus- ja sidetehnika.
A.5 Personal qualities required for work: abilities and characteristics
Ettevõtlikkus, iseseisvus, koostöövõime, õppimisvõime, kohanemisvõime, süsteemsus ja korrektsus, otsustusvõime, meelekindlus, sallivus ja paindlikkus.
A.6 Professional preparation
6. taseme juhiabina töötavad tavapäraselt inimesed, kellel on:
a) erialane töökogemus, kõrgharidus või erialane kutseharidus või
b) keskharidus, läbitud erialased täienduskoolitused ning erialane töökogemus
A.7 Most common occupational titles
administratsiooni assistent, juhtkonna assistent, büroojuht, dokumendihalduse juhtivspetsialist, juhiabi, nõunik, referent jne.
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements: Juhiabi, tase 6 kutse saamiseks on vajalik tõendada kõik kompetentsid (B.2.1- B.2.4).
B.2 Competences
Mandatory competences
    Competence EstQF Level
B.2.1 Dokumentide haldamine 6

Tegevusnäitajad:
1. Määratleb organisatsiooni dokumendisüsteemi vajaduse ja töötab selle põhjal ning õigusaktidele vastavalt välja organisatsiooni dokumendi tööd reguleerivad normdokumendid. Koostab dokumentide liigutusskeemi ja asjaajamiskorra, muudab ja täiendab neid vastavalt ettepanekutele ja vajadusele. Koostab dokumendihalduse tööprotsesse vastavalt organisatsiooni vajadusele.
2. Valib informatsiooni dokumenteerimiseks sobiva dokumendiliigi ja andmekandja. Loob sisuliselt, keeleliselt ja tehniliselt korrektseid dokumente, lähtudes kehtestatud nõuetest. Vajadusel loob uusi dokumendimalle.
3. Registreerib dokumente vastavalt nõuetele. Suunab dokumendid lähtuvalt täitmisülesandest täitjatele. Jälgib dokumentide täitmise tähtaegu ja teeb vajadusel meeldetuletusi. Edastab dokumendid adressaadile, valides sobiva saatmisviisi.
4. Järgib andmekaitsenõudeid dokumentide loomisel ja menetlemisel, lähtudes õigusaktidest ja organisatsioonis kehtestatud nõuetest (isikuandmete kaitse, juurdepääsupiirangud, avalik teave jne). Vajadusel teeb ettepanekuid andmekaitsenõuete rakendamiseks organisatsioonis.
5. Kasutab oma töös erinevaid infosüsteeme ja andmebaase, lähtudes tööülesannetest. Osaleb oma töös või organisatsioonis kasutatavate infosüsteemide juurutamisel, vajadusel koordineerib tegevusprotsessi. Teeb muudatusettepanekuid vastavalt vajadusele ning juhistele.

Teadmised:
1) dokumendi- ja arhiivihaldust reguleerivad õigusaktid (seadused, määrused);
2) isiku- ja andmekaitsealased õigusaktid ja juhised;
3) valdkonna standardid;
4) eesti kirjakeele normid;
5) infosüsteemide kasutamise põhimõtted (infoallikad, infootsing, infoturve);
6) rahvusvahelised tavad dokumentide koostamisel.
B.2.2 Projektijuhtimine 6

Tegevusnäitajad:
1. Koostab esialgse projekti kavandi: sõnastab põhieesmärgi, loetleb üldised tegevused ja määratleb ressursivajaduse. Projekti eripärast lähtuvalt koostab selle läbiviimiseks kaasrahastuse või muude vajalike täiendavate ressursside (inimesed, kompetents, tehnilised vahendid jms) taotlused."
2. Koostab projekti ajakava ja ülesannete loetelu ning määrab vastutajad. Koostab riskianalüüsi. Planeerib rahaliste vahendite kasutamise, korraldab hinnapakkumiste võtmise ja/või hangete läbiviimise.
3. Monitoorib projekti plaanikohast läbiviimist, sh tähtaegadest ja eelarvest kinnipidamist. Leiab alternatiivsed lahendused tekkivatele probleemidele. Korraldab projektiga seotud kommunikatsiooni.
4. Koostab projekti kokkuvõtte, sh aruandluse rahaliste vahendite ja muude ressursside kasutamise kohta. Analüüsib projekti tegevuskava täitmist ja saadud tagasisidet.

Teadmised:
1) projekti mõiste ja põhimõtted;
2) projektijuhtimise meetodid;
3) aja planeerimine;
4) meeskonnatöö põhialused;
5) juhtimisalased teadmised;
6) projekti eelarve kujundamise põhimõtted;
7) kommunikatsiooni põhimõtted.
B.2.3 Organisatsiooni töö- ja suhtekorraldus 6

1. Järgib oma igapäevases töös organisatsioonikultuuri (sh teeninduskultuuri) ja aitab kaasa selle hoidmisele. Suhtleb korrektselt sise- ja välisklientidega, juhindudes oma töös sekretäri/juhiabi eetikakoodeksist ja organisatsioonis kehtestatud korrast. Kasutab organisatsiooni sümboolikat vastavalt etteantud korrale. Peab ja täiendab organisatsiooni kodukorra käsiraamatut (akadeemilist protokolli vm), lähtudes organisatsiooni eripärast.
2. Kogub, süstematiseerib ja peab arvestust organisatsiooni teavikute, sh organisatsiooni aastaraamatute, kroonikate, muude trükiste, kunstiväärtuste, meenete, organisatsiooni enda ärikingituste jne, üle.
3. Kasutab ja sisustab organisatsioonis kasutuses olevaid suhtluskanaleid (sise- ja välisveeb, sotsiaalmeediakonto, äpp). Valib teabe edastamiseks sobivaima suhtluskanali ja edastamise viisi. Teeb ettepanekuid info liikumise parendamiseks.
4. Haldab juhi kalendrit. Korraldab juhtkonna koosolekuid ja ametikohtumisi. Valmistab ette materjale ja esitlusi. Protokollib koosolekuid ja kohtumisi lähtudes õigusaktidest ning organisatsioonis kehtestatud korrast.
5. Täidab sise- ja välisklientide lähetustega seotud ülesandeid (reisi planeerimine; kohtumiste kokkuleppimine; hotellikohtade ning lennu- jm piletite broneerimine, viisataotlused jms) vastavalt juhenditele ja sihtkoha kultuuritaustale. Esitab lähetusaruanded vastavalt organisatsioonis kehtestatud nõuetele.
6. Koostab ja vormistab dokumente töösuhete alustamiseks, jätkamiseks ja lõpetamiseks, lähtudes kehtestatud nõuetest. Peab personaliarvestust vastavalt organisatsioonis kehtestatud korrale.
Osaleb tööjõu värbamises (nt avaldab tööpakkumisi asjakohastes kanalites, koondab vastuseid, annab tagasisidet jne) ja valikus ning uue töötaja sisseelamisprogrammis.
7. Koostab ja vormistab raamatupidamise alg- ja koonddokumente vastavalt kehtestatud korrale. Arvestab tööaega ja -tasusid vastavalt etteantud juhenditele ja palgakorralduse süsteemile.
8. Selgitab välja organisatsiooni kontori- ja esitlustehnika ning -tarvikute vajaduse ja korraldab nende hankimise ning hoolduse. Kontrollib, et tööruumid on korras ja puhtad ning vajalike vahenditega varustatud.

Teadmised:
1) organisatsioonikultuur;
2) juhtimise ja ettevõtluse alused;
3) klienditeeninduse alused;
4) protokoll ja etikett;
5) sekretäri kutse-eetika;
6) erinevad teavikud, nende hoidmise ja säilitamise nõuded;
7) sotsiaalmeediakanalid, nende haldamine, suhtlemisetikett sotsiaalmeedias;
8) kommunikatsiooni alused;
9) üldteadmised projektijuhtimisest;
10) personalitöö põhidokumendid;
11) üldteadmised personalitööst, tööõigusest;
12) üldteadmised raamatupidamisest, raamatupidamise algdokumendid;
13) tööks vajalikud andmekogud, registrid, veebikeskkonnad.
Recurring competences
    Competence EstQF Level
B.2.4 Sekretäri / juhiabi kutset läbiv kompetents 5

Tegevusnäitajad:
1. Arvuti kasutamise oskused: arvuti- ja internetikasutamise põhitõed (sh internetiturvalisus, koostöö internetis) teksti- ja tabelitöötlus, esitluste koostamine, andmebaaside ja infosüsteemide kasutamine, veebi- ja pilditöötluse oskused. Lisaks on teadlik ja kasutab oma töös erialaseid tarkvaraprogramme, veebirakendusi ja äppe. Valdab pimekirja süsteemi.
2. Kasutab heaperemehelikult bürootehnikat (paljundusmasinad, skannerid, printerid, esitlustehnika jms), vajadusel abistab kaastöötajaid ja korraldab bürootehnika hooldust.
3. Kasutab oma töös korrektselt riigikeelt tasemel C1. Kasutab tööalaselt veel vähemalt kahte võõrkeelt, neist ühte vähemalt tasemel B1. Soovitavalt üks võõrkeeltest vene keel.
4. Juhindub oma töös sekretäritöö eetikakoodeksist.
5. Täiendab oma silmaringi (sh päevakajalised sündmused) ja erialateadmisi, osaleb elukestvas õppes.

Teadmised:
1) infotehnoloogilised teadmised ja vahendid;
2) teadmised ühiskonnast (majandus, kultuur, poliitika, õigus jne);
3) lepinguõiguse alused;
4) majanduse ja ettevõtluse alused;
5) psühholoogia alused.

Hindamismeetod(id):
Seda kompetentsi võib hinnata teiste kutsestandardis toodud kompetentside hindamise käigus.
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register: 14-10052017-6.2/6k
Field of occupational activity: Commercial Service and Other Business Activities
Occupational Qualification Council: Commercial Service and other business activities
No. of decision of Occupational Qualification Council: 5
Date of decision of Occupational Qualification Council: 10.05.2017
EstQF level: 6
Reference to European Qualifications Framework (EQF): 6
Field: BUSINESS AND ADMINISTRATION
Subfield: Clerical work
Occupation: Secretary
International Standard Classification of Occupations: 3 Technicians and Associate Professionals
33 Business and Administration Associate Professionals
334 Administrative and Specialized Secretaries
3343 Administrative and Executive Secretaries
ISCED Fields of Education and Training (ISCED-F 2013): 04 Business, administration and law
041 Business and administration
0415 Secretarial and office work
Statistical Classification of Economic Activities in the European Community (NACE): N ADMINISTRATIVE AND SUPPORT SERVICE ACTIVITIES
82 Office administrative, office support and other business support activities
Annexes
Annex 1 Arvuti kasutamise oskused
Annex 2 Keelte oskustasemete kirjeldused
Occupational qualification standard compiled by
Name Organisation
Sirje Orvet Tallinna Tehnikaülikool
Jana Haugas AS Tallinna Kaubamaja
Ene Olle Eesti Personalijuhtimise Ühing PARE
Hille Oidema Välisministeerium
Grete Adler Mainor AS
Marve Kaljumäe Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
Liina Paales Jeld-Wen Eesti AS
Piret Veski Tschudi Ship Management AS
Miljan Kalmus Olustvere Teenindus- ja Maamajanduskool
Janne Kerdo Tallinna Majanduskool
Tiia Murulaid Lääne-Viru Rakenduskõrgkool
Anu Moosel SA Innove

PIKSEL
Home Occupational Qualifications
Occupational Qualification Standards
Certificate Supplements Competences Awarding Bodies Occupational Qualification Councils