Kutseregister Kutseregister
Occupational Qualification Standards: Clerical staff, level 4

Standard is not valid
General Data
Name in English: ET: Bürootöötaja, tase 4
EN: Clerical staff, level 4
Specialisations:
Partial occupational qualifications:
Valid from: 31.12.2018
Valid to: 04.05.2022
Occupational qualification standard version no.: 7
Versions:
Awarding Bodies: Andmed puuduvad
Curricula and Educational institutions
  Educational institution Name of curriculum Code of curriculum Level of curriculum Duration of training programm Date of registration of curriculum Status
1 Haapsalu Kutsehariduskeskus Clerical stuff 209063 442 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013) 1/0 26.04.2019 Vastuvõttu ei toimu, õppimine keelatud
2 Informaatika ja Arvutustehnika Kool (suletud) Junior business it systems specialist 134037 441 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (kutsekeskharidusõpe) (vv alates 01.09.2013) 3/0 01.01.2019 Vastuvõttu ei toimu, õppimine keelatud
A Description of work
A.1 Description of work
Bürootöötaja tegeleb organisatsioonis bürootöö ladusa toimimise tagamise, sise- ja välisklientide teenindamise ning dokumenditööga oma pädevuse piirides, pakkudes tehnilist tuge (sh andmete sisestamine, dokumentide paljundamine, skaneerimine).
Bürootöötaja täpsemad tööülesanded sõltuvad konkreetse...
st organisatsioonist ja eeldavad enamasti head suhtlemisoskust ja kiiret, paindlikku ning korrektset tegutsemist. Tüüpilisteks bürootöödeks on info edastamine, telefonisuhtlus, dokumentide koostamine, andmesisestus, ametikohtumiste teenindamine jms.
Bürootöötaja teadmised, oskused ja hoiakud mõjutavad organisatsiooni mainet, mistõttu enda pidev erialane täiendamine on väga oluline.

More
Hide
A.2 Work units
A.2.1 Bürootöö toimimise tagamine
1. Bürooruumide korrashoiu korraldamine
2. Ametikohtumiste ettevalmistamine
3. Perioodika tellimine
4. Bürootehnika haldamine

A.2.2 Sise- ja välisklientide teenindamine
1. Info vahendamine
2. Ametikohtumiste teenindamine

A.2.3 Töö dokumentidega
1. ...
Dokumentide loomine ja vormistamine
2. Dokumentide vastuvõtmine ja registreerimine
3. Dokumentide hoidmine
4. Ilukirjutamine

More
Hide
A.3 Work environment and specific nature of work
Üldjuhul on bürootöötaja tööaeg fikseeritud. Töörütm võib olla nii vahelduv kui ka rutiinne ning sisaldada mitmesuguseid tööülesandeid. Bürootöötaja töötab siseruumides. Tööga võib kaasneda psüühiline pinge ja sundasend, mis võivad põhjustada tervisekahjustusi.
A.4 Tools
Büroo-, esitlus- ja sidetehnika.
A.5 Personal qualities required for work: abilities and characteristics
Bürootöötaja töö eeldab süsteemsust ja korrektsust, kohuse- ja vastutustundlikkust ning analüütilise mõtlemisvõime olemasolu. Uued tehnoloogiad ja muutuvad tööolud eeldavad õppimis- ja kohanemisvõimet. Meeskonnatöötajana, kelle töö sisaldab palju klienditeenindusega seotud tegevusi on olulisel kohal... ka koostöövõime, tolerantsus, usaldusväärsus, tasakaalukus ja empaatiavõime.
More
Hide
A.6 Professional preparation
4. taseme bürootöötajaks saab õppida kutseõppeasutuses või läbides kutsealase täienduskoolituse.
A.7 Most common occupational titles
Büroospetsialist, bürooametnik, bürootöötaja, andmesisestaja, kontorispetsialist, tehniline sekretär, üldsekretär.
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements: Bürootöötaja, tase 4 kutse saamiseks tuleb tõendada kõik (B.2.1 – B.2.4) kompetentsid.
B.2 Competences
Mandatory competences
    Competence EstQF Level
B.2.1 Bürootöö toimimise tagamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Jälgib bürooruumide korrashoiu vastavust keskkonnasäästlikkuse, tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele. Hoolitseb bürooruumide väljanägemise eest (puhtus, dekoratiivelemendid, lilled, trükised jms), lähtudes organisatsioonis väljakujunenud tavadest. Selgitab välja ning kooskõlastab majanduskaupade, bürootarvete ja inventari vajaduse, tellib vajaliku ja peab nende üle arvestust vastavalt korraldustele.
2. Pakub välja ja lepib kokku ametikohtumiste toimumiskohad vastavalt korraldustele ning vajadusel valmistab ette ruumi, tehnilised vahendid ja muu vajaliku. Valmistab ette materjalid ja tagab nende kättesaadavuse vastavalt korraldustele.
3. Tellib perioodika ja korraldab selle kättesaadavuse (sh organisatsiooni väljaanded) ning säilitamise vastavalt organisatsioonis kehtestatud nõuetele.
4. Kasutab heaperemehelikult bürootehnikat (paljundusmasinad, skannerid, printerid, esitlustehnika, faksid jms), vajadusel abistab kaastöötajaid ja korraldab bürootehnika hooldust. Tellib ja väljastab vajalikud bürootarvikud vastavalt organisatsioonis kehtestatud korrale.

Teadmised:
1) valdkonnaga seotud õigusaktid ja juhendmaterjalid;
2) tööohutuse ja töötervishoiunõuded;
3) dokumentide vormistamise põhimõtted;
4) bürootehnika kasutuspõhimõtted.
B.2.2 Sise- ja välisklientide teenindamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Vastab telefonikõnedele korrektselt ja arusaadavalt, lahendab küsimusi oma pädevuse piires, edastab kõned või teated asjaga seotud töötajatele. Uuendab sise- ja välisveebis olevat informatsiooni, edastab teateid, uudiskirju, pressiteateid, meeldetuletusi vms vastavalt juhistele, valides sobiva edastamise viisi. Sisestab, uuendab ja vajadusel vahendab vajaliku info selleks loodud andmekogumites vastavalt organisatsioonis kehtestatud nõuetele.
2. Suhtleb korrektselt sise- ja välisklientidega ning vajadusel vahendab infot, juhindudes sekretäritöö eetikakoodeksist. Teavitab osalejaid ametikohtumistest, teeb meeldetuletusi, teenindab (võtab vastu, suunab, kostitab jms) sise- ja väliskliente vastavalt organisatsioonis kehtestatud nõuetele.

Teadmised:
1) suhtlemise alused (sh telefonitöö, info vahendamine);
2) klienditeeninduse põhimõtted;
3) kujundusprogrammid ja kirjutusvahendid.
B.2.3 Töö dokumentidega 4

Tegevusnäitajad:
1. Vormistab keeleliselt ja tehniliselt etteantud vormile ja nõuetele vastavaid dokumente, lähtudes valdkonna heast tavast. Koostab protokolle ja memosid vastavalt etteantud vormile. Teeb dokumentidest koopiaid ja väljavõtteid vastavalt organisatsioonis kehtestatud nõuetele. Loob dokumendimalle (kirjamalle jne) vastavalt nõuetele. Abistab kolleege dokumentide vormistamisel oma pädevuse piires ja vajadusel vormistab teiste koostatud dokumente.
2. Registreerib ja süstematiseerib dokumente vastavalt organisatsioonis kehtestatud korrale. Suunab dokumendid adressaadile vastavalt täitmisülesande vajadusele eri kanalite kaudu (dokumendiregister, post, e-post jne). Jälgib dokumentide täitmise tähtaegu ja teeb vajadusel meeldetuletusi vastavalt organisatsioonis kehtestatud nõuetele.
3. Hoiab dokumente vastavalt organisatsioonis kehtestatud korrale, arvestades dokumendi elukäigu etappe. Valmistab dokumente (toimikud, sarjad) ette organisatsiooni arhiivi andmiseks vastavalt õigusaktidele, juhistele ning organisatsioonis kehtestatud korrale. Kasutab dokumentide otsinguks ülevaadet arhiivi koosseisu kohta ja registreerib laenutatavad dokumendid (toimikud) vastavalt organisatsioonis kehtestatud korrale. Vastutab dokumendikogujate, -kastide ja -purustajate töökorras oleku eest vastavalt juhistele.
4. Kirjutab käsitsi ja arvuti abil erinevates ilukirjastiilides.

Teadmised:
1) valdkonnaga seotud õigusaktid ja juhendmaterjalid, sh dokumentide loomise ja vormistamise põhimõtted;
2) dokumenteerimise põhimõtted;
3) dokumendihaldussüsteemi (DHS) põhimõtted;
4) organisatsiooni arhiivi arvestusdokumendi koostamise põhimõtted;
5) dokumentide hoidmise nõuded;
6) erinevad ilukirjastiilid.
Recurring competences
    Competence EstQF Level
B.2.4 Bürootöötaja, tase 4 kutset läbiv kompetents 4

Tegevusnäitajad:
1. Kasutab tööalaselt arvutit järgmistel tasemetel: infotöötlemine vilunud kasutaja tasemel, kommunikatsioon, sisuloome, probleemilahendus ja ohutus iseseisva kasutaja tasemel. (lisa 1 – digipädevuste enesehindamise skaala).
2. Kasutab oma töös korrektselt riigikeelt tasemel B2. Kasutab tööalaselt veel vähemalt kahte võõrkeelt, neist ühte vähemalt tasemel B1. Soovitavalt üks võõrkeeltest vene keel (lisa 2 – keelte oskustasemete kirjeldused).
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register: 14-31122018-1.1/7k
Field of occupational activity: Commercial Service and Other Business Activities
Occupational Qualification Council: Commercial Service and other business activities
No. of decision of Occupational Qualification Council: 11
Date of decision of Occupational Qualification Council: 31.12.2018
EstQF level: 4
Reference to European Qualifications Framework (EQF): 4
Field: BUSINESS AND ADMINISTRATION
Subfield: Clerical work
Occupation: Secretary
International Standard Classification of Occupations: 4 Clerical Support Workers
41 General and Keyboard Clerks
412 Secretaries (general)
4120 Secretaries (general)
ISCED Fields of Education and Training (ISCED-F 2013): 04 Business, administration and law
041 Business and administration
0415 Secretarial and office work
Statistical Classification of Economic Activities in the European Community (NACE): N ADMINISTRATIVE AND SUPPORT SERVICE ACTIVITIES
82 Office administrative, office support and other business support activities
Annexes
Annex 1 Digipädevuste enesehindamise skaala
Annex 2 Keelte oskustasemete kirjeldused
Occupational qualification standard compiled by
Name Organisation
Ülle Moks Haapsalu Kutsehariduskeskus
Külli Song Pärnumaa Kutsehariduskeskus
Mirjam-Merike Sõmer Tartu Kutsehariduskeskus
Anu Moosel SA Innove
Janne Kerdo Eesti Juhi Abi Ühing
Piret Veski Tschudi Ship Management AS

PIKSEL
Home Occupational Qualifications
Occupational Qualification Standards
Certificate Supplements Competences Awarding Bodies Occupational Qualification Councils