Kutseregister Kutseregister
Occupational Qualification Standards: Hospitality service specialist, EstQF Level 5

General Data
Name in English: ET: Hotelliteeninduse spetsialist, tase 5
EN: Hospitality service specialist, EstQF Level 5
Specialisations:
Partial occupational qualifications:
Valid from: 14.10.2021
Valid to: 13.10.2026
Occupational qualification standard version no.: 7
Versions:
Awarding Body:
Curricula and Educational institutions
  Educational institution Name of curriculum Code of curriculum Level of curriculum Duration of training programm Date of registration of curriculum Status
1 Tartu Rakenduslik Kolledž Arrangement of reception and housekeeping 207099 453 Viienda taseme kutseõppe jätkuõpe (vv alates 01.09.2013) 0/6 05.11.2023 Avatud
2 Pärnumaa Kutsehariduskeskus Hospitality Management 198777 452 Viienda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013) 2/0 05.11.2023 Avatud
3 Võrumaa Haridus- ja Tehnoloogiakeskus Hospitality Management 129517 452 Viienda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013) 2/0 02.08.2022 Avatud
4 Haapsalu Kutsehariduskeskus Hospitality service specialist 249822 453 Viienda taseme kutseõppe jätkuõpe (vv alates 01.09.2013) 1/0 15.01.2024 Avatud
5 Tartu Rakenduslik Kolledž Hospitality service specialist, level 5 198497 452 Viienda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013) 2/0 14.11.2023 Avatud
6 Pärnumaa Kutsehariduskeskus Hotel management 233506 453 Viienda taseme kutseõppe jätkuõpe (vv alates 01.09.2013) 1/0 08.06.2022 Avatud
7 Pärnumaa Kutsehariduskeskus Hotel Management 210019 453 Viienda taseme kutseõppe jätkuõpe (vv alates 01.09.2013) 0/6 05.11.2023 Avatud
8 Tallinna Teeninduskool Hotel management 194777 453 Viienda taseme kutseõppe jätkuõpe (vv alates 01.09.2013) 1/0 05.11.2023 Avatud
A Description of work
A.1 Description of work
Hotelliteeninduse spetsialist töötab majutusteenust pakkuvas ettevõttes. Ta vastutab töökorralduse ja teenindusprotsesside toimimise eest, juhendab töötajaid ja juhib tööprotsesse, suhtleb teiste allüksustega ja külalistega, tutvustab ja müüb ettevõttes pakutavaid tooteid ja teenuseid, teenindab kül...alisi.
Hotelliteeninduse spetsialistil on ülevaade Eesti ja paikkondlikest huviväärsustest ning turistidele suunatud teenustest. Väga oluline on hea väljendus- ja keelteoskus.
Majutusteeninduse kutsealal on koostatud ka Turismiettevõtte teenindaja tase, 4 kutsestandard.

More
Hide
A.2 Work units
A.2.1 Külaliste teenindamine
A.2.2 Piirkonna tutvustamine
A.2.3 Arveldamine ja aruandluse koostamine
A.2.4 Sündmuste ja vabaajategevuste teenindamine
A.2.5 Toitlustusteenindus
A.2.6 Majutusruumide korrashoid
A.2.7 Üldruumide ja territooriumi korrastamine
A.2.8 Juhendamine
A.2.9 Juht...
imine
More
Hide
A.3 Professional preparation
Hotelliteeninduse spetsialist, tase 5 kutse taotlemisel on nõutav keskharidus ja eelnev erialane töökogemus. Hotelliteeninduse spetsialistiks saab õppida kutseõppeasutuses, täienduskoolitusel või töökohal.
A.4 Most common occupational titles
Hotelliteenindaja, hotelli administraator, vanemadministraator, vastuvõtu vahetusevanem, majutusjuht.
A.6 Future Skills
Kasvav tähtsus on külaliste teenindamisel digivahendite kaudu.
B Competency Requirements
B.1 Structure of occupation
Competency Requirements: Kutse taotlemisel tuleb tõendada üldoskused ja kohustuslikud kompetentsid B.3.1-B.3.9.
B.2 General skills of Hospitality service specialist, EstQF Level 5
1. Järgib teenindusjuhendit, töötervishoiu, tööohutuse ja tuleohutuse nõudeid.
2. Käitub ohuolukorras operatiivselt, vajadusel osutab esmaabi ja kutsub professionaalse abi.
3. Järgib kutsealaga seonduvaid isikliku- ja tööhügieeni ning enesekontrollisüsteemi nõudeid, kasutab isikukaitsevahendeid.
...
4. Töötab tulemuslikult iseseisvalt ja juhib väikest meeskonda.
5. Tegutseb vastutustundlikult, lähtudes heast tavast ja teeninduspõhimõtetest ning järgides kehtivaid norme.
6. Arvestab külaliste ja kaastöötajate kultuurilist tausta ja erivajadusi.
7. Järgib oma töös keskkonnasäästlikkuse põhimõtteid.
8. Valdab eesti keelt vähemalt tasemel B2, erialast inglise keelt tasemel B2; valdab teist võõrkeelt tasemel A2 (vt lisa 1).
9. Kasutab oma töös digivahendeid vastavalt digipädevuste enesehindamise skaala algtasemel kasutaja tasemele (vt lisa 2).

More
Hide
B.3 Competences
Mandatory competences
    Competence EstQF Level
B.3.1 Külaliste teenindamine 5

Tegevusnäitajad:
1. Loob kontaktselt, telefoni ja digikanalite vahendusel suheldes positiivse õhkkonna ja on teenindusvalmis; selgitab välja külalise vajadused, kasutades aktiivse kuulamise ja küsitlemise tehnikaid; nõustab külalist, lahendab iseseisvalt teenuse kasutamisega seotud probleeme oma vastutusala piires.
2. Võtab vastu erinevate kommunikatsioonikanalite vahendusel laekunud nii individuaalkliendi kui ka rühma päringud ning vastab nendele operatiivselt.
3. Võtab vastu erinevate kommunikatsioonikanalite vahendusel laekunud nii individuaalkülalise tellimused kui ka rühmatellimused; kontrollib ettevõtte võimalusi tellimuse täitmiseks; kinnitab tellimused lähtuvalt külalise soovidest.
4. Edastab külalise erisoovid vastavale üksusele või vajaduse korral täidab need ise.
5. Registreerib külalise, kasutades vastavat tarkvara ja arvestades õigusaktidest tulenevaid nõudeid; juhendab külalist automatiseeritud registreerimisel.
6. Määrab majutusruumid, arvestades külaliste soove ja ettevõtte võimalusi; lahendab ülemüügiga seotud probleeme.
7. Teenindab külalist kogu ettevõttes viibimise ajal, arvestades tema soove ja erivajadusi.
8. Tutvustab ja müüb külalisele ettevõttes pakutavaid tooteid ja teenuseid, arvestades sihtgrupi eripära; teeb lisamüüki.
9. Jälgib ettevõttes ohutus- ja turvameetmete täitmist.
10. Küsib ja võtab vastu külalise tagasiside; analüüsib tagasisidet ja edastab selle juhtkonnale; lahendab keerulistes olukordades tekkivad kaebused ja arusaamatused.
11. Registreerib külalise välja ja lõpetab positiivselt teenindussituatsiooni.
B.3.2 Piirkonna tutvustamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Annab külalisele Eestit ja ettevõtte piirkonda puudutavat informatsiooni, tutvustades külalisele piirkonnas pakutavaid turismiteenuseid ja tuues välja piirkonna eripära.
2. Abistab külalist väljaspool ettevõtet pakutavate teenuste tellimisel.
B.3.3 Arveldamine ja aruandluse koostamine 5

Tegevusnäitajad:
1. Arveldab külalisega (sh rühma- ja reisibüroode broneeringud), käsitleb erinevaid maksevahendeid ja -liike oma vastutusala piires; koostab ja vormistab etteantud blanketil nõuetekohase kviitungi.
2. Kontrollib raha turvaelemente visuaalselt, kasutades selleks spetsiaalseid tehnilisi vahendeid.
3. Dokumenteerib oma vahetuse müügitoimingud ja edastab sularaha ning dokumendid, lähtuvalt ettevõtte töökorraldusest; koostab vahetuse aruandeid.
B.3.4 Sündmuste teenindamine 5

Tegevusnäitajad:
1. Võtab vastu ja registreerib ürituse tellimused.
2. Valmistab ette ruumid ja vajalikud vahendid vastavalt tellimusele ja sündmuse eripärale; kontrollib tehnika töökorrasolekut.
3. Vastutab ruumide korrashoiu eest kogu ürituse vältel ja lahendab tekkivad probleemid, vajadusel koristab ise või organiseerib korrastamise.
4. Tutvustab teenuseid ja ruume, sündmusega seotud teenindajaid ning tehnilisi võimalusi.
B.3.5 Toitlustusteenindamine 5

Tegevusnäitajad:
1. Korraldab hommikusöögi ja kohvipausi teeninduse.
2. Korraldab laudade katmise ja koristamise ning vajadusel katab ja koristab ise; serveerib toite ja jooke vastavalt külalise soovidele, kooskõlas ettevõtte võimalustega.
3. Teenindab külalist, lähtudes ettevõtte teeninduse korraldusest ja kliendikeskse teeninduse põhimõtetest.
B.3.6 Majutusruumine korrashoidmine 4

Tegevusnäitajad:
1. Koristab ja valmistab ette numbritoad vastavalt majutusettevõtte standardile ja külalise erisoovidele, kasutades puhastusaineid ja vahendeid ning järgides kasutusjuhendeid.
2. Vahetab voodipesu ja rätikuid; peab arvestust majutusettevõtte pesu kohta, käitleb neid vastavalt juhendile.
3. Komplekteerib ja paigutab hotellituppa hügieeni- ja reklaamtarvikud, infomaterjali ja kirjatarbed; kontrollib minibaari seisu ja asendab puuduolevad tooted.
B.3.7 Üldruumide ja territooriumi korrastamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Korrastab üldruumid ja territooriumi vastavalt ettevõtte standardile.
2. Jälgib ettevõtte territooriumil oleva inventari seisukorda, teavitades probleemide ilmnemisel vastutavat töötajat.
B.3.8 Juhendamine 5

Tegevusnäitajad:
1. Korraldab juhendamise, sh koostab tegevuskava, lähtudes töö eesmärgist, juhendatava võimetest ja olemasolevatest oskustest.
2. Juhendab ja nõustab kolleege, pakub tuge tekkinud probleemide ja küsimuste lahendamisel; aitab tõsta juhendatava töö kvaliteeti, õpetades vajalikke ja kasulikke töövõtteid, andes soovitusi tööga paremaks toimetulekuks.
3. Jälgib juhendatava töö kvaliteeti ja kehtestatud nõuetest kinnipidamist, analüüsib ja hindab koos juhendatavaga tema toimetulekut tööülesannetega ja suhtumist töösse.
4. Annab juhendatavale selgesõnaliselt ja õigeaegselt tagasisidet tema tegevuse kohta.
B.3.9 Juhtimine 5

Tegevusnäitajad:
1. Moodustab meeskonna, valides ja värvates töötajad lähtuvalt organisatsiooni vajadustest ja eesmärkidest.
2. Seab koos meeskonnaga eesmärgid, lähtudes organisatsiooni eesmärkidest.
3. Korraldab meeskonna tööd, andes töötajatele asjakohaseid ülesandeid vastavalt nende oskustele, võimetele ja isikuomadustele.
4. Motiveerib, tunnustab ja toetab töötajaid.
5. Hindab töötajate tööalast kompetentsust ning vajadusel suunab täienduskoolitusele.
6. Tagab töötajate informeerituse töötervishoiu- ja tööohutusnõuetest, jälgib nende täitmist.
7. Kogub, analüüsib, täpsustab ja edastab tööülesannete kvaliteetseks ja õigeaegseks täitmiseks vajalikku informatsiooni.
8. Planeerib ja tellib sisseostetavad teenused ja kaubad vastavalt vajadusele.
9. Koostab tööülesannete täitmiseks vajalikke standardeid ja protseduurireegleid, töögraafikuid ja muid vajalikke dokumente, arvestades kehtivaid õigusakte.
C General information and Annexes
Designation of occupational qualification standard in register: 04-14102021-02/7k
Field of occupational activity: Service
Occupational Qualification Council: Service
No. of decision of Occupational Qualification Council: 30
Date of decision of Occupational Qualification Council: 14.10.2021
EstQF level: 5
Reference to European Qualifications Framework (EQF): 5
Field: SERVICES
Subfield: Catering and accommodation
Occupation: Hospitality service person
International Standard Classification of Occupations: 4 Clerical Support Workers
42 Customer Services Clerks
422 Client Information Workers
4224 Hotel Receptionists
ISCED Fields of Education and Training (ISCED-F 2013): 10 Services
101 Personal services
1015 Reisimine, turism ja vabaajaveetmine
Statistical Classification of Economic Activities in the European Community (NACE): I ACCOMMODATION AND FOOD SERVICE ACTIVITIES
55 Accommodation
Annexes
Annex 1 Language skills level descriptions
Annex 2 Digital Skills
Occupational qualification standard compiled by
Name Organisation
Tiina Ardel Olustvere Teenindus- ja Maamajanduskool
Kairi Jürisson Lydia Hotel
Teele Lepp Citybox Tallinn
Raili Mengel MTÜ Eesti Maaturism
Kaimar Palm Tallinna Teeninduskool
Andra Piirsalu Hotell Palace
Kristi Tarik Eesti Peakokkade Ühendus
Tiina Viin TÜ Pärnu Kolledž

PIKSEL
Home Occupational Qualifications
Occupational Qualification Standards
Certificate Supplements Competences Awarding Bodies Occupational Qualification Councils