|
EKR tase: |
7 |
Tegevusnäitajad: |
Tegevusnäitajad:
1) Näeb õppijat kui subjekti ja toetab teda individuaalsete õpieesmärkide määratlemisel, tuginedes valdkonnapõhistele teadmistele ja õppijalt saadud infole, seades esiplaanile õppijate põhjendatud huvid.
2) Kujundab motiveeriva õpikeskkonna, juhindudes õpimotivatsiooni kujunemise seaduspärasustest ja tehes õppijatega koostööd, arvestades nende individuaalseid vajadusi. Kujundab õppimist soodustava vaimse ja sotsiaalse keskkonna ka siis, kui füüsiline keskkond seda ei soodusta, rakendades oma loovust ja pikaajalist kogemust.
3) Juhib õppeprotsessi, pidades silmas õppekavast tulenevaid ja õppijate individuaalseid õpieesmärke. Viib põhjendatud vajaduse korral sisse muudatusi õppe etappide järjestuses ja töövormides, kaasates õpperühma ja arvestades iga üksiku õppija vajadusi.
4) Suunab grupiprotsesse, käsitledes õpperühma (min 4 inimest) kui subjekti; kasutab õpieesmärkide saavutamiseks ka iseregulatsiooni grupis, andes grupile õigusi ja volitusi oma vajaduste ja soovide teostamiseks. Algatab ja juhib tegevusi vastupanu ületamiseks õppegrupis, kui see peaks tekkima, kasutades konfliktolukordi õppimise allikana.
5) Toetab õppijate isiksuslikku arengut, respekteerides individuaalseid vajadusi ja andes toetavat tagasisidet. Suunab positiivsete hoiakute kujunemist enesearengule, julgustades katsetama ja käsitlema ebaõnnestumisi õppimise väärtuslike allikatena. |
Teadmised: |
Teadmised:
1) õpieesmärgid,
2) õpimotivatsioon ja motiveeriv õpikeskkond,
3) füüsiline, sotsiaalne ja vaimne keskkond,
4) õppetegevuse vormid ja õppemeetodid,
5) grupiprotsessid ja nende juhtimine,
6) iseregulatsioon,
7) õppeprotsessi kulgemine, sh vastupanuga toimetulek,
8) isiksus ja isiksuslik areng,
9) tagasisidestamine,
10) hoiakute kujunemine. |
Hindamisviis: |
Hindamismeetod(id):
Vestlus, eneseanalüüs ja portfoolio või supervisioon sellele järgneva analüüsiga. |
|
|
|