|
EKR tase: |
7
|
Tegevusnäitajad: |
Tegevusnäitajad: 1) korraldab ning määratleb andmeanalüüsi tulemusena koolitusvajaduse allika(d), kasutades selleks mitmesuguseid, organisatsiooni eripärast tulenevaid hindamis- ja mõõtmistulemusi (nt. mittevastavus, produktiivsuse langus, ülemäärane praak, tööjõuvoolavus, klientide kaebused, õnnetusjuhtumid, uute toodete kasutuselevõtt, struktuurimuudatused, uued töömeetodid jms); 2) koostöös allüksuste juhtidega selgitab välja koolitusvajadusega sihtrühma (uus töötaja, olemasolevad töötajad, juhtkond, struktuuriüksuste juhid, välispartnerid jne) ja sõnastab õpiväljundi(d), lähtudes hindamistulemustest, strateegilistest eesmärkidest ja muudest arenguvajadustest; 3) valib ja kinnitab sobiva koolitusmeetodi, koolitaja ja teema(d), mis tagaks tulemustes positiivse muutuse, lähtudes sihtrühmast, koolitusvajaduse allikast, seatud eesmärkidest ja vastutusala(de)st organisatsioonis; 4) selgitab (välis)koolitajale koolituse eesmärke ning sihtgrupi ootusi koolitusele; 5) korraldab koolituse (esmakoolitus, täiendkoolitus, järelkoolitus, ümberõpe), lähtudes kokkulepetest, vajadusest ja püstitatud eesmärkidest; 6) määratleb koolitustulemuse hindamistasandi (4 mõõdet: reaktsioon, õppimine, käitumine, tulemused), lähtudes koolituse eesmärgist; 7) sõltuvalt mõõtmistulemuse muutusest määratleb koostöös allüksuste juhtidega uue koolitusvajaduse, mis on süsteemse koolitusprotsessi sisend. 8) koostöös allüksuste juhtidega analüüsib ja teeb argumenteeritud ettepanekud seoses koolituse aja- ja asjakohastamisega (sh metoodika, teemad, koolitusmaterjalid jms).
|
Teadmised: |
Teadmised: 1) organisatsiooni kvaliteedi arendamine; 2) organisatsiooni eripärast tulenevate mõõtmistulemuste andmeanalüüs; 3) koolitusstrateegia; 4) koolitusvajaduse olemus ning tekkepõhjused; 5) koolitusvajadusega sihtrühma olemus ning määratlemine; 6) koolituse olemus ning mõju organisatsiooni põhiprotsessile; 7) koolitusmeetodite valiku põhimõtted ning nende mõju koolituse eesmärgile; 8) õpiväljundite sidusus koolituse eesmärgiga; 9) koolituse hindamise meetodid; 10) rakendamine ning analüüsitulemuste interpreteerimine; 11) süsteemne koolitusprotsess.
|
Hindamisviis: |
Hindamismeetod(id): struktureeritud kirjalik töö ja/või töömapp ja/või vestlus.
|
|
|
|