Kompetentsid: Karjääriinfo vahendamine
|
EKR tase: |
6 |
Tegevusnäitajad: |
Tegevusnäitajad:
1. loob kliendiga kontakti, kasutades sobivaid suhtlemisvõtteid ja -kanaleid; tutvub kliendi olukorraga ja selgitab välja kliendi (info)vajadused; lepib kliendiga kokku ajaliselt määratletud, mõõdetava ja saavutatava nõustamise/juhendamise eesmärgi; määratleb kliendi infootsingu oskuse ja valmisoleku iseseisvaks infootsinguks; määratleb sobivad infoallikad, kasutab infootsingu strateegiaid; hindab infoallikate asjakohasust, süstematiseerib infoallikad;
2. teavitab klienti tööturu- ja haridusinfo ressurssidest, lähtudes kliendi vajadustest; juhendab klienti karjääriinfo otsingul ja kandideerimisdokumentide loomisel/kandideerimisprotsessis osalemiseks; juhendab klienti infot ja infoallikaid kasutama ning iseseisvaks info otsimiseks vajalikke infootsimise oskusi arendama;
3. selgitab välja sihtrühma/grupi infovajadused, sh analüüsides võimalusel rühma liikmete karjääri kujundamise oskusi; sõltuvalt grupitegevuse eesmärgist ja grupi vajadustest määratleb käsitletavad teemad, kavandab vajalikud tegevused, valib sobiva vormi ja meetodid ning valmistab ette materjalid;
4. täpsustab grupiga kohtumisel eesmärgi; kujundab tööotsimis- ja haridusvalikute tegemise oskuste ning infopädevuse arenemist toetava keskkonna; juhib grupi tööd, vajadusel kohandades grupitegevusi/meetodeid; arvestab grupitöö põhimõtteid ja grupiliikmete individuaalseid vajadusi;
5. kogub ja süstematiseerib kutsete, hariduse ja töövaldkondadega seotud infot, tagades selle kättesaadavuse sihtrühmale; jagab karjääriteenuste osutamiseks ja karjääri planeerimiseks vajalikku infot huvipooltele nii oma organisatsioonis kui ka väljaspool seda. |
|
|
|
|