5. taseme reisikonsultant on klienditeenindaja, kes käitub vastavalt eetilistele, esteetilistele ja muudele sotsiaalselt heakskiidetud normidele. Ta täidab mitmekesiseid tööülesandeid, kavandab asjakohaseid muudatusi ja korraldab nende rakendamist. Tööülesannete hulka kuulub klientidele reisiteenust...e müümine, nende reisivajaduste väljaselgitamine, informatsiooni andmine ning nõustamine toodete ja teenuste, sihtkohamaa eritingimuste ning kliendi õiguste ja kohustuste kohta; kliendile müügi vormistamine ja reisidokumentide ettevalmistamine. Oluline on hea suuline ja kirjalik väljendusoskus. Tal on vajalikud kompetentsid iseseisvaks tööks ja kolleegide juhendamiseks oma vastutusala piires. Loe edasiPeida
A.2 Tööosad
A.2.1 Turismiinfo haldamine:
1) turismialase info haldamine;
2) turismitooted/teenused.
A.2.2 Klienditeenindus:
1) kliendi reisivajaduse väljaselgitamine;
2) kliendi nõustamine;
3) tagasiside kogumine ja analüüsimine;
4) kaebuste lahendamine.
A.2.3 Reisiteenuste paketi koostamine:
1) tootei...nfo kogumine;
2) hinnapakkumiste võtmine;
3) pakkumiste koostamine.
A.2.4 Müügi korraldamine:
1) erinevate toodete/teenuste broneerimine ja müümine;
2) reisiteenusega kaasneva olulise info edastamine kliendile;
3) müügipakkumiste vormistamine;
4) müügiarvestuse pidamine;
5) reisiinfo koondamine, edastamine ja uuendamine.
A.2.5 Bürootöö korraldamine:
1) oma töökoha organiseerimine ja korrashoid;
2) reisiteenuste dokumentide vormistamine;
3) arveldamine;
4) kliendibaasi haldamine;
5) müügiprotsessi arendamine.
A.2.6 Juhendamine:
1) kolleegide nõustamine ja juhendamine. Loe edasiPeida
A.3 Töö keskkond ja eripära
Reisikonsultant töötab reisibüroos või reisikorraldusettevõttes. Töö eeldab töötamist ka puhkepäeviti ja riiklikel pühadel.
A.4 Töövahendid
Erialane ja bürootarkvara, tavapärased bürootöövahendid. Arvuti, arvutiprogrammid ja andmebaasid, professionaalne tarkvara, sh broneerimissüsteemid.
A.5 Tööks vajalikud isikuomadused
Reisikonsultandi töö on seotud klientide teenindamisega ning eeldab suhtlemisvalmidust,
sõbralikkust, võimet tulla toime erinevate klientidega, kiiret taipu ja head mälu. Töös
sisalduvad mitmesugused tegevused nõuavad kiiret ja paindlikku tegutsemist, korrektsust, täpsust, stressitaluvust ja pide...vat enesetäiendamist. Tööga kaasnev materiaalne vastutus eeldab ausust. Loe edasiPeida
A.6 Kutsealane ettevalmistus
Reisikonsultandiks saab õppida kutseõppeasutuses või kõrgkoolis, kursustel ja töökohal. Reisikonsultandilt eeldatakse vähemalt keskharidust.
Selle kutse taotlemisel on nõutav kõikide kompetentside B.2.1-B.2.11 tõendamine.
B.2 Kompetentsid
Kohustuslikud kompetentsid
Nimetus
EKR tase
B.2.1
Turismiinfo haldamine
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1) kogub, süstematiseerib ja analüüsib turismialast infot ning mõistab selle mõju;
2) aktualiseerib turismiinfot ja arvestab sellega oma müügitöös, edastades info kliendile;
3) valdab infot reisiettevõttes pakutavate mitmesuguste toodete ja teenuste, nende müügitingimuste ja komponentide kohta.
Teadmised:
1) turismigeograafia;
2) turismitrendid, sh uued, huvipakkuvad sihtkohad;
3) mõistab turismimajanduse tähtsust, rolli ja arengusuundi;
4) erialane terminoloogia;
5) turismimajanduse erinevad sektorid ja nende poolt pakutavad tooted/teenused;
6) turunduse põhialused.
Hindamismeetod(id):
Kirjalik test ja/või intervjuu või kombineeritud ülesanne.
B.2.2
Klienditeenindus
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1) teadvustab kliendi soove ja ootusi teenuse suhtes, vastab küsimustele arusaadavalt;
2) selgitab välja kliendi reisivajaduse, olles kliendiga suheldes sõbralik ja abivalmis;
3) kasutab klienditeeninduses professionaalseid klienditeenindusvõtteid;
4) vastab kliendi päringutele;
5) tutvustab kliendile ettevõtte pakutavaid tooteid ja teenuseid;
6) nõustab kliente transpordi ja majutusega seotud küsimustes, pakkudes klienti teenindades iseseisvalt ettevõtte tooteid ja teenuseid, mis aitavad kaasa kliendi reisivajadust rahuldava tulemuse saavutamisele, jättes ostuotsuse kliendi teha;
7) teavitab klienti muutustest pakutavate reisiteenuste osas (lennu hilinemine jms);
8) nõustab kliente ja annab adekvaatset informatsiooni sihtkoha erisuste kohta;
9) kogub, edastab ja analüüsib tagasisidet ja vajaduse korral lahendab probleemi oma vastutusala piires või suunab edasi;
10) kliendi kaebuse korral koostab ülevaate olukorrast ja teavitab sellest vastutavat kolleegi;
11) lahendab kliendi esitatud kaebused, lähtudes kliendi huvist, siseeeskirjadest ja hankijate kehtestatud reeglitest;
12) hoiab klienti kursis kaebuse lahendamise protsessiga.
Tegevusnäitajad:
1) kasutab iseseisvalt tooteid ja teenuseid, kasutades vastavaid broneerimissüsteeme ja arvutit;
2) müüb aktiivselt majutus-, transpordi-ja kompleksseid teenuseid, kasutades erinevaid müügitehnikaid;
3) vajadusel muudab ja tühistab tehtud broneeringuid ja teavitab klienti kaasnevatest muutustest;
4) annab kliendile adekvaatset infot viisatingimuste kohta ja vahendab viisateenuseid;
5) edastab reisijale tervise- ja turvalisusnõuded ja/või soovitused reisi sihtriigis (vaktsineerimise vajalikkus, registreerimine välisministeeriumi kodulehel, kindlustused);
6) juhib tähelepanu vajalikele reisidokumentidele ja nende nõuetekohasele kehtivusele (pass, ID- kaart);
7) vormistab kliendile müügipakkumise töös aktsepteeritavaid hinnakujunduse põhimõtteid järgides;
8) arhiveerib müügiga seotud dokumentatsiooni;
9) koondab reisiinfo vastavalt kliendi tellimusele;
10) edastab infopaketi kliendile;
11) jälgib reisiinfot ja teavitab muudatustest klienti;
12) teavitab reisijainfo muudatustest teenusepakkujat.
Hindamismeetod(id):
Kirjalik test ja/või intervjuu, teenindussituatsiooni lahendamine või kombineeritud ülesanne.
B.2.5
Bürootöö korraldamine
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1) jälgib, et tööks vajaminevad vajalikud materjalid ja töövahendid on olemas ja töökorras (brožüürid, tšekid, vajalikud kontoritarbed vms);
2) probleemide korral teavitab vastutavaid isikuid;
3) hoiab oma töökoha korras ja puhtana;
4) vormistab pakutavate toodete ja teenustega seotud müügi- ja arveldusdokumendid;
5) vajaduse korral muudab ja annulleerib reisiteenuste dokumente, kooskõlastades kliendiga;
6) jälgib müügitööks vajaminevate reisiteenuse dokumentide olemasolu büroos ja vajadusel tellib neid juurde või edastab info vastuavale töötajale;
7) koostab iseseisvalt müügiarveid ja arveldab nõuetekohaselt kliendiga kasutades erinevaid maksevahendeid ja -liike;
8) vastutab sularaha ja maksekaartidega tehtavate tehingute õigsuse eest;
9) hoiab kliendibaasi korras ja vormistab süstematiseeritult kliendi profiile;
10) kogub toodete ja teenuste kohta tagasisidet;
11) kogub ja süstematiseerib mitmesugust tooteinfot;
12) osaleb tootekoolitustel, täienduskoolitustel;
13) teeb ettepanekuid müügi edendamiseks ja tootearenguks, müügibüroo asjaajamise paremaks korraldamiseks ja juhtimiseks;
14) suunab ja kontrollib oma tööprotsesse ning analüüsib tulemusi;
15) kasutab oma töös eneseanalüüsi müügiprotsessi ja töötulemuste parendamiseks.
Teadmised:
1) bürootöö põhimõtted;
2) asjaajamise põhialused;
3) kassatöö põhimõtted;
4) reisibüroo töös vajalikud matemaatilised tehted ja kalkuleerimise alused.
Hindamismeetod(id):
Kirjalik test ja/või intervjuu, teenindussituatsiooni lahendamine või kombineeritud ülesanne.
B.2.6
Juhendamine
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1) nõustab ja juhendab kolleege oma vastutusala piires;
2) analüüsib probleemsituatsioone ja aitab leida parimad lahendused, järgides etteantud kvaliteedinõudeid;
3) kogub infot valdkonnas toimuvate uuenduste ja uute toodete kohta ning edastab info
meeskonnale;
4) pakub ja koostab reisipakette/uusi tooteid, lähtudes ettevõtte spetsiifikast ja klientide vajadustest ning soovidest.
Hindamismeetod(id):
Intervjuu ja/või kombineeritud meetod.
Kutset läbivad kompetentsid
Nimetus
EKR tase
B.2.7
Reisikonsultant, tase 5 kutset läbiv kompetents
5
Vaata kompetentsi
1) järgib ettevõttes kehtivaid standardeid ja protseduurireegleid;
2) järgib töötervishoiu ja tööohutuse nõudeid;
3) järgib kutseeetikat;
4) järgib teenindusstandardit ja on korrektse välimusega;
5) kriitikasse suhtub mõistvalt, võtab õppust nii õnnestumistest kui ka ebaõnnestumistest.
B.2.8
Suhtlemisoskus
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1) suhtleb nii sise- kui välisklientidega sõbralikult ja heast tavast lähtudes;
2) suhtlemisel kolmandate osapooltega lähtub konfidentsiaalsuse põhimõtetest;
3) mõistab kultuuride mitmekesisust ja on salliv.
B.2.9
Arvutikasutamise oskus
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1) kasutab tööks arvutipõhiseid tehnoloogiaid informatsiooni otsimiseks, analüüsimiseks, salvestamiseks ja edastamiseks ning teistega suhtlemiseks;
2) valib töö tegemiseks sobivaima rakenduse (tekstitöötlus/ andmetöötlus/ andmete esitlemine);
3) kasutab tekstitöötluse põhifunktsioone (nt teksti kujundamine, teksti joondamine, tabelite ja fotode lisamine);
4) kasutab andmetöötluse põhifunktsioone (andmete sisestamine, sorteerimine ja väljade kujundamine).
B.2.10
Keeleoskus
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1) valdab korrektselt eesti keelt tasemel B2;
2) valdab erialast inglise keelt tasemel B1;
3) valdab lisaks veel ühte võõrkeelt tasemel B1.
B.2.11
Meeskonnatöö
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1) osaleb meeskonnatöös, näidates oma kolleegide suhtes üles huvi ja toetust , nendest arusaamist ja hoolivust;
2) vajadusel juhendab meeskonnatööd.
Teadmised:
1) teab turismi valdkonda puudutavat seadusandlust (turismiseadus, võlaõigusseadus, tarbijakaitseseadus, andmekaitseseadus ning reisijate õigusi ja kohustusi jms);
2) teab peamisi äri- ja töösuhteid reguleerivaid õigusakte;
3) teab meeskonnatöö põhimõtteid;
4) teab suhtlemispsühholoogia ja klienditeeninduse põhialuseid.
Hindamismeetod(id):
Läbivaid kompetentse hinnatakse integreeritult kõigi teiste kutsestandardis toodud kompetentside hindamisega.