Kutsestandard on dokument, milles kirjeldatakse tööd ning töö edukaks tegemiseks vajalike oskuste, teadmiste ja hoiakute kogumit ehk kompetentsusnõudeid
Interpreet, tase 4 kutsestandard on õppekavade aluseks.
Interpreedi töö on loominguline, eeldades muusikalist ettevalmistust. Interpreet esitab võimalikult kõrgel professionaalsel ja kunstilisel tasemel Eesti heliloojate loomingut, maailma muusikaklassikat ja uudisteoseid, tutvustab Eestis ja välismaal Eesti heliloojate loomingut.
A.2.1 Repertuaari ettevalmistamine:
1.1 repertuaari valimine ja esinemiskava koostamine;
1.2 muusikalise materjali ettevalmistamine tööks.
A.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine:
2.1. repertuaari harjutamine;
2.2. repertuaari esitamine.
Spetsialiseerumisega seotud tööosad
A.2.3 Vokaalmuusika esitamine:
3.1 Kõne- ja vokaaltehnika kasutamine
3.2 teksti korrektne hääldamine ja artikuleerimine ema- ja võõrkeeltes
3.3 erinevate keha valdamise ja lavalise liikumise tehnikate kasutamine.
A.3 Töö keskkond ja eripära
Interpreedi tööaeg on paindlik ja sõltumatu puhkepäevadest ning riiklikest pühadest.
Traditsiooniline töökeskkond on kontserdisaal, teater või muu muusika esituseks kohandatud ruum või esinemispaik.
A.4 Töövahendid
Muusikainstrumendid/hääl ja pillide ja esituse eripärast lähtuvad muud tarvikud.
Tavaliselt on 4. taseme interpreet erialase kutsekeskharidusega.
A.7 Enamlevinud ametinimetused
Instrumentalist, orkestrant, ansamblist, koori- ja/või soololaulja.
B Kompetentsusnõuded
B.1 Kutse struktuur
Kutse taotlemisel nõutavad kompetentsid:
4. taseme interpreedi kutse taotlemisel on nõutav kompetentside B.2.1, B.2.2 ja B.2.4 tõendamine.
Klassikalise laulu erialale spetsialiseerunud interpreedid peavad lisaks ülaltoodule tõendama ka kompetentsi B.2.3 Esituskunstide kasutamine vokaalinterpretatsioonis.
B.2 Kompetentsid
Kohustuslikud kompetentsid
Nimetus
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Spetsialiseerumistega seotud kompetentsid
Klassikalise laulu erialale spetsialiseerunud interpreedid peavad lisaks ülaltoodule tõendama ka kompetentsi B.2.3 Esituskunstide kasutamine vokaalinterpretatsioonis.
akordion
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
kannel
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
viiul
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
vioola
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
tšello
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
kontrabass
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
harf
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
klassikaline kitarr
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
klaver
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
orel
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
klavessiin
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
löökpillid
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
trompet
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
tromboon
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
klarnet
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
flööt
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
saksofon
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
oboe
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
fagott
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
tuuba
Kompetents
EKR tase
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Vokalist, tase 4
Kompetents
EKR tase
B.2.3
Vokaalmuusika esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Kasutab oma töös õiget kõne- ja vokaaltehnikat, tagamaks hääle korrashoiu.
2. Mõistab esitatava teose sisu, hääldab ja artikuleerib korrektselt nii võõrkeelset kui ka emakeelset teksti.
3. Kasutab oma lavalises tegevuses erinevaid keha valdamise ja lavalise liikumise tehnikaid.
Teadmised:
1) solfedžeerimine
2) muusikalugu
3) vormi ja stiilide tundmine
4) võõrkeelte foneetilised baasteadmised
5) hääle tervishoid
B.2.1
Repertuaari ettevalmistamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.
Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2
Repertuaari harjutamine ja esitamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.
Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Kutset läbivad kompetentsid
Nimetus
EKR tase
B.2.4
Interpreet, tase 4 kutse-eetiline käitumine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1) Järgib esinemiskultuuri häid tavasid ja esinemistraditsioone.
2) On avatud ja koostöövalmis, järgib eetikanorme.
3) Suhtleb viisakalt ja sõbralikult publiku, kolleegide ja koostööpartneritega, arvestades inimeste erinevat kultuuritausta ja maailmavaadet.
4) Tuleb paindlikult toime ootamatute olukordadega.
5) On kursis oma erialal toimuvaga, analüüsib oma tegevust interpreedina ning arendamist vajavaid aspekte.
6) Täidab võetud kohustusi, saavutab töö eesmärgid kokkulepitud ajaks.
7) On avatud koostööle, osaledes meeskonnatöös tegutseb parima ühise tulemuse nimel.
8) Vastutab tööprotsessis ergonoomika ja ohutusnõuete täitmise eest.
9) Järgib oma töös kutsealaga seonduvaid õigusakte.