Kutseregister Kutseregister
Teksti suurus
Reavahe suurus
Kontrastsus
Tühista
Taasta vaikimisi seaded
Kutsestandardid: Interpreet, tase 4
Tagasi: Kutsestandardid |

Üldandmed
Kasutusala: Kutsestandard on dokument, milles kirjeldatakse tööd ning töö edukaks tegemiseks vajalike oskuste, teadmiste ja hoiakute kogumit ehk kompetentsusnõudeid

Interpreet, tase 4 kutsestandard on õppekavade aluseks.
Nimetus: ET: Interpreet, tase 4
EN: Instrumentalist, level 4
Spetsialiseerumised:
  • akordioni eriala
  • fagoti eriala
  • flöödi eriala
  • harfi eriala
  • kandle eriala
  • klarneti eriala
  • klassikalise kitarri eriala
  • klassikalise laulu eriala
  • klaveri eriala
  • klavessiini eriala
  • kontrabassi eriala
  • löökpillide eriala
  • metsasarve eriala
  • oboe eriala
  • oreli eriala
  • saksofoni eriala
  • trombooni eriala
  • trompeti eriala
  • tšello eriala
  • tuuba eriala
  • viiuli eriala
  • vioola eriala
Vaata veelPeida
Osakutsed:
Kehtib alates: 10.04.2019
Kehtib kuni: 31.12.2020
Kutsestandardi versiooni number: 7
Muudatused:
Muudatusteta pikendamine kuni 31.12.2020
Kutsestandardi versioonid:
Kutse andjad:
Õppekavad ja õppeasutused
  Õppeasutus Õppekava nimetus Õppekava kood Õppekava tase ja liik Õppimise kestus aastat/kuud Õppekava registreerimise kuupäev Vastuvõtt
1 G. Otsa nim Tallinna Muusikakool Interpreet 170041 442 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013) 3/0 10.04.2019 Avatud
2 G. Otsa nim Tallinna Muusikakool Interpreet 181558 441 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (kutsekeskharidusõpe) (vv alates 01.09.2013) 4/0 10.04.2019 Avatud
3 Heino Elleri Muusikakool Interpreet 170017 442 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013) 3/0 10.04.2019 Avatud
4 Heino Elleri Muusikakool Interpreet 181577 441 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (kutsekeskharidusõpe) (vv alates 01.09.2013) 4/0 10.04.2019 Avatud
A Kutsekirjeldus
A.1 Töö kirjeldus
Interpreedi töö on loominguline, eeldades muusikalist ettevalmistust. Interpreet esitab võimalikult kõrgel professionaalsel ja kunstilisel tasemel Eesti heliloojate loomingut, maailma muusikaklassikat ja uudisteoseid, tutvustab Eestis ja välismaal Eesti heliloojate loomingut.

Interpreet spetsi...
aliseerub järgmiselt:
1. Instrumentalist
Akordion, kannel, keelpillid (viiul, vioola, tšello, kontrabass, harf), klassikaline kitarr, klaver, orel, klavessiin, löökpillid, puhkpillid (trompet, tromboon, klarnet, metsasarv, flööt, saksofon, oboe, fagott, tuuba)
2. Vokalist
klassikalise laulu eriala

Loe edasi
Peida
A.2 Tööosad
A.2.1 Repertuaari ettevalmistamine:
1.1 repertuaari valimine ja esinemiskava koostamine;
1.2 muusikalise materjali ettevalmistamine tööks.

A.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine:
2.1. repertuaari harjutamine;
2.2. repertuaari esitamine.
Spetsialiseerumisega seotud tööosad
A.2.3 Vokaalmuusika esitamine:
3.1 Kõne- ja vokaaltehnika kasutamine
3.2 teksti korrektne hääldamine ja artikuleerimine ema- ja võõrkeeltes
3.3 erinevate keha valdamise ja lavalise liikumise tehnikate kasutamine.
A.3 Töö keskkond ja eripära
Interpreedi tööaeg on paindlik ja sõltumatu puhkepäevadest ning riiklikest pühadest.
Traditsiooniline töökeskkond on kontserdisaal, teater või muu muusika esituseks kohandatud ruum või esinemispaik.
A.4 Töövahendid
Muusikainstrumendid/hääl ja pillide ja esituse eripärast lähtuvad muud tarvikud.
A.5 Tööks vajalikud isikuomadused
Muusikalised võimed, loovus, loomingulisus, empaatiavõime, valmisolek meeskonnatööks, pingetaluvus, järjekindlus, enesedistsipliin, täpsus, vastutustunne, paindlikkus, saavutusvajadus.
A.6 Kutsealane ettevalmistus
Tavaliselt on 4. taseme interpreet erialase kutsekeskharidusega.
A.7 Enamlevinud ametinimetused
Instrumentalist, orkestrant, ansamblist, koori- ja/või soololaulja.
B Kompetentsusnõuded
B.1 Kutse struktuur
Kutse taotlemisel nõutavad kompetentsid: 4. taseme interpreedi kutse taotlemisel on nõutav kompetentside B.2.1, B.2.2 ja B.2.4 tõendamine.
Klassikalise laulu erialale spetsialiseerunud interpreedid peavad lisaks ülaltoodule tõendama ka kompetentsi B.2.3 Vokaalmuusika esitamine.
B.2 Kompetentsid
Kohustuslikud kompetentsid
    Nimetus EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
Spetsialiseerumistega seotud kompetentsid
Klassikalise laulu erialale spetsialiseerunud interpreedid peavad lisaks ülaltoodule tõendama ka kompetentsi B.2.3 Vokaalmuusika esitamine.
akordioni eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
kandle eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
viiuli eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
vioola eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
tšello eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
kontrabassi eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
harfi eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
klassikalise kitarri eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
klaveri eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
oreli eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
klavessiini eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
löökpillide eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
metsasarve eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
trompeti eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
trombooni eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
klarneti eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
flöödi eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
saksofoni eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
oboe eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
fagoti eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
tuuba eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.
 
klassikalise laulu eriala
    Kompetents EKR tase
B.2.3 Vokaalmuusika esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Kasutab oma töös õiget kõne- ja vokaaltehnikat, tagamaks hääle korrashoiu.
2. Mõistab esitatava teose sisu, hääldab ja artikuleerib korrektselt nii võõrkeelset kui ka emakeelset teksti.
3. Kasutab oma lavalises tegevuses erinevaid keha valdamise ja lavalise liikumise tehnikaid.

Teadmised:
1) solfedžeerimine
2) muusikalugu
3) vormi ja stiilide tundmine
4) võõrkeelte foneetilised baasteadmised
5) hääle tervishoid
B.2.1 Repertuaari ettevalmistamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Valib repertuaari ja koostab esinemiskava lähtudes eesmärgi sisust ning individuaalsest võimekusest.
2. Analüüsib muusikalise materjali sisu ning valmistab ette noodimaterjali lähtuvalt vajadusest.
3. Vajadusel kasutab juhendaja abi.

Teadmised:
1) Erialane muusikalugu
2) Eriala metoodika
3) Muusikaline kirjaoskus
4) muusikateose vorm ja stiilid
B.2.2 Repertuaari harjutamine ja esitamine 4

Tegevusnäitajad:
1. Analüüsib muusikalist materjali ja erinevaid interpretatsioone ning eelnenule toetudes kujundab oma muusikalise tõlgenduse.
2. Planeerib harjutamisprotsessi ja harjutab eesmärgipäraselt, lähtudes stiiliteadlikkusest, ajaressursist, seatud muusikalise eesmärgi tehnilistest ja sisulistest vajadustest ning ergonoomikast. Hoolitseb oma instrumendi korrashoiu eest.
3. Tutvub lavaga ja esinemisruumi akustikaga. Esitab põhjalikult ettevalmistatud kava lähtudes heast esinemiskultuurist. Tuleb toime esinemisega kaasneva psühholoogilise pingega.

Teadmised:
1) muusikaline kirjaoskus (solfedžo);
2) eriala metoodika;
3) muusikalugu;
4) enesejuhtimine;
5) pilli korrashoid.

Kutset läbivad kompetentsid
    Nimetus EKR tase
B.2.4 Interpreet, tase 4 kutse-eetiline käitumine 4

Tegevusnäitajad:
1) Järgib esinemiskultuuri häid tavasid ja esinemistraditsioone.
2) On avatud ja koostöövalmis, järgib eetikanorme.
3) Suhtleb viisakalt ja sõbralikult publiku, kolleegide ja koostööpartneritega, arvestades inimeste erinevat kultuuritausta ja maailmavaadet.
4) Tuleb paindlikult toime ootamatute olukordadega.
5) On kursis oma erialal toimuvaga, analüüsib oma tegevust interpreedina ning arendamist vajavaid aspekte.
6) Täidab võetud kohustusi, saavutab töö eesmärgid kokkulepitud ajaks.
7) On avatud koostööle, osaledes meeskonnatöös tegutseb parima ühise tulemuse nimel.
8) Vastutab tööprotsessis ergonoomika ja ohutusnõuete täitmise eest.
9) Järgib oma töös kutsealaga seonduvaid õigusakte.
C Üldteave ja lisad
Kutsestandardi tähis: 19-10042019-1.9/7k
Kutsetegevuse valdkond: Kultuur
Vastutav kutsenõukogu: Kultuuri Kutsenõukogu
Kutsenõukogu otsuse number: 15
Kutsenõukogu otsuse kuupäev: 10.04.2019
EKR tase: 4
Viide Euroopa kvalifikatsiooniraamistikule (EQF): 4
Valdkond: HARIDUS JA KULTUUR
Kutseala: Muusika ja esituskunstid
Kutse grupp: Interpreet
Ametite (ISCO) klassifikaator: 2 Tippspetsialistid
26 Õigus-, sotsiaal- ja kultuurivaldkonna tippspetsialistid
265 Loomingulised töötajad
2652 Muusikud, lauljad ja heliloojad
ISCED klassifikaator: 02 Humanitaaria ja kunstid
021 Kunstid
0215 Muusika ja esituskunstid
EMTAK klassifikaator: R KUNST, MEELELAHUTUS JA VABA AEG
90 Loome-, kunsti- ja meelelahutustegevus
Kutsestandardi lisad
Lisa 1 Arvuti kasutamise oskused
Lisa 2 Keelte oskustasemete kirjeldused
Standardi töörühm
Nimi Institutsioon
Virge Prank-Vijard Heino Elleri nimeline Tartu Muusikakool
Kadri Leivategija Heino Elleri nimeline Tartu Muusikakool
Tiina Välja Eesti Akordioniliit
Heli Veskus G. Otsa nimeline Tallinna Muusikakool
Lembi Mets G. Otsa nimeline Tallinna Muusikakool
Aarne Saluveer G. Otsa nimeline Tallinna Muusikakool

Tagasi: Kutsestandardid |
PIKSEL
Avaleht Väljastatud kutsed
Kutsestandardid
Kutsetunnistuse lisad Kompetentsid Kutse andjad Kutsenõukogud Väljavõtted kutseregistrist