Kutsestandard on dokument, milles kirjeldatakse tööd ning töö edukaks tegemiseks vajalike oskuste, teadmiste ja hoiakute kogumit ehk kompetentsusnõudeid. Kutsestandardeid kasutatakse õppekavade koostamiseks ja kutse andmiseks.
452 Viienda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013)
1/0
20.06.2023
Avatud
A Kutsekirjeldus
A.1 Töö kirjeldus
Tervishoiusekretäri töö on tervishoiuteenuste administreerimine, tervishoiuteenuste logistika korraldamine, dokumentide haldamine ja kohtumiste ettevalmistamine. Tervishoiusekretäri töös on suur osa suhtlemisel erinevate osapooltega. Tervishoiusekretärid töötavad haiglates, perearstikeskustes ja te...istes tervishoiuteenust osutavates organisatsioonides. Loe edasiPeida
A.2 Tööosad
A.2.1 Dokumentide haldamine
A.2.2 Kohtumiste ettevalmistamine ja dokumenteerimine
A.2.3 Tervishoiuteenuste logistika korraldamine
A.2.4 Tervishoiuteenuste administreerimine
A.3 Kutsealane ettevalmistus
Tervishoiusekretäril on läbitud erialane kutseõppe tasemeõpe või täienduskoolitus või on erialased oskused omandatud töökohal.
Tervishoiusekretäri töös on kasvav tähtsus (digi)tehnoloogia kasutamise oskusel. Järjest olulisemad on kiire õppimisvõime ja toimetulek kiiresti muutuvas keskkonnas, teadmised ja oskused suhtlemiseks erinevatest kultuuridest ning erivajadustega inimestega.
B Kompetentsusnõuded
B.1 Kutse struktuur
Kutse taotlemisel nõutavad kompetentsid:
Kutse taotlemisel tuleb tõendada kõik kompetentsid.
B.2 Tervishoiusekretär, tase 5 üldoskused
1. Järgib oma igapäevases töös organisatsioonikultuuri (sh teeninduskultuuri) ja aitab kaasa selle hoidmisele.
2. Suhtleb korrektselt sise- ja välisklientidega, juhindudes sekretäritöö eetikakoodeksist ja organisatsioonis kehtestatud korrast.
3. Osaleb meeskonnatöös.
4. Valib teabe edastamiseks s...obivaima suhtluskanali ja edastamise viisi, kasutab organisatsioonis kasutuses olevaid suhtluskanaleid.
5. Järgib isikuandmete töötlemise ja kaitse, sh terviseandmete töötlemise nõudeid.
6. Kasutab erinevaid tervishoiu andmekogusid.
7. Kasutab digcomp´i (lisa 1) enesehindamisskaala infotöötlemise, kommunikatsiooni ja ohutuse osaoskusi vastavalt iseseisva kasutaja tasemele ning sisuloome ja probleemilahenduse osaoskusi vastavalt algtasemel kasutaja tasemele.
8. Kasutab vastavalt keeleoskuse osaoskuste kirjeldustele (lisa 2) eesti keelt tasemel C1 ja vene või inglise keelt vähemalt tasemel B1.
9. Valdab algtasemel erialast ladinakeelset terminoloogiat. Loe edasiPeida
B.3 Kompetentsid
Kohustuslikud kompetentsid
Nimetus
EKR tase
B.3.1
Dokumentide haldamine
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Korraldab (digitaalset) dokumendihaldust, juhindudes valdkonna õigusaktidest ning organisatsiooni nõuetest ja vajadustest; menetleb dokumente vastavalt nõuetele, kasutades organisatsiooni infosüsteemi.
2. Loob sisuliselt ja keeleliselt korrektseid dokumente, järgides õigusakte ja organisatsioonis kehtestatud nõudeid (nt isikuandmete kaitsega seotud õigusaktid, juurdepääsupiirangud).
3. Korraldab dokumentide arhiveerimist, järgides dokumentide säilitamise ja õigusaktide nõudeid.
4. Juhendab kolleege oma pädevuse piirides dokumendihalduse alastes küsimustes.
B.3.2
Kohtumiste ettevalmistamine ja dokumenteerimine
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Valmistab ette koosolekuid ja kohtumisi; kasutab koosolekute korraldamise veebirakendusi ja korraldab infovahetust.
2. Korraldab ruumide ettevalmistuse (sh tehnilise ettevalmistuse) ja võtab vastu kohtumistel osalejaid.
3. Protokollib koosolekuid ja teeb kohtumiste memosid, lähtudes organisatsioonis kehtestatud korrast ja heast tavast.
B.3.3
Tervishoiuteenuste logistika korraldamine
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Korraldab patsiendi vastuvõtmisega seotud toiminguid (sh isiku tuvastamine) vastavalt organisatsiooni nõuetele ja kasutades organisatsiooni infosüsteemi; juhendab patsiendi tervishoiuteenusele.
2. Organiseerib ja dokumenteerib tervishoiutöötaja korraldusel patsiendi transpordi erinevate haiglate ja teiste asutuste vahel.
3. Korraldab koostöös tervishoiutöötajatega vajalike vahendite ja seadmete logistikat vastavalt patsientide vajadustele.
4. Korraldab patsientide infovahetust ja logistikat vastuvõttudele, uuringutele ja protseduuridele ning analüüside organisatsiooni sisest ja välist logistikat.
B.3.4
Tervishoiuteenuste administreerimine
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. Komplekteerib (sh transkribeerib) haiguslugusid vastavalt organisatsioonis kehtestatud nõuetele.
2. Koostab ja kontrollib raviarveid (sh tasuliste teenuste arveid), kasutades vastavaid infosüsteeme.
3. Haldab ravijärjekorda, kasutades vastavaid infosüsteeme.
4. Registreerib ja tellib patsientidele uuringuid ja analüüse, lähtudes organisatsiooni töökorraldusest.
5. Edastab patsiendile ja vajadusel tema lähivõrgustikuliikmetele esmast teavet abivahendite saadavuse, tervishoiu- ja sotsiaalteenuste kohta, lähtudes klienditeeninduse heast tavast.