Kompetentsid: Õpikeskkonna kujundamine
|
EKR tase: |
8
|
Tegevusnäitajad: |
Tegevusnäitajad: 1) loob füüsilise õpikeskkonna, tagades selle turvalisuse ja kujundades seda lähtuvalt tervisekaitsenõuetest, õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest; osaleb meeskonnas, juhendab ja juhib selle tööd organisatsiooni õpikeskkonna kujundamisel, vajadusel kaasab koostööpartnereid; teab, kelle poole pöörduda probleemide ilmnemisel; tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival viisil; 2) loob vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna, lähtudes erinevate õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest ning järgides inimõigusi, Eesti põhiseadust, laste õigusi ja organisatsiooni kodukorda; lahendab distsipliiniprobleeme, kaasates vajadusel kolleege, tugispetsialiste ja lapsevanemaid; juhendab kolleege distsipliiniprobleemide lahendamisel; kasutab olukorrale sobivaid suhtlusviise; on hea kuulaja; nõustab kolleege, juhib meeskonna tööd organisatsiooni vaimse õpikeskkonna kujundamisel ning teeb juhtkonnale ettepanekuid õpikeskkonna arendamiseks; 3) juhib organisatsiooni tööpõhimõtete ja reeglite väljatöötamist ning rakendamist, järgib kokkulepitud reegleid; vahetab kogemusi kolleegide ja teiste organisatsioonidega; töötab koostöös õppijatega välja klassi/rühma reeglid ja rakendab neid järjekindlalt igapäevatöös, tutvustab neid lapsevanematele; juhendab kolleege klassi/rühma reeglite väljatöötamisel.
|
Teadmised: |
Teadmised: 1) lapse füüsiline, psüühiline, emotsionaalne, kõlbeline ning sotsiaalne areng; 2) ealised erinevused (sh kõne, taju, mõtlemise, loovuse arengu ja sotsiaalsete oskuste osas); 3) keskkonna mõju grupile; 4) esmaabi andmine.
|
Hindamisviis: |
Hindamismeetod(id): eneseanalüüs, portfoolio, vestlus, vaatlus.
|
|
|
|
|