Kompetentsid: Nõustamine ja mentorlus
|
EKR tase: |
8
|
Tegevusnäitajad: |
Tegevusnäitajad: 1) nõustab õppijat konkreetse vajaduse või küsimuse ilmnemisel oma (aine)valdkonnas, ka ennetavalt; toetab õppijat õpioskuste arendamisel ja ainealaste teadmiste omandamisel; viib läbi konsultatsioone ja arengut toetavaid vestlusi; teeb koostööd tugispetsialistidega; märkab ja arvestab õppijate eripärasid nõustamisprotsessis; teeb ettepanekuid koolisisese nõustamissüsteemi tõhustamiseks; 2) viib läbi õppija arengu toetamisele suunatud vestlusi, vajadusel kaasab tugispetsialiste; nõustab lapsevanemat õpitegevustega seonduvates küsimustes, vajadusel kaasab tugispetsialiste; juhendab kolleege lapsevanemate nõustamisel; analüüsib lapsevanemate koolitusvajadust, teeb sellest tulenevalt juhtkonnale ettepanekuid lapsevanemate tugigruppide, koolituste jms organiseerimiseks ning korraldab ja viib neid läbi; 3) vaatleb kolleegi õpetamistegevust; jälgib, analüüsib ja tagasisidestab kolleegi tegevust, märkab edusamme ja tunnustab; nõustab kolleege enese arengu eesmärkide seadmisel ja õpetamisoskuste arendamisel, lähtudes õpetaja eneseanalüüsist; teeb juhtkonnale ettepanekuid koolituste organiseerimiseks ja tugi- ning nõustamissüsteemi arendamiseks, korraldab koolitusi ja viib neid läbi; toetab mentorina algaja õpetaja või uue kolleegi kohanemist ja arengut, juhendab üliõpilaste pedagoogilist praktikat, lähtudes juhendatava eripärast; algatab ja toetab õpetajatevahelist koostööd ja kogemuste vahetamist.
|
Teadmised: |
Teadmised: 1) nõustamise ja mentorluse põhimõtted, meetodid.
|
Hindamisviis: |
Hindamismeetod(id): eneseanalüüs, portfoolio, vestlus, vaatlus.
|
|
|
|
|