Kutsestandard on dokument, milles kirjeldatakse tööd ning töö edukaks tegemiseks vajalike oskuste, teadmiste ja hoiakute kogumit ehk kompetentsusnõudeid. Kutsestandardeid kasutatakse õppekavade koostamiseks ja kutse andmiseks.
Selle kutsestandardi alusel võib jätkuda kutse andmine kuni 1. märtsini 2023 neile isikutele, kes on õppinud vastava kutsestandardi põhjal koostatud kutseõppe õppekaval.
Alus: SA Kutsekoda juhatuse liikme korraldus nr. 1-3/34 17.05.2022.
-------------------------------
Kutsestandard on uuendatud seoses kehtivusja lõppemisega.
Tegevusnäitajaid on ümberstruktureeritud ja sõnastust parandatud.
Puhastustööde juhi tööks on korraldada objektide heakorratöid nõutaval tasemel. Tema tööülesannete hulka kuulub heakorratööde (sise- ja välikoristus) planeerimine, korraldamine, töö kvaliteedi hindamine, puhastusteenindajate juhendamine, klientidega suhtlemine ning info vahetamine. Ta kavandab asjak...ohaseid muudatusi ja korraldab nende ellu viimist, leiab otstarbekad tehnoloogiad lähtuvalt olukorrast, oskab ise koristada ja teisi juhendada ning vastutab kvaliteetse töötulemuse eest. Ta juhib meeskonda ja vastutab meeskonna töö eest. Loe edasiPeida
A.2 Tööosad
A.2.1 Tööks ettevalmistamine
1. Objekti hindamine ja planeerimine
2. Koristustööde planeerimine
3. Eelarve koostamine
4. Koristustarvikute/masinate valimine ja ettevalmistamine
5. Koristusaine valimine ja doseerimine
A.2.2 Hoolduskoristus
1. Mööbli ja esemete puhastamine
2. Seinte ja põr...andate puhastamine
3. Koristustarvikute ja -masinate puhastamine ning korrastamine
A.2.3 Suurpuhastus
1. Mööbli ja esemete puhastamine
2. Seinte, lagede, akende ja põrandate puhastamine
A.2.5 Koristustööde juhtimine
1. Koristustööde planeerimine ja korraldamine
2. Heakorrateenuse (sise- ja välispuhastus) kvaliteedi hindamine ja teenuse arendamine
3. Klientide teenindamine Loe edasiPeida
A.3 Töö keskkond ja eripära
Sageli tuleb töötada väljaspool tavatööaega, liikuda objektide vahel ning suhelda erinevate inimestega.
A.4 Töövahendid
Heakorratööde tarvikud, masinad, abi- ja kaitsevahendid, info- ja kommunikatsioonivahendid.
A.5 Tööks vajalikud isikuomadused
Puhastustööde juhi töö eeldab hoolivust, enesekehtestamise oskust ja head tervist. Oluline on analüüsi-, otsustus- ja vastutusvõime, võime erinevates olukordades kiiresti reageerida, vastupidavus ning pinge- ja stressitaluvus.
A.6 Kutsealane ettevalmistus
Puhastustööde juhi kutse eeldab vähemalt keskharidust ja töökogemust. Puhastustööde juhiks saab õppida kutseõppeasutuses, kursustel ja töökohal.
Kutse taotlemisel tuleb tõendada kohustuslikud kompetentsid B.2.1-2.5 ja läbiv kompetents B.2.6.
B.2 Kompetentsid
Kohustuslikud kompetentsid
Nimetus
EKR tase
B.2.1
Tööks ettevalmistamine
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. selgitab välja sise- ja/või väliskoristuse tööjõuvajaduse vastavalt eeldatavale töömahule ning komplekteerib meeskonna; selgitab välja objekti koristamiseks vajalikud ained, tarvikud ja masinad; tagab nende olemasolu objektil;
2. määrab erinevatel objektidel koristustööde vajaduse ja järjekorra, võttes arvesse mustusastet, soovitud puhtusastet ja etteantud juhiseid; koostab koristusplaani, määrates koristustööde sageduse, puhastusmeetodid, koristusained ja -tarvikud;
3. määrab suurpuhastuse või eripuhastustööde vajaduse lähtudes objekti eripärast;
4. koostab objekti koristustööde eelarve, arvestades koristusetööde mahtu, sagedust, tööjõukulu ning vajaminevaid masinaid, tarvikuid ja aineid;
5. valib koristustarvikud ja -masinad ning valmistab need tööks ette, sh niisutab koristustekstiilid vastavalt mustusastmele ja pinnakattematerjalile; juhendab teisi töötajaid;
6. valib sobiva koristusaine ja mõõdab välja sobiva koguse, arvestades muuhulgas mustuse liiki ja pinnakattematerjali ning järgides kasutusjuhendit; juhendab teisi töötajaid.
B.2.2
Hoolduskoristus
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. puhastab mööbli ja esemed mustusest, kasutades sobivaid koristusmeetodeid, koristustarvikuid, -aineid ja /või -masinaid; korraldab ja juhendab mööbli ja esemete puhastamist;
2. puhastab seinad ja põrandad, kasutades mustusele ja pinnakattele sobivaid koristusmeetodeid, -tarvikuid, -aineid ja /või -masinaid; korraldab ja juhendab seinte, lagede ja põrandate puhastamist;
3. korraldab kasutatud koristustarvikute ja/või -masinate puhastamist ja korrastamist; juhendab teisi töötajaid.
B.2.3
Suurpuhastus
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. puhastab vastavalt juhistele mööbli ja esemed raskesti eemaldatavast ja/või aja jooksul kogunenud mustusest, kasutades mustusele ja pinnakattele sobivaid koristusmeetodeid, -tarvikuid, -aineid ja /või -masinaid; korraldab ja juhendab mööbli ja esemete puhastamist raskesti eemaldatavast mustusest ja/või aja jooksul kogunenud mustusest.
2. puhastab seinad, laed, aknad ja põrandad raskesti eemaldatavast ja/või aja jooksul kogunenud mustusest, kasutades mustusele ja pinnakattele sobivaid koristusmeetodeid, koristustarvikuid, -aineid ja /või -masinaid; korraldab ja juhendab seinte, lagede ja põrandate puhastamist raskesti eemaldatavast mustustest ja/või aja jooksul kogunenud mustusest.
B.2.4
Kaastöötajate juhendamine
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. juhendab puhastusteenindajaid, lähtuvalt tema eelnevatest teadmistest ja oskustest;
2. annab asjakohast tagasisidet juhendatava tegevusele ja saavutatud tulemusele;
3. selgitab välja personali koolitusvajaduse, tuginedes klientide tagasisidele ja kvaliteedikontrollile; korraldab vastava koolituste läbiviimise.
B.2.5
Koristustööde juhtimine
5
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. koostab töögraafikuid, arvestades tööde mahtu; planeerib koristustööd, arvestades objekti(de) suurust, eripära ja nõudeid; koostab tööjuhendid erinevat tüüpi ruumide koristamiseks; tagab tööks sobivate riiete ja jalatsite kasutamise;
2. hindab heakorrateenuse kvaliteeti vastavalt teeninduslepingus kirjeldatule ja vajadusel viib ellu muudatusi; analüüsib töö efektiivsust ja ressursside kasutamise optimaalsust; annab asjakohast tagasisidet tööprotsessi ja tulemuste kohta ning vajadusel teeb ettepanekuid töökorralduse parandamiseks;
3. loob kliendiga kontakti ja kogub tagasisidet teenuse kohta; analüüsib kliendilt saadud tagasisidet ja vajadusel lahendab teenusega seotud probleeme; hoiab pidevat positiivset kontakti kliendiga.
Tegevusnäitajad:
1. suhtleb ja käitub lähtuvalt heast tavast ja kutse-eetikast (Lisa 1)
2. hoiab ennast kursis valdkonna arengutega;
3. lähtub konfidentsiaalsuse põhimõtetest;
4. järgib ettevõttes kehtivaid reegleid;
5. jälgib töötervishoiu, tööohutus- ja hügieeninõuete täitmist meeskonnas;
6. töötab ergonoomiliselt ja keskkonda säästvalt;
7. töötab ja tegutseb aseptiliselt;
8. juhindub oma töös kokkulepitud puhtusastmest;
9. suhtub heaperemehelikult kliendi ja tööandja varasse;
10. valdab eesti keelt tasemel B2; väljendab ennast korrektselt, kasutab erialast sõnavara (Lisa 2);
11. juhib ja vastutab meeskonnatöö eest;
12. kasutab oma töös arvutit baasmoodulites Arvuti põhitõed, Interneti põhitõed, Tekstitöötlus, Tabelitöötlus nõutud tasemel (Lisa 3).
5 Teenindus- ja müügitöötajad51 Isikuteenindajad515 Majapidamistööde juhatajad ja majahoidjad5151 Kontorite, hotellide jm asutuste koristus- ja majapidamistööde juhatajad
ISCED klassifikaator:
10 Teenindus101 Isikuteenindus1011 Koduteenindus
EMTAK klassifikaator:
N HALDUS- JA ABITEGEVUSED81 Hoonete ja maastike hooldus