Kutseregister Kutseregister
Teksti suurus
Reavahe suurus
Kontrastsus
Tühista
Taasta vaikimisi seaded
Kutsestandardid: IT-süsteemide nooremspetsialist, tase 4
Tagasi: Kutsestandardid |

Üldandmed
Kasutusala: Kutsestandard on dokument, milles kirjeldatakse tööd ning töö edukaks tegemiseks vajalike oskuste, teadmiste ja hoiakute kogumit ehk kompetentsusnõudeid. Kutsestandardeid kasutatakse õppekavade koostamiseks ja kutse andmiseks.
Nimetus: ET: IT-süsteemide nooremspetsialist, tase 4
EN: Junior IT systems specialist, level 4
Spetsialiseerumised:
Osakutsed:
  • IT-haldustehnik, tase 4
  • IT-tehnik, tase 4
  • Kasutajatoe tehnik, tase 4
Kehtib alates: 17.10.2019
Kehtib kuni: 16.10.2024
Kutsestandardi versiooni number: 6
Muudatused võrreldes eelmise versiooniga:
IT-süsteemide nooremspetsialist, tase 4 uus versioon sisaldab kolme osakutset – Kasutajatoe tehnik, tase 4, IT-tehnik, tase 4 ja IT-haldustehnik, tase 4.
Senise "Kirjeldus/Teadmised/Oskused"- formaadi asemel on kompetentsid sõnastatud tegevusnäitajatena. Tööosade jaotus on põhjalikult ümber muudetud ja tehtud on mitmeid sisulisi parandusi kompetentsusnõuete osas.
Kutsestandardi versioonid:
Kutse andja:
A Kutsekirjeldus
A.1 Töö kirjeldus
IT-süsteemide nooremspetsialist töötab iseseisvalt etteantud töölõigus, järgides protseduurireegleid, parimaid praktikaid ja klienditeeninduse head tava. Ta võib töötada näiteks klienditoespetsialistina, IT-tugiisikuna, monitooringuspetsialistina, IT-tehnikuna või süsteemiadministraatorina.
IT-süs...
teemide nooremspetsialisti põhilised tööülesanded on IT-taristu arendamine, süsteemide haldamine, lahenduste juurutamine, dokumentatsiooni koostamine, kasutajatoe pakkumine, muudatuste toe pakkumine, standardsete IT-probleemide lahendamine, teenuste osutamine ja infoturbe toe pakkumine.
Töös on vajalik valmisolek töötada meeskonnas ja toimetulek konfliktsituatsioonides.
IT-süsteemide nooremspetsialisti töös on vajalik oskus täita mitmeid tööülesandeid samaaegselt. Valdkond on kiiresti arenev, mistõttu on oluline pidev enesetäiendamine.
IT-süsteemide nooremspetsialist, tase 4 kutse sisaldab osakutseid Kasutajatoe tehnik, tase 4, IT-tehnik, tase 4 ja IT-haldustehnik, tase 4.
IT-süsteemide nooremspetsialisti kutse kirjeldamise aluseks on Euroopa IKT-kompetentside raamistik (e-CF).

Loe edasi
Peida
A.2 Tööosad
A.2.1 IT-taristu arendamine (e-CF kompetentsid A.4, A.6 ja B.1)
A.2.2 Süsteemide haldamine ja lahenduste paigaldamine (e-CF kompetentsid B.2 ja B.4)
A.2.3 Testimine (e-CF kompetents B.3)
A.2.4 Dokumentatsiooni koostamine (e-CF kompetents B.5)
A.2.5 Kasutajatugi (e-CF kompetents C.1)
A.2.6...
Muudatuste tugi (e-CF kompetents C.2)
A.2.7 Teenuse osutamine (e-CF kompetentsid C.3 ja E.6)
A.2.8 Probleemihaldus (e-CF kompetents C.4)
A.2.9 Juhendamine ja personali arendus (e-CF kompetentsid D.3 ja D.9)
A.2.10 Suhted tarnijate ja klientidega (e-CF kompetentsid D.4, D.5, D.8 ja E.4)
A.2.11 Projekti ja riski haldamine (e-CF kompetentsid E.2 ja E.3)
A.2.12 Infoturbe haldamine (e-CF kompetents E.8)

Loe edasi
Peida
A.3 Kutsealane ettevalmistus
IT-süsteemide nooremspetsialisti tavapärane kutsealane ettevalmistus on kutsekeskharidus või keskharidus koos erialase töökogemusega.
A.4 Enamlevinud ametinimetused
IT-süsteemide nooremspetsialist, kasutajatoe spetsialist, IT-administraator, arvutitehnik, IT-tehnik.
A.5 Regulatsioonid kutsealal tegutsemiseks
Regulatsioonid kutsealal tegutsemiseks puuduvad.
B Kompetentsusnõuded
B.1 Kutse struktuur
Kutse taotlemisel nõutavad kompetentsid:
Kutse IT-süsteemide nooremspetsialist, tase 4 taotlemisel tuleb tõendada kõik kompetentsid.

Osakutse Kasutajatoe tehnik, tase 4 taotlemisel tuleb tõendada kompetentsid B.3.5 Kasutajatugi, B.3.6 Muudatuste tugi, B.3.4 Dokumentatsiooni koostamine ja B.3.12 Infoturbe haldamine.

Osakutse IT-tehnik...
, tase 4 taotlemisel tuleb tõendada kompetentsid B.3.3 Testimine, B.3.7 Teenuse osutamine ja B.3.12 Infoturbe haldamine.

Osakutse IT-haldustehnik, tase 4 taotlemisel tuleb tõendada kompetentsid B.3.1 IT-taristu arendamine, B.3.2 Süsteemide haldamine ja lahenduste paigaldamine, B.3.8 Probleemihaldus, B.3.9 Juhendamine ja personali arendus, B.3.10 Suhted tarnijate ja klientidega, B.3.11 Projekti ja riski haldamine ja B.3.12 Infoturbe haldamine.

Loe edasi
Peida
B.2 IT-süsteemide nooremspetsialist, tase 4 üldoskused
1) lähtub oma tegevuses kutse-eetikast, õigusaktidest, organisatsiooni väärtustest ja huvidest, kasutab organisatsiooni ressursse heaperemehelikult ja säästlikult;
2) teavitab juhti ja teisi osapooli ebaeetilisest ja ebaseaduslikust tegevusest;
3) käitub keskkonnateadlikult, lähtudes energia kokku...
hoiu ja jäätmekäitluse põhimõtetest;
4) suhtub kolleegidesse lugupidavalt ja arvestavalt ning sekkub võimalusel olukordades, kus käitutakse mittelugupidavalt või diskrimineerivalt;
5) hindab talle delegeeritud tööülesannete võimetekohasust ning teavitab seotud osapooli olukordades, kus tööülesanded ületavad tema pädevust;
6) valdab eesti keelt ja üht võõrkeelt vähemalt tasemel B1 (vt Lisa 1).

Loe edasi
Peida
B.3 Kompetentsid
Kohustuslikud kompetentsid
    Nimetus EKR tase
B.3.1 IT-taristu arendamine 4

Tegevusnäitajad:
1. annab sisendi võtmekasutajate ja huvirühmade määratlemisele, et tagada ja hallata otsustajate jaoks piisavat informatsiooni;
2. osaleb lahenduse kavandamisel ning talitluslike tingimuste väljatöötamisel, järgides parimaid praktikaid;
3. valib sobivad tehnilised võimalused lahenduse kavandamiseks;
4. hindab toodangkeskkonna ressursivajadust, lähtudes testkeskkonna ressursikasutusest;
5. selgitab ja kirjeldab tellijale lahenduse väljatöötamist.
B.3.2 Süsteemide haldamine ja lahenduse paigaldamine 4

Tegevusnäitajad:
1. määrab kindlaks tarkvara ja riistvara tehniliste tingimuste kokkusobivuse, hindab riistvarakomponentide (sh arvutikomplektid, salvestusseadmed, arvutivõrkude komponendid, mobiilseadmed) piisavust ja sobivust lähteülesande lahendamiseks;
2. paigaldab süsteeme ja süsteemi komponente, lähtudes etteantud juhenditest ja nõuetest;
3. annab sisendi sobiva tarkvara majutuskeskkonna (sh operatsioonisüsteemi ja selle võimekuse, rakendusserverite ja nende võimekuse) planeerimiseks ja valikuks;
4. paigaldab tarkvara ja tarkvarakomponente, kasutades automaat- ja masspaigaldusvahendeid;
5. teostab süsteemide rutiinseid hooldustegevusi, lähtudes etteantud juhenditest ja nõuetest;
6. teostab süsteemide muudatusi ja vajadusel hindab muudatuse reaalset mõju süsteemile, sh jõudlusele;
7. teeb kindlaks mittetoimivad komponendid ja selgitab välja tõrke algpõhjuse kogu lahenduse ulatuses;
8. jälgib süsteemide töövõimet ja vastavust määratletud nõuetele (KPI);
9. tagab süsteemi talitluspidevuse, sh varundab andmeid, monitoorib süsteemide (komponentide, teenuste) toimimist.
B.3.3 Testimine 4

Tegevusnäitajad:
1. koostab testiplaani süsteemi toimimise, võimekuse, tõrketaluvuse ja rünnatavuse hindamiseks, lähtudes kehtestatud nõuetest ja parimatest praktikatest; võimalusel tagab testimise korratavuse koostatud testiplaani alusel;
2. koostab testi vastavalt testiplaanile, kasutades võimalusel automatiseerimist (sh skriptid, monitooringuelemendid, ajastatud tegevused);
3. kasutab loodud testi või testimisvahendeid ja dokumenteerib tulemused;
4. esitleb testi tulemusi ja annab testi tulemustele tuginedes sisendi parendusteks.
B.3.4 Dokumentatsiooni koostamine 4

Tegevusnäitajad:
1. dokumenteerib tehtud töö ja selle tulemuse, registreerib kõrvalekalded ja lahenduskäigud, koostab raporteid, järgides asjakohaseid dokumentatsiooninõudeid ja kasutades korrektset erialast terminoloogiat;
2. koostab ja ajakohastab vajalikud juhendid (rutiinsete tegevuste teostamise ja lõppkasutajale suunatud juhendid, teadmusbaaside artiklid);
3. kasutab dokumentatsiooni koostamisel asjakohaseid tööriistu ja komponente (sh tekstilised, video, joonised).
B.3.5 Kasutajatugi 4

Tegevusnäitajad:
1. registreerib kasutaja pöördumised ja jälgib nende olekut algusest kuni lõpplahenduseni, järgides intsidentide halduse protsessi; võimalusel lahendab lihtsad juhtumid iseseisvalt;
2. suhtleb kasutajaga (sh annab juhiseid teadaoleva lahenduskäigu rakendamiseks), järgides klienditeeninduse head tava;
3. selgitab välja intsidendiga seotud asjaolud ja neid analüüsides määrab võimalusel kindlaks vea või tehnilise tõrke mõju ja ulatuse (sh mõjutatud teenused ja süsteemid, kasutajate hulk, vea kriitilisus, alternatiivse kasutusjuhu olemasolu).
B.3.6 Muudatuste tugi 4

Tegevusnäitajad:
1. järgib organisatsioonis kehtivat muudatuste halduse protsessi;
2. annab sisendi muudatuse taotluse koostamiseks, arvestades muudatuse mõju olemasolevatele süsteemidele ja teenustaseme kokkulepetele;
3. järgib muudatuste teostamisel muudatuse taotluses kirjeldatud plaani; muudatuse ebaõnnestumisel taastab esialgse olukorra;
4. teavitab huvitatud osapooli muudatuse olekust ja tulemusest, lähtudes kokkulepitud protseduuridest.
B.3.7 Teenuse osutamine 4

Tegevusnäitajad:
1. rakendab oma töös teenustasemelepingus kokkulepitud põhimõtteid, tuginedes teadmistele kasutatavatest tehnoloogiatest;
2. jälgib süstemaatiliselt infosüsteemi jõudluse ja töökindluse andmeid, kasutades asjakohaseid töövahendeid ja võrdleb neid teenustasemelepinguga;
3. registreerib infosüsteemi toimimise kõrvalekalded teenustasemelepingust vastavalt juhistele;
4. üldistab võimalikke teenusetaseme vigu ja teeb ettepanekuid teenuse töökindluse parandamiseks;
5. hindab süsteemi komponentide tehnilist seisukorda ja rakendab ennetavaid meetmeid võimalike teenustaseme mittevastavuse ära hoidmiseks;
6. järgib teenuse osutamise protsessis osaledes organisatsiooni kvaliteedipoliitikaga kehtestatud põhimõtteid ja teeb vajadusel ettepanekuid põhimõtete ajakohastamiseks.
B.3.8 Probleemihaldus 4

Tegevusnäitajad:
1. tuvastab probleemi või probleemikandidaadi (eeldatava probleemi), lähtudes korduvatest intsidentidest;
2. registreerib probleemi, järgides probleemihalduse protsessi;
3. tuvastab lihtsamatel juhtudel probleemi juurpõhjuse, analüüsides intsidente ja/või kasutades vajadusel sobivaid diagnostikavahendeid; vajadusel edastab probleemi lahendamiseks järgmise taseme spetsialistile;
4. juurpõhjuse mittetuvastamise korral leiab probleemi leevendamiseks ajutise lahenduse;
5. otsib võimalikke lahendusi juurpõhjuse kõrvaldamiseks, tuginedes parimatele praktikatele;
6. teavitab probleemi olemusest, ajutisest lahendusest, lõpliku lahenduse ajast ja muust asjakohasest informatsioonist seotud osapooli.
B.3.9 Juhendamine ja personali arendus 4

Tegevusnäitajad:
1. juhendab lõppkasutajaid ja kolleege tarkvara ja seadmete kasutamisel, järgides klienditeeninduse head tava ja kasutades sihtrühmale arusaadavat terminoloogiat;
2. hindab enda kompetentse ja oskusi eneseanalüüsi abil ja annab sisendi koolitusvajaduse määratlemiseks.
B.3.10 Suhted tarnijate ja klientidega 4

Tegevusnäitajad:
1. hindab sisseostetud teenuste ja toodete vastavust sõlmitud teenustasemelepingutele, tehnilisele kirjeldusele ja õigusaktidele, vajadusel teavitab mittevastavusest seotud osapooli;
2. koostab tehnilise kirjelduse toodete ja teenuste sisseostmiseks, lähtudes lahendatavast probleemist või organisatsiooni vajadusest;
3. järgib suhtlemisel tarnijate ja klientidega klienditeeninduse head tava.
B.3.11 Projekti ja riski haldamine 4

Tegevusnäitajad:
1. osaleb projektirühmas meeskonnaliikmena, lähtudes enda rollist projektimeeskonnas ja projektiplaanist;
2. hindab projektiplaanis kirjeldatud praegust ja eesmärgiks seatud olukorda ning seatud eesmärkide realistlikkust;
3. hindab teda puudutava tööosise teostamise ajalist mahtu ning vajadusel ka juba määratud tähtaja realistlikkust;
4. teavitab projekti juhti asjaoludest, mis võivad mõjutada projekti kulgu või eesmärkide saavutamist;
5. hindab oma tööosistega seotud riske ja nende mõju ning teeb ettepanekuid nende maandamiseks;
6. osaleb meeskonnaliikmena riskiohjeplaanide väljatöötamisel ja kaasajastamisel.
B.3.12 Infoturbe haldamine 4

Tegevusnäitajad:
1. järgib organisatsioonis kehtestatud infoturbepoliitikat, infoturbe halduse parimaid praktikaid ja üldiseid küberhügieeni põhimõtteid;
2. teeb ettepanekuid organisatsiooni infoturbepoliitika ajakohastamiseks, lähtudes asjakohastest standarditest (nt ISO 27000 perekond);
3. tunneb ära lihtsama infoturbe intsidendi ja selle ilmnemisel käitub vastavalt protsessijuhistele;
4. hindab infovara vastavust kehtestatud klassifikatsioonile ning teavitab seotud osapooli võimalikest kõrvalekalletest;
5. rakendab infovarade konfidentsiaalsuse ja terviklikkuse tagamiseks asjakohaseid tehnilisi lahendusi (sh krüpteerimine, räsimine);
6. hindab organisatsiooni turvapoliitika kooskõla ISKE etalonturbe süsteemiga.
Osakutsega seotud kompetentsid
Kasutajatoe tehnik, tase 4 EKR tase: 4
  Kompetents EKR tase
B.3.4 Dokumentatsiooni koostamine 4

Tegevusnäitajad:
1. dokumenteerib tehtud töö ja selle tulemuse, registreerib kõrvalekalded ja lahenduskäigud, koostab raporteid, järgides asjakohaseid dokumentatsiooninõudeid ja kasutades korrektset erialast terminoloogiat;
2. koostab ja ajakohastab vajalikud juhendid (rutiinsete tegevuste teostamise ja lõppkasutajale suunatud juhendid, teadmusbaaside artiklid);
3. kasutab dokumentatsiooni koostamisel asjakohaseid tööriistu ja komponente (sh tekstilised, video, joonised).
B.3.5 Kasutajatugi 4

Tegevusnäitajad:
1. registreerib kasutaja pöördumised ja jälgib nende olekut algusest kuni lõpplahenduseni, järgides intsidentide halduse protsessi; võimalusel lahendab lihtsad juhtumid iseseisvalt;
2. suhtleb kasutajaga (sh annab juhiseid teadaoleva lahenduskäigu rakendamiseks), järgides klienditeeninduse head tava;
3. selgitab välja intsidendiga seotud asjaolud ja neid analüüsides määrab võimalusel kindlaks vea või tehnilise tõrke mõju ja ulatuse (sh mõjutatud teenused ja süsteemid, kasutajate hulk, vea kriitilisus, alternatiivse kasutusjuhu olemasolu).
B.3.6 Muudatuste tugi 4

Tegevusnäitajad:
1. järgib organisatsioonis kehtivat muudatuste halduse protsessi;
2. annab sisendi muudatuse taotluse koostamiseks, arvestades muudatuse mõju olemasolevatele süsteemidele ja teenustaseme kokkulepetele;
3. järgib muudatuste teostamisel muudatuse taotluses kirjeldatud plaani; muudatuse ebaõnnestumisel taastab esialgse olukorra;
4. teavitab huvitatud osapooli muudatuse olekust ja tulemusest, lähtudes kokkulepitud protseduuridest.
B.3.12 Infoturbe haldamine 4

Tegevusnäitajad:
1. järgib organisatsioonis kehtestatud infoturbepoliitikat, infoturbe halduse parimaid praktikaid ja üldiseid küberhügieeni põhimõtteid;
2. teeb ettepanekuid organisatsiooni infoturbepoliitika ajakohastamiseks, lähtudes asjakohastest standarditest (nt ISO 27000 perekond);
3. tunneb ära lihtsama infoturbe intsidendi ja selle ilmnemisel käitub vastavalt protsessijuhistele;
4. hindab infovara vastavust kehtestatud klassifikatsioonile ning teavitab seotud osapooli võimalikest kõrvalekalletest;
5. rakendab infovarade konfidentsiaalsuse ja terviklikkuse tagamiseks asjakohaseid tehnilisi lahendusi (sh krüpteerimine, räsimine);
6. hindab organisatsiooni turvapoliitika kooskõla ISKE etalonturbe süsteemiga.
 
IT-tehnik, tase 4 EKR tase: 4
  Kompetents EKR tase
B.3.3 Testimine 4

Tegevusnäitajad:
1. koostab testiplaani süsteemi toimimise, võimekuse, tõrketaluvuse ja rünnatavuse hindamiseks, lähtudes kehtestatud nõuetest ja parimatest praktikatest; võimalusel tagab testimise korratavuse koostatud testiplaani alusel;
2. koostab testi vastavalt testiplaanile, kasutades võimalusel automatiseerimist (sh skriptid, monitooringuelemendid, ajastatud tegevused);
3. kasutab loodud testi või testimisvahendeid ja dokumenteerib tulemused;
4. esitleb testi tulemusi ja annab testi tulemustele tuginedes sisendi parendusteks.
B.3.7 Teenuse osutamine 4

Tegevusnäitajad:
1. rakendab oma töös teenustasemelepingus kokkulepitud põhimõtteid, tuginedes teadmistele kasutatavatest tehnoloogiatest;
2. jälgib süstemaatiliselt infosüsteemi jõudluse ja töökindluse andmeid, kasutades asjakohaseid töövahendeid ja võrdleb neid teenustasemelepinguga;
3. registreerib infosüsteemi toimimise kõrvalekalded teenustasemelepingust vastavalt juhistele;
4. üldistab võimalikke teenusetaseme vigu ja teeb ettepanekuid teenuse töökindluse parandamiseks;
5. hindab süsteemi komponentide tehnilist seisukorda ja rakendab ennetavaid meetmeid võimalike teenustaseme mittevastavuse ära hoidmiseks;
6. järgib teenuse osutamise protsessis osaledes organisatsiooni kvaliteedipoliitikaga kehtestatud põhimõtteid ja teeb vajadusel ettepanekuid põhimõtete ajakohastamiseks.
B.3.12 Infoturbe haldamine 4

Tegevusnäitajad:
1. järgib organisatsioonis kehtestatud infoturbepoliitikat, infoturbe halduse parimaid praktikaid ja üldiseid küberhügieeni põhimõtteid;
2. teeb ettepanekuid organisatsiooni infoturbepoliitika ajakohastamiseks, lähtudes asjakohastest standarditest (nt ISO 27000 perekond);
3. tunneb ära lihtsama infoturbe intsidendi ja selle ilmnemisel käitub vastavalt protsessijuhistele;
4. hindab infovara vastavust kehtestatud klassifikatsioonile ning teavitab seotud osapooli võimalikest kõrvalekalletest;
5. rakendab infovarade konfidentsiaalsuse ja terviklikkuse tagamiseks asjakohaseid tehnilisi lahendusi (sh krüpteerimine, räsimine);
6. hindab organisatsiooni turvapoliitika kooskõla ISKE etalonturbe süsteemiga.
 
IT-haldustehnik, tase 4 EKR tase: 4
  Kompetents EKR tase
B.3.1 IT-taristu arendamine 4

Tegevusnäitajad:
1. annab sisendi võtmekasutajate ja huvirühmade määratlemisele, et tagada ja hallata otsustajate jaoks piisavat informatsiooni;
2. osaleb lahenduse kavandamisel ning talitluslike tingimuste väljatöötamisel, järgides parimaid praktikaid;
3. valib sobivad tehnilised võimalused lahenduse kavandamiseks;
4. hindab toodangkeskkonna ressursivajadust, lähtudes testkeskkonna ressursikasutusest;
5. selgitab ja kirjeldab tellijale lahenduse väljatöötamist.
B.3.2 Süsteemide haldamine ja lahenduse paigaldamine 4

Tegevusnäitajad:
1. määrab kindlaks tarkvara ja riistvara tehniliste tingimuste kokkusobivuse, hindab riistvarakomponentide (sh arvutikomplektid, salvestusseadmed, arvutivõrkude komponendid, mobiilseadmed) piisavust ja sobivust lähteülesande lahendamiseks;
2. paigaldab süsteeme ja süsteemi komponente, lähtudes etteantud juhenditest ja nõuetest;
3. annab sisendi sobiva tarkvara majutuskeskkonna (sh operatsioonisüsteemi ja selle võimekuse, rakendusserverite ja nende võimekuse) planeerimiseks ja valikuks;
4. paigaldab tarkvara ja tarkvarakomponente, kasutades automaat- ja masspaigaldusvahendeid;
5. teostab süsteemide rutiinseid hooldustegevusi, lähtudes etteantud juhenditest ja nõuetest;
6. teostab süsteemide muudatusi ja vajadusel hindab muudatuse reaalset mõju süsteemile, sh jõudlusele;
7. teeb kindlaks mittetoimivad komponendid ja selgitab välja tõrke algpõhjuse kogu lahenduse ulatuses;
8. jälgib süsteemide töövõimet ja vastavust määratletud nõuetele (KPI);
9. tagab süsteemi talitluspidevuse, sh varundab andmeid, monitoorib süsteemide (komponentide, teenuste) toimimist.
B.3.8 Probleemihaldus 4

Tegevusnäitajad:
1. tuvastab probleemi või probleemikandidaadi (eeldatava probleemi), lähtudes korduvatest intsidentidest;
2. registreerib probleemi, järgides probleemihalduse protsessi;
3. tuvastab lihtsamatel juhtudel probleemi juurpõhjuse, analüüsides intsidente ja/või kasutades vajadusel sobivaid diagnostikavahendeid; vajadusel edastab probleemi lahendamiseks järgmise taseme spetsialistile;
4. juurpõhjuse mittetuvastamise korral leiab probleemi leevendamiseks ajutise lahenduse;
5. otsib võimalikke lahendusi juurpõhjuse kõrvaldamiseks, tuginedes parimatele praktikatele;
6. teavitab probleemi olemusest, ajutisest lahendusest, lõpliku lahenduse ajast ja muust asjakohasest informatsioonist seotud osapooli.
B.3.9 Juhendamine ja personali arendus 4

Tegevusnäitajad:
1. juhendab lõppkasutajaid ja kolleege tarkvara ja seadmete kasutamisel, järgides klienditeeninduse head tava ja kasutades sihtrühmale arusaadavat terminoloogiat;
2. hindab enda kompetentse ja oskusi eneseanalüüsi abil ja annab sisendi koolitusvajaduse määratlemiseks.
B.3.10 Suhted tarnijate ja klientidega 4

Tegevusnäitajad:
1. hindab sisseostetud teenuste ja toodete vastavust sõlmitud teenustasemelepingutele, tehnilisele kirjeldusele ja õigusaktidele, vajadusel teavitab mittevastavusest seotud osapooli;
2. koostab tehnilise kirjelduse toodete ja teenuste sisseostmiseks, lähtudes lahendatavast probleemist või organisatsiooni vajadusest;
3. järgib suhtlemisel tarnijate ja klientidega klienditeeninduse head tava.
B.3.11 Projekti ja riski haldamine 4

Tegevusnäitajad:
1. osaleb projektirühmas meeskonnaliikmena, lähtudes enda rollist projektimeeskonnas ja projektiplaanist;
2. hindab projektiplaanis kirjeldatud praegust ja eesmärgiks seatud olukorda ning seatud eesmärkide realistlikkust;
3. hindab teda puudutava tööosise teostamise ajalist mahtu ning vajadusel ka juba määratud tähtaja realistlikkust;
4. teavitab projekti juhti asjaoludest, mis võivad mõjutada projekti kulgu või eesmärkide saavutamist;
5. hindab oma tööosistega seotud riske ja nende mõju ning teeb ettepanekuid nende maandamiseks;
6. osaleb meeskonnaliikmena riskiohjeplaanide väljatöötamisel ja kaasajastamisel.
B.3.12 Infoturbe haldamine 4

Tegevusnäitajad:
1. järgib organisatsioonis kehtestatud infoturbepoliitikat, infoturbe halduse parimaid praktikaid ja üldiseid küberhügieeni põhimõtteid;
2. teeb ettepanekuid organisatsiooni infoturbepoliitika ajakohastamiseks, lähtudes asjakohastest standarditest (nt ISO 27000 perekond);
3. tunneb ära lihtsama infoturbe intsidendi ja selle ilmnemisel käitub vastavalt protsessijuhistele;
4. hindab infovara vastavust kehtestatud klassifikatsioonile ning teavitab seotud osapooli võimalikest kõrvalekalletest;
5. rakendab infovarade konfidentsiaalsuse ja terviklikkuse tagamiseks asjakohaseid tehnilisi lahendusi (sh krüpteerimine, räsimine);
6. hindab organisatsiooni turvapoliitika kooskõla ISKE etalonturbe süsteemiga.

C Üldteave ja lisad
Kutsestandardi tähis: 08-17102019-1.6/6k
Kutsetegevuse valdkond: Infotehnoloogia ja Telekommunikatsioon
Vastutav kutsenõukogu: Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Kutsenõukogu
Kutsenõukogu otsuse number: 15
Kutsenõukogu otsuse kuupäev: 17.10.2019
EKR tase: 4
Viide Euroopa kvalifikatsiooniraamistikule (EQF): 4
Valdkond: IT, TELEKOMMUNIKATSIOON JA ELEKTROONIKA
Kutseala: IT süsteemid ja teenused
Kutse grupp: IT spetsialist
Ametite (ISCO) klassifikaator: 3 Tehnikud ja keskastme spetsialistid
35 Infotehnoloogia ja telekommunikatsiooni tehnikud
351 IKT protsesside, teenuste ja kasutajatoe tehnikud
3511 IKT operaatorid
ISCED klassifikaator: 06 Informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogiad
061 Informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogiad
0611 Arvutikasutus
EMTAK klassifikaator: J INFO JA SIDE
62 Programmeerimine, konsultatsioonid jms tegevused
Kutsestandardi lisad
Lisa 1 Keelte oskustasemete kirjeldused
Standardi töörühm
Nimi Institutsioon
Marti Mänd Baltic Computer Systems AS
Silver Püvi Arvuti Traumapunkt OÜ
Marek Tamm Playtech AS
Martin Tann Telia Eesti AS
Heiki Tähis Tallinna Polütehnikum
Merje Vaide BCS Koolitus AS
Signe Vedler Tartu Kutsehariduskeskus

Tagasi: Kutsestandardid |
PIKSEL
Avaleht Väljastatud kutsed
Kutsestandardid
Kutsetunnistuse lisad Kompetentsid Kutse andjad Kutsenõukogud Väljavõtted kutseregistrist