Kutsestandard on dokument, milles kirjeldatakse tööd ning töö edukaks tegemiseks vajalike oskuste, teadmiste ja hoiakute kogumit ehk kompetentsusnõudeid. Kutsestandardeid kasutatakse õppekavade koostamiseks ja kutse andmiseks.
Muutus kutsestandardi nimi, sest tööturul kasutatakse pigem assistendi kui töötaja nimetust ning see oleks artaktiivsem ka õppesse tulijate jaoks. Kutsestandardi struktuuri on muudetud ning seeläbi on tekkinud loogiline seos ka sekretäri ja juhiabi kutsetega. Kogu sisu on põhjalikult üle vaadatud ja kaasajastatud.
442 Neljanda taseme kutseõppe esmaõpe (vv alates 01.09.2013)
1/0
30.12.2022
Avatud
A Kutsekirjeldus
A.1 Töö kirjeldus
Bürooassistent tegeleb info edastamise, telefonisuhtluse, dokumenditöö ja ametikohtumiste teenindamisega, tagades bürootöö ladusa toimimise ja pakkudes tehnilist tuge (sh andmete sisestamine, dokumentide paljundamine, skaneerimine).
Bürooassistent ülesanded eeldavad enamasti suhtlemisoskust, kiiret..., paindlikku ja korrektset tegutsemist.
Samal kutsealal on ka Sekretär, tase 5 ja Juhiabi, tase 6 kutsestandardid. Loe edasiPeida
A.2 Tööosad
A.2.1 Dokumentide haldamine ja arhiivitöö korraldamine
A.2.2 Organisatsiooni töö- ja suhtekorralduse toetamine
A.3 Kutsealane ettevalmistus
Bürootassistendil on läbitud kutseõppe tasemeõpe, täienduskoolitus või on kompetentsid omandatud erialase töö käigus.
Kutse taotlemisel tuleb tõendada kõik kompetentsid.
B.2 Bürooassistent, tase 4 üldoskused
Tegevusnäitajad:
1. kasutab bürootehnikat (nt paljundusmasinad, skannerid, printerid, esitlustehnika), vajadusel abistab kaastöötajaid;
2. järgib tööohutuse-, töötervishoiu- ja keskkonnanõudeid;
3. järgib jätkusuutlikkuse põhimõtteid;
4. juhindub oma töös sekretäritöö eetikakoodeksist ja järgib ...etiketti;
5. täiendab oma erialateadmisi, osaleb elukestvas õppes;
6. kasutab oma töös riigikeelt tasemel B2 (Lisa 1); kasutab tööalaselt veel vähemalt ühte võõrkeelt tasemel B1;
7. kasutab digivahendeid vastavad digipädevuste enesehindamise skaala (Lisa 2) algtasemel kasutaja tasemele. Loe edasiPeida
B.3 Kompetentsid
Kohustuslikud kompetentsid
Nimetus
EKR tase
B.3.1
Dokumentide haldamine ja arhiivitöö korraldamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. loob sisuliselt, keeleliselt ja vormiliselt korrektseid dokumente, valides sobiva dokumendimalli, dokumendiliigi ja teabekandja ning lähtudes kehtestatud nõuetest (sh küberturvalisuse nõuetest);
2. registreerib ja süstematiseerib dokumente vastavalt organisatsioonis kehtestatud korrale, suunab dokumendid adressaadile vastavalt täitmisülesandele, kasutades erinevaid saatmisviise; jälgib dokumentide täitmise tähtaegu;
3. korrastab dokumente, järgides organisatsiooni vajadusi, säilitusnõudeid ja -tähtaegu;
4. otsib dokumente, kasutades ülevaadet arhiivi koosseisu kohta.
B.3.2
Organisatsiooni töö- ja suhtekorralduse toetamine
4
Vaata kompetentsi
Tegevusnäitajad:
1. suhtleb korrektselt, juhindudes heast tavast, organisatsiooni väärtustest ja kultuurist;
2. vastab telefonikõnedele korrektselt ja arusaadavalt, edastab kõned ja teated asjaga seotud töötajatele;
3. sisestab, uuendab ja vajadusel vahendab vajaliku info organisatsiooni suhtluskanalites vastavalt juhistele ja järgides küberturvalisuse nõudeid;
4. vahendab infot ja materjale, valmistab ette ruumid koosolekuteks ja kohtumisteks; dokumenteerib koosolekuid ja kohtumisi, kasutades etteantud vorme;
5. selgitab välja kontori- ja esitlustehnika ning -tarvikute vajaduse ja korraldab nende hankimise ning hoolduse; kontrollib, et töö- ja koosolekuruumid on korrektsed ning vajalike vahenditega varustatud.