Kutseregister Kutseregister
Teksti suurus
Reavahe suurus
Kontrastsus
Tühista
Taasta vaikimisi seaded
Kutsestandardid: IT-juht, tase 7
Tagasi: Kutsestandardid |

Üldandmed
Kasutusala:
Kutsestandard on dokument, milles kirjeldatakse tööd ning töö edukaks tegemiseks vajalike oskuste, teadmiste ja hoiakute kogumit ehk kompetentsusnõudeid. Kutsestandardeid kasutatakse õppekavade koostamiseks ja kutse andmiseks. IT-juht, tase 7 kutsestandard on õppekava aluseks ning ei ole kutse andmi...se aluseks.
Loe edasi
Peida
Nimetus: ET: IT-juht, tase 7
EN: IT manager, EstQF Level 7
Spetsialiseerumised:
Osakutsed:
  • Andmehaldusejuht, tase 7
  • Infoturbejuht, tase 7
  • IT arendusjuht, tase 7
  • IT haldusjuht, tase 7
  • IT meeskonna- ja partnerlusjuht, tase 7
Vaata veelPeida
Kehtib alates: 28.03.2024
Kehtib kuni: 27.03.2029
Kutsestandardi versiooni number: 8
Muudatused võrreldes eelmise versiooniga:
1) IT-juht, tase 7 kirjeldati läbi viie osakutse: IT arendusjuht, tase 7, IT haldusjuht, tase 7, IT meeskonna- ja partnerlusjuht, tase 7, andmehaldusejuht, tase 7 ja infoturbejuht, tase 7. Sõltuvalt organisatsiooni suurusest, IT profiilist ja arengutasemest ning IT meeskonna suurusest võib IT juht täita kõiki ülaltoodud rolle ehk osakutseid. Suuremates organisatsioonides on toodud rollid ehk osakutsed jagatud reeglina mitmete ametikohtade vahel. Antud lähenemine võimaldab kutsestandardi aluseks ...võtta mikrokraadide õppekavade loomiseks.
2) Sõnastati A.6. „Tulevikuoskused“ ja B.2. „Üldoskused“.
3) Kohustuslike kompetentside tegevusnäitajaid sõnastati sisuliselt ja keeleliselt täpsemaks.

Loe edasi
Peida
Kutsestandardi versioonid:
Kutse andja: Andmed puuduvad
A Kutsekirjeldus
A.1 Töö kirjeldus
IT-juhi töö eesmärgiks on organisatsiooni põhiprotsesse ja eesmärke toetava IT visiooni, strateegia ja tegevusplaanide väljatöötamine ning nende elluviimise juhtimine koostöös organisatsiooni juhtkonnaga. Eesmärgi saavutamiseks juhib IT-juht vastavalt tegevusplaanidele erinevate IT lahenduste loomis...t ja juurutamist ning olemasolevate IT lahenduste efektiivset ja süsteemset haldamist. IT juht loob IT strateegia ja tegevusplaanid vastavalt organisatsiooni äri- ja tegevusplaanidele ning tehnoloogia võimalustele. Ta vastutab IT arendusvajaduste väljaselgitamise, IT eelarve koostamise ja täitmise jälgimise, IT projektide juhtimise, küberturbe korraldamise, IT hangete korraldamise, IT keskkonna optimeerimise, IT poliitikate ja eeskirjade loomise, IT meeskonna ressursi efektiivse kasutamise ja olemasolevate infosüsteemide ning riistvara efektiivse ja ootuspärase toimimise eest. IT-juht on oma valdkonna eestvedajaks ning muudatuste esilekutsujaks juhtides organisatsiooni IT-meeskonda ja tehes koostööd organisatsiooni juhtkonnaga. Ta suhtleb aktiivselt organisatsiooni sise- ja välispartneritega, toetades organisatsiooni süsteemset ning jätkusuutlikku arengut. IT-juhi kutse kirjeldamise aluseks on Euroopa IT-kompetentside raamistik (e-CF).

IT-juhi töökeskkonnaks on tavapäraselt ettevõtete või organisatsioonide kontoriruumid või kodukontor. Töökeskkonna eripäraks on vajadusel töötamine ettevõtete tootmisüksustes või eriotstarbega ruumides näiteks serveriruum jm.

IT-juhi põhilisteks töövahenditeks on kaasaegne arvutitehnika, enamlevinud büroo- ja pilvetöö tarkvara, grupitöötarkvara ning organisatsiooni spetsiifikale vastav tarkvara ja riistvara.

IT-juhi töö eeldab head planeerimis- ja organiseerimisvõimet, analüüsioskust ning süsteemsust, pingetaluvust, koostöö- ja suhtlemisvalmidust, arengule orienteeritust ning otsustus- ja vastutusvõimet.

IT- juht, tase 7 kutse sisaldab järgmisi rolle ehk osakutseid IT arendusjuht, tase 7, IT haldusjuht, tase 7, IT meeskonna- ja partnerlusjuht, tase 7, andmehaldusejuht, tase 7 ja infoturbejuht, tase 7. Sõltuvalt organisatsiooni suurusest, IT profiilist ja arengutasemest ning IT meeskonna suurusest võib IT juht täita kõiki ülaltoodud rolle. Suuremates organisatsioonides on toodud rollid jagatud reeglina mitmete ametikohtade vahel.

IT arendusjuhi rolliks on olla tehnoloogia rakendamise ja IT lahenduste visionäär, strateeg ja tark tellija. Arendusjuht peab hoidma end hästi kursis tehnoloogia valdkonna arengutega ja võimalustega organisatsiooni äri tehnoloogia abil täiustada, efektiivsemaks ja optimaalsemaks muuta. Arendusjuhi ülesandeks on koos ärijuhtidega püstitada IT arenduseesmärgid ja seejärel juhtida vajalike lahenduste väljatöötamist, valikut ning juurutamist.

IT haldusjuhi rolliks on IT süsteemide optimaalse töö tagamine vastavalt ärinõuetele. IT haldusjuht kavandab ja lepib äripoolega kokku IT süsteemide teenustaseme tingimused ning tagab oma meeskonna ja partnerite võrgustikuga nende tingimuste täitmise, pideva ajakohastamise ning täiustamise. IT teenuste halduse tänased parimad praktikad baseeruvad rahvusvaheliselt tunnustatud infotehnoloogia haldamise tavade ja protsesside standardite kogul ITIL, mille valdamine on IT haldusjuhi ning tema meeskonna kvaliteetse töö jaoks kohustuslik.
IT meeskonna juhina on IT juhi rolliks tagada ettevõtte eesmärkide saavutamiseks vajaliku IT meeskonna ja partnervõrgustiku tõrgeteta töö. IT meeskonna juhi ülesandeks on mõista ja prognoosida IT süsteemide haldamiseks ning arendamiseks vajalikke tööjõu ja kompetentsi vajadusi ning selle alusel planeerida oma meeskond ja partnersuhted. IT meeskonnajuht on hea personalitöö asjatundja, tagades selge töökorralduse, meeskonna sujuva koostöö, motivatsiooni ja meeskonna liikmete kompetentside arendamise.

IT juhi roll organisatsiooni andmehaldusejuhina ja andmeanalüüsi korraldajana tähendab põhjalikku arusaamist organisatsioonile oluliste andmete sisust, allikatest ja analüüsivajadustest. Andmehaldusejuhi ülesandeks on tagada otsustamiseks vajalike andmete kogumine, süstematiseerimine, puhastamine ning andmete kvaliteedi hindamine ja tagamine. Andmehaldusejuhi rolliks on tagada äripoolele tugi andmete tõlgendamise, andmeanalüüsi ja andmete põhjal järelduste tegemise korraldamisel. Andmeanalüüsi ärivajaduste püstitamine ja analüüsitöö sisuline suunamine peab jääma äripoole juhtida ja vastutada.

Infoturbejuht loob ettevõtte vajadustele ja ootustele sobiva infoturbealase keskkonna, kehtestades asjakohased nõuded ning poliitikad. Infoturbejuht on ärivajaduste esindaja - infoturbe arhitekt, kes valib välja ja juhib ettevõttele sobivate infoturbelahenduste juurutamist ning igapäevatoimimist, turvaintsidentide menetlemist ja lahendamist ning infoturbe protsesside täiustamist. Kõrgema tehnoloogiariskiga keskmistes ja suuremates ettevõtetes on infoturbejuhi ning IT juhi positsioonid rangelt lahutatud ja Infoturbejuht allub vahetult äripoolele, et tagada infoturbe sõltumatus.

Loe edasi
Peida
A.2 Tööosad
A.2.1 Infosüsteemi ja äristrateegia kooskõlastamine (e-CF kompetents A.1)
A.2.2 Teenusetaseme haldus (e-CF kompetents A.2)
A.2.3 Tegevusplaani väljatöötamine (e-CF kompetents A.3)
A.2.4 Arhitektuuri planeerimine (e-CF kompetents A.5)
A.2.5 Tehnoloogia arengu jälgimine ja innovatsioon (e-CF komp...
etentsid A.7 ja A.9)
A.2.6 Jätkusuutlikkuse tagamine (e-CF kompetents A.8)
A.2.7 Probleemihaldus (e-CF kompetents C.4)
A.2.8 IT kvaliteedinormide väljatöötamine (e-CF kompetents D.2)
A.2.9 Hankimine (e-CF kompetents D.4)
A.2.10 Personaliarendus (e-CF kompetents D.9)
A.2.11 Informatsiooni ja oskusteabe haldamine (e-CF kompetents D.10)
A.2.12 Ärivajaduste väljaselgitamine (e-CF kompetents D.11)
A.2.13 Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine (e-CF kompetents E.2)
A.2.14 Riskijuhtimine (e-CF kompetents E.3)
A.2.15 Suhete juhtimine (e-CF kompetents E.4)
A.2.16 IT protsesside täiustamine (e-CF kompetents E.5)
A.2.17 Ärimuudatuste juhtimine (e-CF kompetents E.7)
A.2.18 Infoturbestrateegia väljatöötamine ja haldamine (e-CF kompetentsid E.8 ja D.1)
A.2.19 IT valitsemine/juhtimine (e-CF kompetents E.9)

Loe edasi
Peida
A.3 Kutsealane ettevalmistus
Tavapäraselt töötavad IT-juhtidena inimesed, kellel on erialane kõrgharidus ning vähemalt 3-aastane juhtimisalane ja 5-aastane IT valdkonna töökogemus.
A.4 Enamlevinud ametinimetused
IT-juht, infotehnoloogia juht, tehnoloogiajuht, IT-osakonna juhataja.
A.6 Tulevikuoskused
Teave oskuste ja trendide kohta, mille tähtsus valdkonnas kasvab.

Järjest kasvavate keskkonnanõuetega arvestamine ja olemasolevate ressursside oluliselt tõhusam kasutamine kujuneb peamiseks tulevikutrendiks IT juhi töö kõikides rollides ning aspektides. IT juhi otseses vastutusalas on IT enda kes...
kkonna jalajälje süsteemne teadlik juhtimine ja IT rakendamine rohepöörde toetuseks kõigis organisatsiooni keskkonna aspektidega seotud tegevustes.

Andmehalduse, andmeanalüütika ja andmetel põhinevate otsustusprotsesside tähtsuse kasv muudab oluliselt IT juhi tööd. Digitaalseid andmeid on infosüsteemides kogutud pikemat aega ja suurtes kogustes, kuid nende kättesaadavuse, integreerimise, sisulise analüüsi ja kasutamise töös on ees ootamas suured murrangud, kus IT juhil saab olema suur roll. Oluline on pidevalt panna rõhku äriprotsessidest ja infosüsteemidest andmete kogumisele ja integreerimisele kõige erinevamates andmevormides ja formaatides, andmekvaliteedile andmeturbele ja suurandmetele, et luua tingimused kõige erinevamatele ärivajadustele andmete töötlemisel ja analüüsil.

Tulevikus on jätkuvalt IT juhi töös kriitilise tähtsusega võimekus ja valmisolek end pidevalt kursis hoida oma organisatsiooni tegevusvaldkonnaga seonduvate kaasaegsete tehnoloogiatega, et osata leida ja välja pakkuda uusi tehnoloogilisi võimalusi organisatsiooni äritegevuse täiustamiseks ning efektiivsemaks muutmiseks. Pidev tehnoloogiate arengu jälgimine ja kasutusvõimaluste analüüsimine on ka edaspidi IT juhi töö üheks olulisemaks komponendiks.

Kaasaegsetes töö vormides, tööviisides ning töötajate vajadustes ja soovides toimuvatest olulistest muutustest tulenevalt muutub järjest tähtsamaks IT juhi kui meeskonna juhi, liidri ja motivaatori roll. Kriitiline on meeskonna vaimu tunnetamine ning hoidmine kaugtöö tingimustes, keskkonnaga kohanemine, innovaatilisus ja dünaamilisus.

Loe edasi
Peida
B Kompetentsusnõuded
B.1 Kutse struktuur
Kutse taotlemisel nõutavad kompetentsid:
IT- juht, tase 7 kutse taotlemisel tuleb tõendada kohustuslikud kompetentsid B.3.1.- B.3.19. ja üldoskused B.2.

IT arendusjuht, tase 7 osakutse taotlemisel tuleb tõendada kohustuslikud kompetentsid B.3.1. Infosüsteemi ja äristrateegia kooskõlastamine; B.3.3. Tegevusplaani väljatöötamine; B.3.4. A...
rhitektuuri planeerimine; B.3.5. Tehnoloogia arengu jälgimine ja innovatsioon; B.3.6. Jätkusuutlikkuse tagamine; B.3.8. IT kvaliteedinormide väljatöötamine; B.3.9 Hankimine; B.3.12. Ärivajaduste väljaselgitamine; B.3.13. Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine; B.3.15. Suhete juhtimine; B.3.17. Ärimuudatuste juhtimine; B.3.19. IT valitsemine/juhtimine ja üldoskused B.2.

IT haldusjuht, tase 7 osakutse taotlemisel tuleb tõendada kohustuslikud kompetentsid B.3.2. Teenusetaseme haldus ; B.3.7. Probleemihaldus; B.3.9. Hankimine ; B.3.12. Ärivajaduste väljaselgitamine; B.3.13. Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine; B.3.15. Suhete juhtimine; B.3.16. IT protsesside täiustamine; B.3.19. IT valitsemine/juhtimine ja üldoskused B.2.

IT meeskonna- ja partnerlusjuht, tase 7 osakutse taotlemisel tuleb tõendada kohustuslikud kompetentsid B.3.5. Tehnoloogia arengu jälgimine ja innovatsioon; B.3.10. Personaliarendus; B.3.13. Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine; B.3.15. Suhete juhtimine ja üldoskused B.2.

Andmehaldusejuht, tase 7 osakutse taotlemisel tuleb tõendada kohustuslikud kompetentsid B.3.5. Tehnoloogia arengu jälgimine ja innovatsioon; B.3.11. Informatsiooni ja oskusteabe haldamine; B.3.13. Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine; B.3.15. Suhete juhtimine; B.3.19. IT valitsemine/
juhtimine ja üldoskused B.2.

Infoturbejuht, tase 7 osakutse taotlemisel tuleb tõendada kohustuslikud kompetentsid B.3.5. Tehnoloogia arengu jälgimine ja innovatsioon; B.3.7. Probleemihaldus ; B.3.13. Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine; B.3.14. Riskijuhtimine; B.3.15. Suhete juhtimine; B.3.16. IT protsesside täiustamine; B.3.18. Infoturbestrateegia väljatöötamine ja haldamine; B.3.19. IT valitsemine/
juhtimine ja üldoskused B.2.

Loe edasi
Peida
B.2 IT-juht, tase 7 üldoskused
Mõtlemisoskused
1. Seab isikliku arengu eesmärke ja järgib elukestva õppe põhimõtet.
2. Käsitleb nähtusi analüütiliselt ja süsteemselt, tegemaks kindlaks nähtuste vahelisi seoseid ja järeldusi ning tuvastamaks alternatiivsete lahenduste tugevaid ja nõrku külgi.
3. Tuvastab ja sõnastab tekkida või...
vad ning juba tekkinud probleemid. Hindab võimalusi ja strateegiaid lahenduse leidmiseks.
4. Käsitleb teemat või olukorda eri vaatenurkadest ja pakub uudseid lahendusi. Kasutab, täiustab või sobitab olemasolevaid ja uudseid tööviise, tooteid ja teenuseid.
Enesejuhtimisoskused
5. Teeb eesmärgi saavutamiseks kohaseid valikuid ja otsuseid. Tegutseb järjekindlalt ülesande täitmise või tegevuse lõpuleviimise nimel.
6. Lähtub eetilistest tõekspidamistest ning ühiskondlikest ja organisatsiooni väärtustest.
7. Tegutseb adekvaatselt ka pingelistes ja keerulistest olukordades.
8. Seostab oma otsuseid ja tegevust võimalike tagajärgedega ning on valmis ja võimeline tulemustest aru andma.
Lävimisoskused
9. Väljendab ennast selgelt nii suuliselt kui kirjalikult. Ka keerukates suhtlusolukordades väljendab end viisakalt, austavalt, arusaadavalt ja olukorrale vastavalt.
10. Märkab ja mõistab teiste tundeid, vajadusi ja reaktsioone ning arvestab nendega, olles vastutulelik ja abivalmis.
11. Loob positiivse töökeskkonna ja suhtleb professionaalselt. Motiveerib teisi ühise eesmärgi nimel tegutsema ja soovitud tulemusi saavutama.
12. Teeb koostööd nii ühiste eesmärkide saavutamise nimel kui ka erinevate eesmärkide korral, arvestades kõigi poolte vajaduste ja seisukohtadega.
13. Valdab inglise keelt tasemel B2 (vt Lisa 1 “Keelte oskustasemete kirjeldused”).
14. Kasutab arvutit tasemel „Iseseisev kasutaja“ (vt Lisa 2 „Digipädevuste enesehindamise skaala“).

Loe edasi
Peida
B.3 Kompetentsid
Kohustuslikud kompetentsid
    Nimetus EKR tase
B.3.1 Infosüsteemi ja äristrateegia kooskõlastamine (e-CF kompetents A.1) 7

Tegevusnäitajad
1. Osaleb juhtkonna töös olles kursis organisatsiooni ärieesmärkide ja tegevusplaanidega.
2. Juhib IT-strateegia ja -tegevusplaanide väljatöötamist ning kooskõlastab need organisatsiooni eesmärkide ja tegevusplaanidega.
3. Vastavalt tegevusplaanidele planeerib ja juhib organisatsiooni põhiprotsesside digitaalset ümberkujundamist ja automatiseerimist.
4. Teeb IT valdkonnas olulisi otsuseid ja valikuid.
5. Vastavalt äriootustele kujundab ja paneb paika nõuded IT teenustele.
B.3.2 Teenusetaseme haldus (e-CF kompetents A.2) 7

Tegevusnäitajad
1. Loob ülevaate erinevate teenuste käideldavusnõuetest ning defineerib äripoole ootused teenusetasemetele.
2. Kehtestab teenuste toimimiseks vajalikud teenusetasemed.
3. Jälgib ja analüüsib teenuste toimivust vastavalt kokkulepitud teenusetasemetele.
4. Täiendab teenusetasemeid vastavalt muutuvatele vajadustele.
B.3.3 Tegevusplaani väljatöötamine (e-CF kompetents A.3) 7

Tegevusnäitajad
1. Vastavalt äriplaanidele ja äri ootustele arendab IT valdkonnaga seotud tegevusi ja projekte.
2. Analüüsib ja kalkuleerib IT projektide tehnoloogilisi valikuid, kulusid ja võimalikke tasuvusaegu.
3. Koostab IT tegevustest ja projektidest loogiliselt läbi mõeldud ja järjestatud tegevusplaani.
4. Kooskõlastab tegevusplaani juhtkonnaga ning oma meeskonnaga.
5. Koostab IT tegevustest ja projektidest loogilise ja organisatsiooni võimetele vastava elluviimise ajaplaani.
B.3.4 Arhitektuuri planeerimine (e-CF kompetents A.5) 7

Tegevusnäitajad
1. Tuvastab muudatuste vajadused.
2. Mõtleb läbi ja planeerib IT keskkonna erinevad riistvaralised, tarkvaralised ning partnerite ja teenuste valiku eesmärgiga hoida lahenduste arhitektuur ning teenuste ülesehitus organisatsiooni jaoks süsteemne, kuluefektiivne ja hallatav.
3. Kooskõlastab arhitektuuriplaani juhtkonnaga ning IT meeskonnaga.
B.3.5 Tehnoloogia arengu jälgimine ja innovatsioon (e-CF kompetentsid A.7 ja A.9) 7

Tegevusnäitajad
1. Jälgib ja omab ülevaadet IT valdkonna arengutrendidest ning nende rakendamiste võimalikkusest äriprotsessides.
2. Analüüsib äriprotsesse ja pakub innovaatilisi lahendusi äriprotsesside täiustamiseks.
3. Selgitab välja perspektiivikate lahenduste tootjad ja tarnijad.
4. Jälgib perspektiivikate toodete ja teenuste arengut.
5. Hindab võimalikku kasu, mida toob uute lahenduste kasutuselevõtmine.
B.3.6 Jätkusuutlikkuse tagamine (e-CF kompetents A.8) 7

Tegevusnäitajad
1. Hindab IT lahenduste mõju keskkonnale.
2. Arvestab erinevate projektide loomisel keskkonnamõju ja pakub välja täiendusi, mis keskkonnamõju vähendavad.
3. Hoiab ennast kursis regulatsioonide ja standarditega, mis keskkonnamõju hinnanguid käsitlevad.
B.3.7 Probleemihaldus (e-CF kompetents C.4) 7

Tegevusnäitajad
1. Tuvastab ja lahendab intsidentide põhjused.
2. Tuvastab proaktiivselt võimalikud probleemid ja juhib probleemide lahendamist.
3. Kommunikeerib probleemide lahendamise protsessi organisatsioonis sees ja väljaspoole.
B.3.8 IT kvaliteedinormide väljatöötamine (e-CF kompetents D.2) 7

Tegevusnäitajad
1. Koos äripoolega lepib kokku ootused teenuste toimimisele ja kvaliteedile.
2. Loob poliitikad ja juhendid, mis defineerivad IT keskkonna kasutusreeglid ja teenuste kvaliteedieesmärgid.
3. Juurutab loodud kvaliteedinormid organisatsiooni.
B.3.9 Hankimine (e-CF kompetents D.4) 7

Tegevusnäitajad
1. Valib välja riistvara ja tarkvara ning teenused, mida hangitakse vastavalt olemasolevale arhitektuurile ja hankemenetluseks kehtestatud nõuetele.
2. Korraldab hankemenetluse ja tagab hankeprotsesside korrektsuse, läbipaistvuse ja õiguspärasuse.
3. Valib välja organisatsioonile sobiva riistvara, tarkvara ja teenused vastavalt hankemenetluses etteantud parameetritele.
4. Sõlmib tarnekokkulepped ja jälgib kokkulepetest kinnipidamist.
B.3.10 Personaliarendus (e-CF kompetents D.9) 7

Tegevusnäitajad
1. Kirjeldab IT meeskonna vajalikud kompetentsid.
2. Osaleb IT meeskonna komplekteerimisel ja valikul.
3. Planeerib meeskonna koolitamist ja meeskonnaüritusi ning suunab ja juhendab oma meeskonda.
B.3.11 Informatsiooni ja oskusteabe haldamine (e-CF kompetents D.10) 7

Tegevusnäitajad
1. Tagab asjakohaste vahendite olemasolu teabe loomiseks, arendamiseks, säilitamiseks, uuendamiseks ja levitamiseks.
2. Kaardistab organisatsioonisisest ja -välist teavet ning teeb kindlaks informatsioonivajadusi.
B.3.12 Ärivajaduste väljaselgitamine (e-CF kompetents D.11) 7

Tegevusnäitajad
1. Suhtleb organisatsioonis erinevate osapooltega ning kaardistab nende nägemuse ja vajadused.
2. Tunneb hästi äriprotsesse ning nende tugevaid ja nõrku kohti.
3. Analüüsib äriprotsesse ning otsib võimalusi äriprotsesside optimeerimiseks läbi tehnoloogiliste võimaluste.
4. Tunneb olulisemaid kliente ja nende ootusi ning vajadusi.
5. Kirjeldab võimalused äriprotsesside efektiivistamiseks ja optimeerimiseks.
B.3.13 Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine (e-CF kompetents E.2) 7

Tegevusnäitajad
1. Defineerib, kirjeldab, eelarvestab ja planeerib projektid vastavalt ärivajadustele.
2. Juhib ja haldab IT projektide portfelli, arvestades projektide prioriteetsust, ressursivajadusi ning ajakava.
3. Teeb projektides vajalikke muudatusi ja korrigeerib projektide prioriteete, tegevusi ning ressursse vastavalt muutuvatele vajadustele.
4. Delegeerib ülesandeid ja toetab meeskonnaliikmeid vastavalt vajadusele.
B.3.14 Riskijuhtimine (e-CF kompetents E.3) 7

Tegevusnäitajad
1. Osaleb äririskide kaardistamises ja riskiplaanide koostamises.
2. Juhib IT riskide kaardistamist ja tegevusplaanide koostamist IT riskide haldamiseks.
3. Korraldab organisatsiooni IT riskihalduse protsessi ja juhib riskikäsitlust.
4. Kommunikeerib IT riske organisatsioonile.
B.3.15 Suhete juhtimine (e-CF kompetents E.4) 7

Tegevusnäitajad
1. Tagab positiivsed suhted organisatsiooni siseste ja väliste partnerite vahel, järgides organisatsiooni protsesse.
2. Tagab ladusa osakondade vahelise koostöö ja positiivse töökeskkonna.
3. Korraldab regulaarse ja tulemusliku teabevahetuse osapoolte vahel ning arvestab nende vajadusi ja ootusi eesmärkide täitmiseks.
4. Tuletab partneritele meelde nende kohustusi ja jälgib, et võetud kohustustest ja antud lubadustest kinni peetaks. Lahendab erimeelsusi, kasutades erinevaid suhtlus- ja läbirääkimistehnikaid.
B.3.16 IT protsesside täiustamine (e-CF kompetents E.5) 7

Tegevusnäitajad
1. Jälgib ja hindab olemasolevate IT-protsesside toimivust ja efektiivsust.
2. Analüüsib ja hindab IT protsesside täiendamise võimalusi ja mõju.
3. Täiendab IT protsesse.
4. Hindab IT protsesside muudatustest saadavad kasu.
5. Haldab ja hoiab IT protsesside dokumentatsiooni.
B.3.17 Ärimuudatuste juhtimine (e-CF kompetents E.7) 7

Tegevusnäitajad
1. Tuvastab muudatuste vajaduse ja ulatuse ning võimaliku ärikasu.
2. Analüüsib uute IT lahenduste rakendamisega seotud kulusid ja tulusid ning võimalikku tasuvusaega.
3. Osaleb muudatuste planeerimises ja elluviimises.
4. Valib välja muudatuse tegemiseks vajalikud IT lahendused ja partnerid.
5. Kinnistab ja dokumenteerib toimunud muudatuse.
B.3.18 Infoturbestrateegia väljatöötamine ja haldamine (e-CF kompetentsid E.8 ja D.1) 7

Tegevusnäitajad
1. Kasutab üldtunnustatud raamistikke, et määratleda informatsiooni terviklikkuse, käideldavuse ja konfidentsiaalsuse nõuded ning eesmärgid.
2. Loob organisatsiooni infoturbestrateegia, kooskõlas organisatsiooni äri- või tegevusplaanidega arvestades kehtivaid infoturbe standardeid ja õigusakte.
3. Teadvustab ja jõustab infoturvapoliitikat kogu organisatsioonis.
4. Tagab kriisi- ja taasteplaanide olemasolu ning nende testimise.
5. Uuendab ja kaasajastab infoturbestrateegiad ning kriisi- ja taasteplaane.
B.3.19 IT valitsemine/juhtimine (e-CF kompetents E.9) 7

Tegevusnäitajad
1. Loob, juurutab ja kinnistab organisatsiooni IT valdkonna ning organisatsiooni IT kasutamise põhimõtted ja jälgib nende järgimist organisatsioonis ning IT valdkonnas.
2. Analüüsib IT organisatsiooni ning sise- ja väliskeskkonna arengut ning nende kooskõla. Korraldab regulaarse ja tulemusliku teabevahetuse osapoolte vahel ning arvestab nende vajadusi ja organisatsiooni (äri)kultuuri.
3. Määratleb eesmärgid ja rakendab asjakohaseid tulemuslikkuse võtmenäitajaid (KPI), lähtudes organisatsiooni äristrateegiast või arengukavast.
4. Planeerib IT eelarvet, jälgib IT eelarve täitmist, korraldab IT varade haldust, lähtudes organisatsiooni äristrateegiast või arengukavast.
5. Jälgib ja juhib IT tegevusplaanide elluviimist ja IT projekte.
6. Täiendab ja kohendab IT tegevusplaane ning projekte vastavalt muutuvatele välisoludele ja äriplaanidele.
Osakutsega seotud kompetentsid
IT arendusjuht, tase 7 EKR tase: 7
  Kompetents EKR tase
B.3.1 Infosüsteemi ja äristrateegia kooskõlastamine (e-CF kompetents A.1) 7

Tegevusnäitajad
1. Osaleb juhtkonna töös olles kursis organisatsiooni ärieesmärkide ja tegevusplaanidega.
2. Juhib IT-strateegia ja -tegevusplaanide väljatöötamist ning kooskõlastab need organisatsiooni eesmärkide ja tegevusplaanidega.
3. Vastavalt tegevusplaanidele planeerib ja juhib organisatsiooni põhiprotsesside digitaalset ümberkujundamist ja automatiseerimist.
4. Teeb IT valdkonnas olulisi otsuseid ja valikuid.
5. Vastavalt äriootustele kujundab ja paneb paika nõuded IT teenustele.
B.3.3 Tegevusplaani väljatöötamine (e-CF kompetents A.3) 7

Tegevusnäitajad
1. Vastavalt äriplaanidele ja äri ootustele arendab IT valdkonnaga seotud tegevusi ja projekte.
2. Analüüsib ja kalkuleerib IT projektide tehnoloogilisi valikuid, kulusid ja võimalikke tasuvusaegu.
3. Koostab IT tegevustest ja projektidest loogiliselt läbi mõeldud ja järjestatud tegevusplaani.
4. Kooskõlastab tegevusplaani juhtkonnaga ning oma meeskonnaga.
5. Koostab IT tegevustest ja projektidest loogilise ja organisatsiooni võimetele vastava elluviimise ajaplaani.
B.3.4 Arhitektuuri planeerimine (e-CF kompetents A.5) 7

Tegevusnäitajad
1. Tuvastab muudatuste vajadused.
2. Mõtleb läbi ja planeerib IT keskkonna erinevad riistvaralised, tarkvaralised ning partnerite ja teenuste valiku eesmärgiga hoida lahenduste arhitektuur ning teenuste ülesehitus organisatsiooni jaoks süsteemne, kuluefektiivne ja hallatav.
3. Kooskõlastab arhitektuuriplaani juhtkonnaga ning IT meeskonnaga.
B.3.5 Tehnoloogia arengu jälgimine ja innovatsioon (e-CF kompetentsid A.7 ja A.9) 7

Tegevusnäitajad
1. Jälgib ja omab ülevaadet IT valdkonna arengutrendidest ning nende rakendamiste võimalikkusest äriprotsessides.
2. Analüüsib äriprotsesse ja pakub innovaatilisi lahendusi äriprotsesside täiustamiseks.
3. Selgitab välja perspektiivikate lahenduste tootjad ja tarnijad.
4. Jälgib perspektiivikate toodete ja teenuste arengut.
5. Hindab võimalikku kasu, mida toob uute lahenduste kasutuselevõtmine.
B.3.6 Jätkusuutlikkuse tagamine (e-CF kompetents A.8) 7

Tegevusnäitajad
1. Hindab IT lahenduste mõju keskkonnale.
2. Arvestab erinevate projektide loomisel keskkonnamõju ja pakub välja täiendusi, mis keskkonnamõju vähendavad.
3. Hoiab ennast kursis regulatsioonide ja standarditega, mis keskkonnamõju hinnanguid käsitlevad.
B.3.8 IT kvaliteedinormide väljatöötamine (e-CF kompetents D.2) 7

Tegevusnäitajad
1. Koos äripoolega lepib kokku ootused teenuste toimimisele ja kvaliteedile.
2. Loob poliitikad ja juhendid, mis defineerivad IT keskkonna kasutusreeglid ja teenuste kvaliteedieesmärgid.
3. Juurutab loodud kvaliteedinormid organisatsiooni.
B.3.9 Hankimine (e-CF kompetents D.4) 7

Tegevusnäitajad
1. Valib välja riistvara ja tarkvara ning teenused, mida hangitakse vastavalt olemasolevale arhitektuurile ja hankemenetluseks kehtestatud nõuetele.
2. Korraldab hankemenetluse ja tagab hankeprotsesside korrektsuse, läbipaistvuse ja õiguspärasuse.
3. Valib välja organisatsioonile sobiva riistvara, tarkvara ja teenused vastavalt hankemenetluses etteantud parameetritele.
4. Sõlmib tarnekokkulepped ja jälgib kokkulepetest kinnipidamist.
B.3.12 Ärivajaduste väljaselgitamine (e-CF kompetents D.11) 7

Tegevusnäitajad
1. Suhtleb organisatsioonis erinevate osapooltega ning kaardistab nende nägemuse ja vajadused.
2. Tunneb hästi äriprotsesse ning nende tugevaid ja nõrku kohti.
3. Analüüsib äriprotsesse ning otsib võimalusi äriprotsesside optimeerimiseks läbi tehnoloogiliste võimaluste.
4. Tunneb olulisemaid kliente ja nende ootusi ning vajadusi.
5. Kirjeldab võimalused äriprotsesside efektiivistamiseks ja optimeerimiseks.
B.3.13 Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine (e-CF kompetents E.2) 7

Tegevusnäitajad
1. Defineerib, kirjeldab, eelarvestab ja planeerib projektid vastavalt ärivajadustele.
2. Juhib ja haldab IT projektide portfelli, arvestades projektide prioriteetsust, ressursivajadusi ning ajakava.
3. Teeb projektides vajalikke muudatusi ja korrigeerib projektide prioriteete, tegevusi ning ressursse vastavalt muutuvatele vajadustele.
4. Delegeerib ülesandeid ja toetab meeskonnaliikmeid vastavalt vajadusele.
B.3.15 Suhete juhtimine (e-CF kompetents E.4) 7

Tegevusnäitajad
1. Tagab positiivsed suhted organisatsiooni siseste ja väliste partnerite vahel, järgides organisatsiooni protsesse.
2. Tagab ladusa osakondade vahelise koostöö ja positiivse töökeskkonna.
3. Korraldab regulaarse ja tulemusliku teabevahetuse osapoolte vahel ning arvestab nende vajadusi ja ootusi eesmärkide täitmiseks.
4. Tuletab partneritele meelde nende kohustusi ja jälgib, et võetud kohustustest ja antud lubadustest kinni peetaks. Lahendab erimeelsusi, kasutades erinevaid suhtlus- ja läbirääkimistehnikaid.
B.3.17 Ärimuudatuste juhtimine (e-CF kompetents E.7) 7

Tegevusnäitajad
1. Tuvastab muudatuste vajaduse ja ulatuse ning võimaliku ärikasu.
2. Analüüsib uute IT lahenduste rakendamisega seotud kulusid ja tulusid ning võimalikku tasuvusaega.
3. Osaleb muudatuste planeerimises ja elluviimises.
4. Valib välja muudatuse tegemiseks vajalikud IT lahendused ja partnerid.
5. Kinnistab ja dokumenteerib toimunud muudatuse.
B.3.19 IT valitsemine/juhtimine (e-CF kompetents E.9) 7

Tegevusnäitajad
1. Loob, juurutab ja kinnistab organisatsiooni IT valdkonna ning organisatsiooni IT kasutamise põhimõtted ja jälgib nende järgimist organisatsioonis ning IT valdkonnas.
2. Analüüsib IT organisatsiooni ning sise- ja väliskeskkonna arengut ning nende kooskõla. Korraldab regulaarse ja tulemusliku teabevahetuse osapoolte vahel ning arvestab nende vajadusi ja organisatsiooni (äri)kultuuri.
3. Määratleb eesmärgid ja rakendab asjakohaseid tulemuslikkuse võtmenäitajaid (KPI), lähtudes organisatsiooni äristrateegiast või arengukavast.
4. Planeerib IT eelarvet, jälgib IT eelarve täitmist, korraldab IT varade haldust, lähtudes organisatsiooni äristrateegiast või arengukavast.
5. Jälgib ja juhib IT tegevusplaanide elluviimist ja IT projekte.
6. Täiendab ja kohendab IT tegevusplaane ning projekte vastavalt muutuvatele välisoludele ja äriplaanidele.
 
IT haldusjuht, tase 7 EKR tase: 7
  Kompetents EKR tase
B.3.2 Teenusetaseme haldus (e-CF kompetents A.2) 7

Tegevusnäitajad
1. Loob ülevaate erinevate teenuste käideldavusnõuetest ning defineerib äripoole ootused teenusetasemetele.
2. Kehtestab teenuste toimimiseks vajalikud teenusetasemed.
3. Jälgib ja analüüsib teenuste toimivust vastavalt kokkulepitud teenusetasemetele.
4. Täiendab teenusetasemeid vastavalt muutuvatele vajadustele.
B.3.7 Probleemihaldus (e-CF kompetents C.4) 7

Tegevusnäitajad
1. Tuvastab ja lahendab intsidentide põhjused.
2. Tuvastab proaktiivselt võimalikud probleemid ja juhib probleemide lahendamist.
3. Kommunikeerib probleemide lahendamise protsessi organisatsioonis sees ja väljaspoole.
B.3.9 Hankimine (e-CF kompetents D.4) 7

Tegevusnäitajad
1. Valib välja riistvara ja tarkvara ning teenused, mida hangitakse vastavalt olemasolevale arhitektuurile ja hankemenetluseks kehtestatud nõuetele.
2. Korraldab hankemenetluse ja tagab hankeprotsesside korrektsuse, läbipaistvuse ja õiguspärasuse.
3. Valib välja organisatsioonile sobiva riistvara, tarkvara ja teenused vastavalt hankemenetluses etteantud parameetritele.
4. Sõlmib tarnekokkulepped ja jälgib kokkulepetest kinnipidamist.
B.3.12 Ärivajaduste väljaselgitamine (e-CF kompetents D.11) 7

Tegevusnäitajad
1. Suhtleb organisatsioonis erinevate osapooltega ning kaardistab nende nägemuse ja vajadused.
2. Tunneb hästi äriprotsesse ning nende tugevaid ja nõrku kohti.
3. Analüüsib äriprotsesse ning otsib võimalusi äriprotsesside optimeerimiseks läbi tehnoloogiliste võimaluste.
4. Tunneb olulisemaid kliente ja nende ootusi ning vajadusi.
5. Kirjeldab võimalused äriprotsesside efektiivistamiseks ja optimeerimiseks.
B.3.13 Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine (e-CF kompetents E.2) 7

Tegevusnäitajad
1. Defineerib, kirjeldab, eelarvestab ja planeerib projektid vastavalt ärivajadustele.
2. Juhib ja haldab IT projektide portfelli, arvestades projektide prioriteetsust, ressursivajadusi ning ajakava.
3. Teeb projektides vajalikke muudatusi ja korrigeerib projektide prioriteete, tegevusi ning ressursse vastavalt muutuvatele vajadustele.
4. Delegeerib ülesandeid ja toetab meeskonnaliikmeid vastavalt vajadusele.
B.3.15 Suhete juhtimine (e-CF kompetents E.4) 7

Tegevusnäitajad
1. Tagab positiivsed suhted organisatsiooni siseste ja väliste partnerite vahel, järgides organisatsiooni protsesse.
2. Tagab ladusa osakondade vahelise koostöö ja positiivse töökeskkonna.
3. Korraldab regulaarse ja tulemusliku teabevahetuse osapoolte vahel ning arvestab nende vajadusi ja ootusi eesmärkide täitmiseks.
4. Tuletab partneritele meelde nende kohustusi ja jälgib, et võetud kohustustest ja antud lubadustest kinni peetaks. Lahendab erimeelsusi, kasutades erinevaid suhtlus- ja läbirääkimistehnikaid.
B.3.16 IT protsesside täiustamine (e-CF kompetents E.5) 7

Tegevusnäitajad
1. Jälgib ja hindab olemasolevate IT-protsesside toimivust ja efektiivsust.
2. Analüüsib ja hindab IT protsesside täiendamise võimalusi ja mõju.
3. Täiendab IT protsesse.
4. Hindab IT protsesside muudatustest saadavad kasu.
5. Haldab ja hoiab IT protsesside dokumentatsiooni.
B.3.19 IT valitsemine/juhtimine (e-CF kompetents E.9) 7

Tegevusnäitajad
1. Loob, juurutab ja kinnistab organisatsiooni IT valdkonna ning organisatsiooni IT kasutamise põhimõtted ja jälgib nende järgimist organisatsioonis ning IT valdkonnas.
2. Analüüsib IT organisatsiooni ning sise- ja väliskeskkonna arengut ning nende kooskõla. Korraldab regulaarse ja tulemusliku teabevahetuse osapoolte vahel ning arvestab nende vajadusi ja organisatsiooni (äri)kultuuri.
3. Määratleb eesmärgid ja rakendab asjakohaseid tulemuslikkuse võtmenäitajaid (KPI), lähtudes organisatsiooni äristrateegiast või arengukavast.
4. Planeerib IT eelarvet, jälgib IT eelarve täitmist, korraldab IT varade haldust, lähtudes organisatsiooni äristrateegiast või arengukavast.
5. Jälgib ja juhib IT tegevusplaanide elluviimist ja IT projekte.
6. Täiendab ja kohendab IT tegevusplaane ning projekte vastavalt muutuvatele välisoludele ja äriplaanidele.
 
IT meeskonna- ja partnerlusjuht, tase 7 EKR tase: 7
  Kompetents EKR tase
B.3.5 Tehnoloogia arengu jälgimine ja innovatsioon (e-CF kompetentsid A.7 ja A.9) 7

Tegevusnäitajad
1. Jälgib ja omab ülevaadet IT valdkonna arengutrendidest ning nende rakendamiste võimalikkusest äriprotsessides.
2. Analüüsib äriprotsesse ja pakub innovaatilisi lahendusi äriprotsesside täiustamiseks.
3. Selgitab välja perspektiivikate lahenduste tootjad ja tarnijad.
4. Jälgib perspektiivikate toodete ja teenuste arengut.
5. Hindab võimalikku kasu, mida toob uute lahenduste kasutuselevõtmine.
B.3.10 Personaliarendus (e-CF kompetents D.9) 7

Tegevusnäitajad
1. Kirjeldab IT meeskonna vajalikud kompetentsid.
2. Osaleb IT meeskonna komplekteerimisel ja valikul.
3. Planeerib meeskonna koolitamist ja meeskonnaüritusi ning suunab ja juhendab oma meeskonda.
B.3.13 Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine (e-CF kompetents E.2) 7

Tegevusnäitajad
1. Defineerib, kirjeldab, eelarvestab ja planeerib projektid vastavalt ärivajadustele.
2. Juhib ja haldab IT projektide portfelli, arvestades projektide prioriteetsust, ressursivajadusi ning ajakava.
3. Teeb projektides vajalikke muudatusi ja korrigeerib projektide prioriteete, tegevusi ning ressursse vastavalt muutuvatele vajadustele.
4. Delegeerib ülesandeid ja toetab meeskonnaliikmeid vastavalt vajadusele.
B.3.15 Suhete juhtimine (e-CF kompetents E.4) 7

Tegevusnäitajad
1. Tagab positiivsed suhted organisatsiooni siseste ja väliste partnerite vahel, järgides organisatsiooni protsesse.
2. Tagab ladusa osakondade vahelise koostöö ja positiivse töökeskkonna.
3. Korraldab regulaarse ja tulemusliku teabevahetuse osapoolte vahel ning arvestab nende vajadusi ja ootusi eesmärkide täitmiseks.
4. Tuletab partneritele meelde nende kohustusi ja jälgib, et võetud kohustustest ja antud lubadustest kinni peetaks. Lahendab erimeelsusi, kasutades erinevaid suhtlus- ja läbirääkimistehnikaid.
 
Andmehaldusejuht, tase 7 EKR tase: 7
  Kompetents EKR tase
B.3.5 Tehnoloogia arengu jälgimine ja innovatsioon (e-CF kompetentsid A.7 ja A.9) 7

Tegevusnäitajad
1. Jälgib ja omab ülevaadet IT valdkonna arengutrendidest ning nende rakendamiste võimalikkusest äriprotsessides.
2. Analüüsib äriprotsesse ja pakub innovaatilisi lahendusi äriprotsesside täiustamiseks.
3. Selgitab välja perspektiivikate lahenduste tootjad ja tarnijad.
4. Jälgib perspektiivikate toodete ja teenuste arengut.
5. Hindab võimalikku kasu, mida toob uute lahenduste kasutuselevõtmine.
B.3.11 Informatsiooni ja oskusteabe haldamine (e-CF kompetents D.10) 7

Tegevusnäitajad
1. Tagab asjakohaste vahendite olemasolu teabe loomiseks, arendamiseks, säilitamiseks, uuendamiseks ja levitamiseks.
2. Kaardistab organisatsioonisisest ja -välist teavet ning teeb kindlaks informatsioonivajadusi.
B.3.13 Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine (e-CF kompetents E.2) 7

Tegevusnäitajad
1. Defineerib, kirjeldab, eelarvestab ja planeerib projektid vastavalt ärivajadustele.
2. Juhib ja haldab IT projektide portfelli, arvestades projektide prioriteetsust, ressursivajadusi ning ajakava.
3. Teeb projektides vajalikke muudatusi ja korrigeerib projektide prioriteete, tegevusi ning ressursse vastavalt muutuvatele vajadustele.
4. Delegeerib ülesandeid ja toetab meeskonnaliikmeid vastavalt vajadusele.
B.3.15 Suhete juhtimine (e-CF kompetents E.4) 7

Tegevusnäitajad
1. Tagab positiivsed suhted organisatsiooni siseste ja väliste partnerite vahel, järgides organisatsiooni protsesse.
2. Tagab ladusa osakondade vahelise koostöö ja positiivse töökeskkonna.
3. Korraldab regulaarse ja tulemusliku teabevahetuse osapoolte vahel ning arvestab nende vajadusi ja ootusi eesmärkide täitmiseks.
4. Tuletab partneritele meelde nende kohustusi ja jälgib, et võetud kohustustest ja antud lubadustest kinni peetaks. Lahendab erimeelsusi, kasutades erinevaid suhtlus- ja läbirääkimistehnikaid.
B.3.19 IT valitsemine/juhtimine (e-CF kompetents E.9) 7

Tegevusnäitajad
1. Loob, juurutab ja kinnistab organisatsiooni IT valdkonna ning organisatsiooni IT kasutamise põhimõtted ja jälgib nende järgimist organisatsioonis ning IT valdkonnas.
2. Analüüsib IT organisatsiooni ning sise- ja väliskeskkonna arengut ning nende kooskõla. Korraldab regulaarse ja tulemusliku teabevahetuse osapoolte vahel ning arvestab nende vajadusi ja organisatsiooni (äri)kultuuri.
3. Määratleb eesmärgid ja rakendab asjakohaseid tulemuslikkuse võtmenäitajaid (KPI), lähtudes organisatsiooni äristrateegiast või arengukavast.
4. Planeerib IT eelarvet, jälgib IT eelarve täitmist, korraldab IT varade haldust, lähtudes organisatsiooni äristrateegiast või arengukavast.
5. Jälgib ja juhib IT tegevusplaanide elluviimist ja IT projekte.
6. Täiendab ja kohendab IT tegevusplaane ning projekte vastavalt muutuvatele välisoludele ja äriplaanidele.
 
Infoturbejuht, tase 7 EKR tase: 7
  Kompetents EKR tase
B.3.5 Tehnoloogia arengu jälgimine ja innovatsioon (e-CF kompetentsid A.7 ja A.9) 7

Tegevusnäitajad
1. Jälgib ja omab ülevaadet IT valdkonna arengutrendidest ning nende rakendamiste võimalikkusest äriprotsessides.
2. Analüüsib äriprotsesse ja pakub innovaatilisi lahendusi äriprotsesside täiustamiseks.
3. Selgitab välja perspektiivikate lahenduste tootjad ja tarnijad.
4. Jälgib perspektiivikate toodete ja teenuste arengut.
5. Hindab võimalikku kasu, mida toob uute lahenduste kasutuselevõtmine.
B.3.7 Probleemihaldus (e-CF kompetents C.4) 7

Tegevusnäitajad
1. Tuvastab ja lahendab intsidentide põhjused.
2. Tuvastab proaktiivselt võimalikud probleemid ja juhib probleemide lahendamist.
3. Kommunikeerib probleemide lahendamise protsessi organisatsioonis sees ja väljaspoole.
B.3.13 Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine (e-CF kompetents E.2) 7

Tegevusnäitajad
1. Defineerib, kirjeldab, eelarvestab ja planeerib projektid vastavalt ärivajadustele.
2. Juhib ja haldab IT projektide portfelli, arvestades projektide prioriteetsust, ressursivajadusi ning ajakava.
3. Teeb projektides vajalikke muudatusi ja korrigeerib projektide prioriteete, tegevusi ning ressursse vastavalt muutuvatele vajadustele.
4. Delegeerib ülesandeid ja toetab meeskonnaliikmeid vastavalt vajadusele.
B.3.14 Riskijuhtimine (e-CF kompetents E.3) 7

Tegevusnäitajad
1. Osaleb äririskide kaardistamises ja riskiplaanide koostamises.
2. Juhib IT riskide kaardistamist ja tegevusplaanide koostamist IT riskide haldamiseks.
3. Korraldab organisatsiooni IT riskihalduse protsessi ja juhib riskikäsitlust.
4. Kommunikeerib IT riske organisatsioonile.
B.3.15 Suhete juhtimine (e-CF kompetents E.4) 7

Tegevusnäitajad
1. Tagab positiivsed suhted organisatsiooni siseste ja väliste partnerite vahel, järgides organisatsiooni protsesse.
2. Tagab ladusa osakondade vahelise koostöö ja positiivse töökeskkonna.
3. Korraldab regulaarse ja tulemusliku teabevahetuse osapoolte vahel ning arvestab nende vajadusi ja ootusi eesmärkide täitmiseks.
4. Tuletab partneritele meelde nende kohustusi ja jälgib, et võetud kohustustest ja antud lubadustest kinni peetaks. Lahendab erimeelsusi, kasutades erinevaid suhtlus- ja läbirääkimistehnikaid.
B.3.16 IT protsesside täiustamine (e-CF kompetents E.5) 7

Tegevusnäitajad
1. Jälgib ja hindab olemasolevate IT-protsesside toimivust ja efektiivsust.
2. Analüüsib ja hindab IT protsesside täiendamise võimalusi ja mõju.
3. Täiendab IT protsesse.
4. Hindab IT protsesside muudatustest saadavad kasu.
5. Haldab ja hoiab IT protsesside dokumentatsiooni.
B.3.18 Infoturbestrateegia väljatöötamine ja haldamine (e-CF kompetentsid E.8 ja D.1) 7

Tegevusnäitajad
1. Kasutab üldtunnustatud raamistikke, et määratleda informatsiooni terviklikkuse, käideldavuse ja konfidentsiaalsuse nõuded ning eesmärgid.
2. Loob organisatsiooni infoturbestrateegia, kooskõlas organisatsiooni äri- või tegevusplaanidega arvestades kehtivaid infoturbe standardeid ja õigusakte.
3. Teadvustab ja jõustab infoturvapoliitikat kogu organisatsioonis.
4. Tagab kriisi- ja taasteplaanide olemasolu ning nende testimise.
5. Uuendab ja kaasajastab infoturbestrateegiad ning kriisi- ja taasteplaane.
B.3.19 IT valitsemine/juhtimine (e-CF kompetents E.9) 7

Tegevusnäitajad
1. Loob, juurutab ja kinnistab organisatsiooni IT valdkonna ning organisatsiooni IT kasutamise põhimõtted ja jälgib nende järgimist organisatsioonis ning IT valdkonnas.
2. Analüüsib IT organisatsiooni ning sise- ja väliskeskkonna arengut ning nende kooskõla. Korraldab regulaarse ja tulemusliku teabevahetuse osapoolte vahel ning arvestab nende vajadusi ja organisatsiooni (äri)kultuuri.
3. Määratleb eesmärgid ja rakendab asjakohaseid tulemuslikkuse võtmenäitajaid (KPI), lähtudes organisatsiooni äristrateegiast või arengukavast.
4. Planeerib IT eelarvet, jälgib IT eelarve täitmist, korraldab IT varade haldust, lähtudes organisatsiooni äristrateegiast või arengukavast.
5. Jälgib ja juhib IT tegevusplaanide elluviimist ja IT projekte.
6. Täiendab ja kohendab IT tegevusplaane ning projekte vastavalt muutuvatele välisoludele ja äriplaanidele.

C Üldteave ja lisad
Kutsestandardi tähis: 08-28032024-2.1/8k
Kutsetegevuse valdkond: Infotehnoloogia ja Telekommunikatsioon
Vastutav kutsenõukogu: Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Kutsenõukogu
Kutsenõukogu otsuse number: 27
Kutsenõukogu otsuse kuupäev: 28.03.2024
EKR tase: 7
Viide Euroopa kvalifikatsiooniraamistikule (EQF): 7
Valdkond: IT, TELEKOMMUNIKATSIOON JA ELEKTROONIKA
Kutseala: IT süsteemid ja teenused
Kutse grupp: IT spetsialist
Ametite (ISCO) klassifikaator: 1 Juhid
13 Põhitegevuse ja valdkondade juhid
133 IKT-juhid
1330 IKT-juhid
ISCED klassifikaator: 06 Informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogiad
061 Informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogiad
0611 Arvutikasutus
EMTAK klassifikaator: J INFO JA SIDE
62 Programmeerimine, konsultatsioonid jms tegevused
Kutsestandardi lisad
Lisa 1 Keelte oskustasemete kirjeldused
Lisa 2 Digipädevuste enesehindamisskaala
Standardi töörühm
Nimi Institutsioon
Peeter Normak Tallinna Ülikool
Rando Sui Skywish OÜ
Ants Sild Baltic Computer Systems AS
Jaan Oruaas FocusIT OÜ
Svitlana Korjus Swedbank AS
Ivo Suursoo Columbus Eesti AS

Tagasi: Kutsestandardid |
PIKSEL
Avaleht Väljastatud kutsed
Kutsestandardid
Kutsetunnistuse lisad Kompetentsid Kutse andjad Kutsenõukogud Väljavõtted kutseregistrist