Kutsestandardid: Telekommunikatsiooni spetsialist, tase 5
Sisukord - Telekommunikatsiooni spetsialist, tase 5 (ver 3)
|
Kehtivuse kaotanud standard |
Üldandmed |
|
Nimetus: |
ET: Telekommunikatsiooni spetsialist, tase 5EN: Telecommunication specialist, level 5 |
Spetsialiseerumised: |
|
Osakutsed: |
|
Kehtib alates: |
15.06.2012 |
Kehtib kuni: |
14.06.2017 |
Kutsestandardi versiooni number: |
3 |
Muudatused: |
|
Kutsestandardi versioonid: |
|
Kutse andjad: |
Andmed puuduvad |
|
|
|
A Kutsekirjeldus
|
A.1 Töö kirjeldus |
Telekommunikatsiooni spetsialisti töö eesmärgiks on telekommunikatsioonilahenduste paigaldamine ja teenindamine. Tema põhilisteks tööülesanneteks on kaablisüsteemide paigaldamine ning hooldamine, kaablisüsteemide rikete tuvastamine ja kõrvaldamine; telekommunikatsiooniseadmete paigaldamine, seadista...mine ja hooldamine ning probleemide põhjuste tuvastamine, registreerimine ja lahendamine; teenuste aktiveerimine; sisendi andmine hinnapakkumiste koostamisse ja klientide nõustamine.
Telekommunikatsiooni spetsialist töötab iseseisvalt olukordades, mida saab tavaliselt ette näha, aga mis võivad ka muutuda. Ta juhendab telekommunikatsiooni nooremspetsialisti tööd ja vajadusel teiste kaastöötajate tööd ning võtab mõningase vastutuse teiste arendamise eest.
Telekommunikatsiooni spetsialist vastutab enda ja teiste ohutuse eest töökeskkonnas. Ta järgib töö- ja keskkonnaohutuse nõudeid.
IKT-kutsete kirjeldamisel on aluseks Euroopa IKT-kompetentside raamistik (e-CF), mis määratleb kokku 36 e-CF-põhikompetentsi ja jaotab need viie IKT-äriprotsessi-valdkonna vahel. 36 e-CF põhikompetentsi on toodud kutsestandardi lisas C.3.
Loe edasiPeida |
A.2 Tööosad |
NB! Tööosade loetelu ei määra nõutud kompetentside taset ja nende järjekord ei määra olulisust
1. Teenusetaseme haldus (e-CF kompetents A.2.)
2. Rakenduse projekteerimine (e-CF kompetents A.6.)
3. Tehnoloogia arengu jälgimine (e-CF kompetents A.7.)
4. Kavandamine ja väljatöötamine (e-CF kompet...ents B.1.)
5. Süsteemide integreerimine (e-CF kompetents B.2.)
6. Testimine (e-CF kompetents B.3.)
7. Lahenduse juurutamine/paigaldamine/kasutuselevõtt (e-CF kompetents B.4.)
8. Dokumentatsiooni koostamine (e-CF kompetents B.5.)
9. Kasutajatugi (e-CF kompetents C.1.)
10. Muutmise tugi (e-CF kompetents C.2.)
11. Teenuse osutamine (e-CF kompetents C.3.)
12. Probleemihaldus (e-CF kompetents C.4.)
13. Infoturbestrateegia väljatöötamine (e-CF kompetents D.1.)
14. IKT kvaliteedistrateegia väljatöötamine (e-CF kompetents D.2.)
15. Personaliarendus (e-CF kompetents D.9.)
16. Projektijuhtimine ja -portfelli haldamine (e-CF kompetents E.2.)
17. IKT kvaliteedijuhtimine (e-CF kompetents E.6.)
Loe edasiPeida |
A.3 Töö keskkond ja eripära |
Telekommunikatsiooni spetsialisti töökeskkond on seotud kõrgendatud elektriohuga ning raadio- ja laserkiirgusohuga; vajadusel tuleb töötada välitingimustes ja kõrgustes. Ta täidab tööülesandeid erisuguses ja vahelduvas töökeskkonnas. Töö võib nõuda füüsilist pingutust, töö on periooditi kiire ja pin...geline. Tööaja hulka võib kuuluda öötöö. Loe edasiPeida |
A.4 Töövahendid |
Telekommunikatsiooni spetsialisti põhilisteks töövahenditeks on
mõõteseadmed ja -vahendid, infotehnoloogiline riist- ja tarkvara, tööriistad, kaitsevahendid, tehniline dokumentatsioon ja normdokumendid (standardid, juhendid).
|
A.5 Tööks vajalikud isikuomadused |
Telekommunikatsiooni spetsialisti töö eeldab analüütilist mõtlemist, matemaatilist võimekust, koostöövõimet, arenenud vastutustunnet, õppimisvalmidust ja sallivust. |
A.6 Kutsealane ettevalmistus |
Telekommunikatsiooni spetsialistidena töötavad tavapäraselt inimesed, kellel on erialane või lähedase valdkonna kutsekeskharidus või keskharidus ja kutseharidus või kõrgharidus ja erialane töökogemus. |
A.7 Enamlevinud ametinimetused |
Telekommunikatsiooni spetsialist, raadiovõrkude spetsialist, optikavõrkude spetsialist, IP võrkude spetsialist |
|
|
|
|
C Üldteave ja lisad |
|
Kutsestandardi tähis: |
08-15062012-3.2/3k |
Kutsetegevuse valdkond: |
Infotehnoloogia ja Telekommunikatsioon |
Vastutav kutsenõukogu: |
Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Kutsenõukogu |
Kutsenõukogu otsuse number: |
10 |
Kutsenõukogu otsuse kuupäev: |
15.06.2012 |
EKR tase: |
5 |
Viide Euroopa kvalifikatsiooniraamistikule (EQF): |
5 |
Valdkond: |
IT, TELEKOMMUNIKATSIOON JA ELEKTROONIKA |
Kutseala: |
Telekommunikatsioon |
Kutse grupp: |
Telekommunikatsiooni spetsialist |
Ametite (ISCO) klassifikaator: |
3 Tehnikud ja keskastme spetsialistid35 Infotehnoloogia ja telekommunikatsiooni tehnikud352 Telekommunikatsiooni- ja ringhäälingutehnikud3522 Telekommunikatsioonitehnikud |
ISCED klassifikaator: |
06 Informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogiad061 Informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogiad0612 Andmebaaside ja võrgu disain ning haldus |
EMTAK klassifikaator: |
J INFO JA SIDE61 Telekommunikatsioon |
|
|
|
|